علمی و پزشکیکسب و کار ایرانیان

درمان زگیل تناسلی در طب سنتی

یکی از شایع ترین بیماری های مقاربتی و پوستی، کندیلوم ها هستند که در اثر وجود ویروسی به نام HPV ایجاد می شوند و به صورت ضایعات گوشتی کوچک و بزرگ روی پوست اندام تناسلی ظاهر می شوند. پزشکان همیشه توصیه می کنند که با این بیماری فوراً با یک متخصص مشورت کنید. علاوه بر درمان دارویی می توان از برخی روش های خانگی و سنتی در این زمینه استفاده کرد. قبل از استفاده از روش های درمانی سنتی، توصیه می کنیم با یک متخصص زنان مشورت کنید. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا با روش های درمان زگیل تناسلی زنانه در طب سنتی و به طور کلی درمان زگیل تناسلی زنانه آشنا شوید.

آیا درمان زگیل تناسلی زنانه در طب سنتی امکان پذیر است؟

ممکن است این سوال در ذهن برخی از زنان که به دلایلی دچار زگیل تناسلی شده اند ایجاد شود که آیا درمان زگیل تناسلی با بهترین قرص برای زگیل تناسلی در طب سنتی امکان پذیر است؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که هیچ درمانی، چه خانگی و چه سنتی، برای درمان این بیماری یافت نشده است. بنابراین اکثر روش های درمانی که در دنیا وجود دارد از رشد و گسترش زگیل جلوگیری می کند و آن را نامرئی می کند.

اگرچه تحقیقات نشان می دهد که افراد دارای سیستم ایمنی بسیار قوی به مرور زمان از شر زگیل تناسلی خلاص می شوند. بنابراین تمام مواردی که به عنوان درمان معرفی می شوند از رشد آنها جلوگیری می کنند و در این زمینه نقش مهمی دارند. درمان های معرفی شده در طب سنتی نیز از همین دسته اند.

عوارض بیماری های التهابی دستگاه تناسلی زنان

قبل از اینکه به نکات مهمی در مورد درمان زگیل تناسلی زنان در طب سنتی اشاره کنیم، باید به این سوال پاسخ دهیم که زگیل تناسلی در زنان چه عوارضی دارد؟ همانطور که در مورد عوارض زگیل تناسلی صحبت می کنیم ادامه دهید:

انتقال از مادر باردار به کودک:

تحقیقات نشان می دهد که اگر مادر مبتلا به زگیل تناسلی به طور طبیعی زایمان کند، احتمال ابتلای فرزندش به این ویروس وجود دارد.

مشکلات دفع ادرار:

زمانی که زگیل تناسلی بزرگ می شود و ناحیه وسیعی از اندام تناسلی را می پوشاند، می تواند باعث انسداد مجاری ادراری شود و ادرار را برای زنان دشوار کند.

علل سرطان دهانه رحم:

برخی از انواع زگیل تناسلی وجود دارند که ارتباط مستقیمی با سرطان دهانه رحم دارند. این زگیل ها باعث ایجاد برخی تغییرات غیرطبیعی در سلول های دهانه رحم می شوند و پس از چند سال می توانند منجر به سرطان شوند. (البته با انجام پاپ اسمیر و درمان زودهنگام می توان از این بیماری پیشگیری کرد.)

سرطان واژن:

یکی دیگر از عوارض زگیل تناسلی در زنان سرطان آلت تناسلی است. در برخی از دختران، بین سرطان آلت تناسلی و زگیل تناسلی ارتباط وجود دارد.

صندلی های سرطان:

گسترش تب به مقعد می تواند منجر به سرطان در آن ناحیه شود.

سرطان دهان و گلو:

در افرادی که رابطه جنسی دهانی دارند و از شریک جنسی خود زگیل تناسلی می گیرند، این زگیل ها در دهان و گلو می توانند به مرور زمان منجر به سرطان شوند.

توسعه داروهای درمان معده زنان در طب سنتی

طب سنتی که درمان آن مبتنی بر استفاده از داروهای گیاهی و خوراکی های خاص است، از قدیم الایام برای درمان بسیاری از بیماری ها راه حل هایی ارائه کرده است. امروزه نیز که با برخی بیماری های جدید مانند زگیل تناسلی مواجه هستیم، همچنان می توان با استفاده از دانش موجود در این فرازطب، زگیل تناسلی را در طب سنتی درمان کرد.

اگرچه این درمان ها راه حل قطعی و دائمی برای زگیل تناسلی نیستند، اما می توانند در کاهش علائم این بیماری بسیار موثر باشند. بنابراین توصیه می کنیم با مشاهده این بیماری بر روی پوست خود ابتدا با پزشک مشورت کرده و آزمایش کنید و در زمان درمان زگیل تناسلی از طب سنتی و داروهای گیاهی نیز استفاده کنید. در مقاله زیر به طور خلاصه به برخی از بهترین درمان های سنتی و درمان خانگی زگیل تناسلی زنانه می پردازیم.

