علمی و پزشکی

درخواست کمک ستادمبارزه با مواد مخدر از خیران برای ساماندهی معتادان متجاهر

به گفته دکتر اسکندر مومنی شفاف، صبح امروز در بازدید از مرکز ماده 16 مراقبت، درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر (اخوان) ملارد غرب استان تهران، گفت: ساماندهی معتادان متجاهر یکی از این موارد است. . اولویت های اول در حوزه مبارزه با مواد مخدر جمهوری نیز توجه ویژه ای به این موضوع دارد و برنامه ریزی برای ساماندهی کامل این موضوع دارد.

وی درباره اهمیت دوره های آموزشی گفت: پس از طی مراحل درمانی دوره های آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این دوره ها در مرکز اخوان برگزار می شود.

وی گفت: افرادی که به این مراکز مراجعه کرده اند، پس از سم زدایی و انجام مراحل اولیه و مداخلات روانی، از این مجموعه مهارت ها، مهارت سفارش محصولات خارج از مرکز و حتی بخشی از درآمد را می آموزند. این افراد برگردانده خواهند شد.

یکی از مؤمنان گفت: به عبارت دیگر، اگر معتاد به مواد مخدر معالجه شود و مهارت نداشته باشد، درمان به تنهایی کافی نیست; بنابراین توانمندسازی این افراد بخش مهمی از درمان و از همه مهمتر یادگیری و بازگشت به جامعه است.

وی گفت: این مجموعه برای ایجاد اشتغال کافی نیست و خیرین می توانند نقش مهمی در این امر ایفا کنند، زیرا این موضوع به تنهایی توسط دولت ساماندهی نمی شود و رویکرد اجتماعی در این حوزه بسیار مهم است. لذا از همه خیرین و دست اندرکاران امر خیر تقاضا داریم در این موضوع سهیم باشند.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر؛ دبیرکل سازمان ملل متحد در خاتمه گفت: پس از درمان که خانواده های زیادی را درگیر می کند، مراقبت و راهنمایی معتادان متجاهر یکی از مهمترین وظایف است و از همه می خواهیم برای بازگرداندن معتادان متجاهر به جامعه و دستگاه قضایی تلاش کنند. ، مجلس، ستاد.” تلاش وزارت مبارزه با مواد مخدر، بهداشت و رفاه برای بازگرداندن معتادان متجاهر به جامعه.

دکمه بازگشت به بالا