سرکه آلما بنوشید

در طب سنتی، سرکه سیب یکی از بهترین روش ها برای درمان زگیل تناسلی در زنان است. ترکیبات سرکه سیب حاوی اسیدها و عوامل ضد ویروسی است که بهترین راه حل برای از بین بردن ویروس HPV که عامل اصلی زگیل تناسلی است، محسوب می شود. برای بهره مندی از فواید کامل سرکه سیب، ابتدا یک گاز یا پد پنبه ای را با سرکه سیب آغشته کنید و به آرامی بمالید. گاهی اوقات در طول درمان ممکن است زگیل هایی را تجربه کنید که تغییر رنگ داده و سیاه می شوند. این نشانه خوبی است که پوست در حال شکستن است.

مراقبت از دستگاه تناسلی با روغن درخت چای

مطالعات نشان داده است که روغن درخت چای دارای خواص ضد قارچی است و می تواند نقش مهمی در از بین بردن زگیل تناسلی داشته باشد. برای استفاده از خواص آن، یک قطره روغن درخت چای را با دو قطره روغن نارگیل مخلوط کرده و روی پوستی که زگیل قرار دارد بمالید. این روغن در ابتدا می تواند درد، سوزش و تورم زیادی ایجاد کند، اما اگر زمان بیشتری را صرف درمان زگیل تناسلی خود با این روغن کنید (که ممکن است هفته ها طول بکشد)، بعد از مدتی شاهد کاهش زگیل خواهید بود.

روش استفاده از روغن درخت چای این است که ابتدا یک پنبه را در روغن استخراج شده از این روغن آغشته کرده و به مدت بیست دقیقه روی زگیل قرار دهید. بعد از 20 دقیقه پوست خود را با آب بشویید و فراموش نکنید که آن را خوب خشک کنید. برای کاهش خطر ابتلا به زگیل تناسلی در زنان باید این درمان را به مدت 2 هفته ادامه دهید.

چای سبز دم کرده

اگر به دنبال پمادی برای زگیل تناسلی هستید، می توانید از پمادی به نام سینکاتچین که حاوی عصاره چای سبز است استفاده کنید. برای زگیل تناسلی، می توانید از عصاره چای سبز مخلوط با یک یا دو قطره روغن نارگیل استفاده کنید.

درمان اندام تناسلی با درمان سنتی با سیر

سیر غذایی است که خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی دارد. مطالعات نشان داده اند که قورت دادن یک حبه سیر می تواند به درمان بسیاری از بیماری ها کمک کند. برای به دست آوردن نتایج سریع برای درمان زگیل تناسلی با سیر، سیر را خوب خرد کنید و سپس آن را روی زگیل ها بمالید. برای کار کردن با سیر له شده، نوک پستان را محکم بپیچید و بگذارید 20 دقیقه بماند. بعد از این مدت، قسمتی که سیر را در آن قرار داده اید، بشویید و خشک کنید. برای خشک شدن و ناپدید شدن زگیل تناسلی، باید این کار را دو بار در روز انجام دهید.

جوش شیرین

بدون شک یکی از بهترین راه های درمان دستگاه تناسلی در طب سنتی استفاده از جوش شیرین است. جوش شیرین یک پاک کننده طبیعی قوی است. بنابراین از آنجایی که خاصیت ضد عفونی کنندگی و ضد التهابی دارد به رفع عوارض دستگاه تناسلی در زنان کمک می کند و به کاهش آن کمک زیادی می کند. البته اگر می خواهید خواص نوشابه را افزایش دهید، می توانید آن را با سرکه سیب ترکیب کنید. برای درمان اندام تناسلی و استفاده از خواص درمانی آن می توانید از مخلوط جوش شیرین و سرکه سیب به عنوان مرهم استفاده کنید. درمان زگیل تناسلی با این ترکیب ممکن است یک یا دو هفته طول بکشد، البته می توانید تا زمانی که زگیل ها به طور کامل از بین بروند، استفاده از این مخلوط را ادامه دهید. بهترین روش استفاده دو بار در روز از جوش شیرین و سرکه سیب است.

درمان زگیل تناسلی با آلوئه ورا

همانطور که می دانید عصاره موجود در گیاه آلوئه ورا بسیاری از مشکلات پوستی را حل می کند. بنابراین برای درمان زخم های تناسلی زنان در طب سنتی می توانید به گیاه آلوئه ورا تکیه کنید. روش استفاده از آلوئه ورا بدین صورت است که ابتدا پوست قسمت بالایی گیاه را از آن جدا کرده و عصاره داخل آن را روی زگیل تناسلی قرار داده و پس از آن پوست خود را می بندند. انجام این کار به مدت 2 هفته نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

روغن کرچک

درمان موثر دیگری که در این قسمت قصد معرفی آن را داریم روغن کرچک است. روغن کرچک حاوی موادی به نام اسید ریسینولئیک است که سرشار از خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است. بنابراین، اگر در طول روز یک یا چند بار روغن کرچک را روی زگیل ها بمالید، متوجه خواهید شد که زگیل ها شروع به کوچک شدن و ناپدید شدن می کنند.

یک عکس با صدای شیک وجود دارد

درمان اندام تناسلی زنان در طب سنتی با آب گل قاصدک نیز پیشنهاد می شود. همانطور که می دانید قاصدک یکی از گل هایی است که در تابستان به وفور یافت می شود. بررسی ها نشان می دهد که شیر موجود در این گل یکی از بهترین گزینه ها برای درمان اندام های تناسلی است. برای استفاده از این شیره باید سر قاصدک را بچینید و قبل از اینکه به گلی پر با کرک سفید تبدیل شود، ببرید. سپس آب آن را روی جوش بمالید و آن را پانسمان کنید. فراموش نکنید که برای بهره مندی از خواص دارویی آب گل قاصدک، حتما گل هایی را انتخاب کنید که سمپاشی نشده باشند.

آب آناناس

در میان روش های مختلف درمان زگیل تناسلی زنانه در طب سنتی که تاکنون معرفی کردیم، نباید از آب آناناس غافل شد. اجزای اسیدی زیادی در آب آناناس وجود دارد که به مرور زمان زگیل تناسلی را خشک می کند. برای بهره مندی از خواص آناناس، روزی ۲ تا ۳ بار از آب آن روی زگیل استفاده کنید. البته آب آناناس باید کاملاً خالص باشد و فاقد هرگونه ناخالصی مانند شکر باشد.

درمان زگیل تناسلی چقدر طول می کشد؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است برای برخی از افراد مبتلا به زگیل تناسلی ایجاد شود این است که درمان زگیل تناسلی چقدر طول می کشد؟ این افراد می خواهند بدانند که برای بهبودی کامل چه مدت طول می کشد تا درمان های پزشکی برداشتن اندام تناسلی یا محلول های درمان زگیل های زنانه در طب سنتی بهبود یابد؟ بر اساس گزارش های منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی، خوشبختانه 90 درصد عفونت های HPV پس از 2 سال ناپدید می شوند.

البته باید توجه داشت که اگر فرد به رفتارهای پرخطر مانند رابطه جنسی محافظت نشده، نوشیدن الکل، سیگار کشیدن و غیره ادامه دهد، این فرآیند زمان زیادی می برد. در واقع سیستم ایمنی بدن انسان نقش بسیار مهمی در درمان زگیل تناسلی دارد، بنابراین انجام هر کاری که باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شود نه تنها می تواند درمان زگیل تناسلی را طولانی کند، بلکه آن را به زگیل نیز تبدیل می کند. بیماری های خطرناکی مانند سرطان

معرفی پماد برای درمان زگیل تناسلی

در قسمت قبل به انواع درمان زخم زنان در پزشکی پرداختیم و همچنین در مورد بهترین درمان های موجود برای این منظور صحبت کردیم. حال می خواهیم انواع پمادها را برای درمان زخم معده معرفی کنیم که در کاهش علائم و بهبود این بیماری بسیار مفید هستند. پس ما را تا موضوع بعدی همراهی کنید:

آه دارا لید

بدون شک آلدرا یکی از بهترین پمادهایی است که این روزها پزشکان برای درمان اندام تناسلی بیماران خود تجویز می کنند. تحقیقات نشان می دهد که این پماد سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با زگیل تناسلی تقویت می کند. این پماد باید 3 بار در هفته استفاده شود. در ضمن مدت درمان اندام تناسلی با پماد آلدرا 16 هفته می باشد. فراموش نکنید که پس از استفاده از این پماد بر روی جوش ها، از پانسمان های پلاستیکی استفاده نکنید و همچنین از پوشیدن لباس های زیر با الیاف پلاستیکی خودداری کنید.

پودوفیلین هینو

پودوفیلین از دیرباز به عنوان پماد برای درمان زگیل تناسلی استفاده می شده است. عصاره اصلی این مرهم عصاره گیاهی به نام مهر فتح است. بسیاری از پزشکان برای پیشگیری از حساسیت های پوستی برای اولین بار شخصاً از این پماد بر روی پوست بیماران خود استفاده می کنند. فراموش نکنید که این پماد هرگز نباید به قسمت های داخلی اندام تناسلی هدایت شود و همچنین استفاده از آن در دوران بارداری ممنوع است.

محلول اسید سالیسیلیک

اسید سالیسیلیک یکی از مواد لایه بردار در میان مواد اصلی محلول است که باعث آسیب به لایه بیرونی پوست می شود. این دارو همراه با ترکیبات شیمیایی خود باعث سوختن و از بین رفتن زگیل تناسلی می شود و به طور کلی برای زگیل های داخلی گزینه مناسبی است. البته باید به یاد داشته باشیم که برخی از افراد ممکن است به این دارو حساسیت داشته باشند. بنابراین، در صورت بروز علائمی مانند خارش، خارش، سوزش، مشکل در تنفس، سردرد، تورم صورت، لب ها و دهان، سردرد شدید، معده درد شدید، اسهال، اختلالات شنوایی و روانی یا استفراغ. فورا متوقف شود به دنبال درمان و مراقبت اضطراری باشید.

دکمه بازگشت به بالا