علمی و پزشکیکسب و کار ایرانیان

درمان گل مژه حکیم خیراندیش

درمان بیماری های چشم در طب سنتی

در این مقاله ابتدا توضیحات دکتر خیراندیش را خواهید دید و درمانی که ایشان ارائه میکنند. سپس توضیحات تکمیلی درمان بیماری های چشم را در طب سنتی خواهید دید .

درمان بیماری های چشم با دکتر خیراندیش

پیر چشمی : سرکه انگبین میخوری یک ماه بعد حجامت عام یک مرحله ، حجامت پشت گوش دو هفته بعدش و حجامت تمپورال دو هفته بعدش ، باعث افزایش نور چشم میشه .

شستشوی چشم با عرق رازیانه ، توی عرق رازیانه پلک بزنیم ، عرق هر چه غلیظ تر بهتر ، اصلن به شستشوی چشم عادت کنید. هفته ای یکی دو بار این کار را انجام بدید. برای پیشگیری از پیر چشمی و کاهش بینایی سرمه به طور کلی بهترینش سرمه سنگ و سرمه بادامه .  یک بادام سوزن توش کنید بسوزانید ، دودشو زیر نعلبکی کنید ، میشه سرمه شب به چشماتون بکشید سرمه هم اقایون باید به کار بگیرند، هم خانم ها این برای افزایش نور چشم است. استفاده از روغن تقویت کننده لاکچری کوین نیز هم باعث افزایش نور چشم می شود .

انواع بیماری های چشم

چشم معمولا توسط انواع قارچ، باکتری و یا ویروس ها دچار آسیب میشود و هر کدام از این موارد ، چشم را دچار مشکلات جدی میکند. معمولا عوارضی مانند تورم، قرمزی بیش از حد، مشکلات بینایی و عفونت در اطراف بافت نرم پلک چشم را در پی خواهند داشت. رایج ترین نوع عفونت چشم ورم ملتحمه پرده میباشد. این بیماری خاص معمولا بر اثر آلرژی و یا ویروس به وجود می‌آید.

علل رایج بیماری های چشم و عفونت چشم چیست ؟

عفونت چشم به شدت مسری میباشد. این بیماری معمولا بیشتر برای بچه ها اتفاق میافتد و چنانچه کودک در معرض سایر کودکان قرار داشته باشد ، به راحتی همه افراد دچار این بیماری میشوند. شدت مسری بودن اینقدر شدید میباشد که حتی کودک درون رحم مادر نیز، از مادر این بیماری را به ارث خواهد برد.

استفاده از لنزهای پزشکی :

چنانچه از لنز استفاده میکنید، از قوانین خاص آن ها در هنگام استفاده پیروی کنید . با توجه به لمس شدن مستقیم آن توسط دست ، احتمال انتقال قارچ و یا باکتری بسیار زیاد میباشد.

علائم رایج عفونت چشم چیست ؟

احساس ناراحتی و درد در چشم ها

دید تار، عفونی شدن چشم ها و حساسیت به نور

تورم در چشم ها ، پلک ها و بافت اطراف و همچنین حس خشکی در چشم ها

جهت اگاهی از قیمت سایه چشم و خریدی امن به سایت بیز استار مراجعه کنید .

روش های مناسب جهت درمان عفونت چشم در طب سنتی

استفاده از چای بابونه و درمان عفونت چشم در طب سنتی

نکته : این روش برای مشکل ورم ملتحمه آلرژیک مناسب نیست.روش درمان اینگونه است که ابتدا دو لیوان آب را بجوشانید سپس دو عدد چای بابونه کیسه ای ، مقدار دو قاشق غذا خوری شکوفه گل همیشه بهار خشک و در انتها دو قاشق غذا خوری تخم رازیانه خرد شده را به آب جوشیده اضافه کنید. پس از خنک شدن آب دو عدد چای کیسه ای را بردارید و آب آن ها را بگیرید و دو طرف چای ها را با عسل آغشته کنید. حال وقت آن است که این چای ها را روی چشمانتان قرار دهید و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید. کافی است اینکار را در طول روز ۲ بار انجام دهید.

استفاده از ریحان و درمان عفونت چشم در طب سنتی

این گیاه به دلیل آرام بخشی و ضد تحریکی، میتواند در روند درمان عفونت چ وشم مقابل رادیکال های آزاد و آسیب های محیطی کمک کننده باشد.روش درمان به اینگونه است که پس از اینکه به مدت ۱۰ دقیقه گیاه ریحان را در آب جوش خیساندید، یک پد نخی را به عنوان کمپرس کننده استفاده کنید و این پد را با آب به دست آمده آغشته کنید.

استفاده از گل عینک و درمان عفونت چشم در طب سنتی

یکی از گیاهان سنتی که از قدیم برای درمان این بیماری مورد استفاده قرار میگرفته است، این گل میباشد. روش درمان به اینگونه است که سه قطره از گل عینک را در طول روز و ۳ مرتبه در چشم میچکانید.

سرم طلا یکی از سرم های معروف پوست است که دارای ذرات بسیار ریز طلای 24 عیار است و می‌تواند پوست را آبرسانی، درخشان و جوان کند. به‌علاوه طلا، سلول‌ها را محکم و روند پیری پوست، چین‌وچروک و تیرگی را کاهش می‌دهد.این ذرات طلا به‌صورت خالص یا همراه با ترکیبات مفید مثل کلاژن، هیالورونیک اسید و روغن‌های گیاهی در انواع سرم‌های مختلف قرار می‌گیرند.

تاثیر سرم طلا برای جای جوش، جوانسازی و مرطوب‌کنندگی نیز قابل ذکر است.وجود هیالورونیک‌اسید در این سرم‌ها باعث آبرسانی بیشتر به پوست می‌شود و حضور کلاژن باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می‌گردد.علاوه بر این، طلا خود نیز دارای عملکردهای مختلفی است که این ویژگی‌ها توسط بسیاری از متخصصان پوست و مو در سراسر جهان تایید شده‌اند.

طرز استفاده از سرم طلا

می‌توانید از سرم طلا در صبح و شب استفاده کنید. برای این کار ابتدا پوست خود را با شوینده مناسب تمیز و به‌ آرامی خشک کنید. سپس تونر بزنید. بعد از جذب تونر، چند قطره از سرم یا کرم را روی نوک انگشت بریزید و با ماساژ ملایم در کل پوست صورت پخش کنید. ماساژ را حدود یک دقیقه ادامه دهید تا ترکیبات کاملا جذب پوست شود و اجازه دهید حدود ده دقیقه زمان بگذرد. در صورت مصرف سرم، حتما در انتها از کرم آبرسان برای جذب کامل به پوست استفاده کنید.

نکات استفاده از سرم طلا چیست ؟

برای جلوگیری از حساسیت احتمالی و ایجاد عوارض سرم طلا برای افراد با پوست بسیار حساس و دارای درماتیت، بهتر است سرم قبل از استفاده روی بخش کوچکی از پوست امتحان شود.مانند بسیاری از سرم‌ها، سرم طلا نیز برای اثربخشی نیاز به زمان دارد و نباید بلافاصله پس از مصرف، انتظار معجزه از آن داشته باشید.

بهترین سن برای استفاده از سرم طلا، در دهه سوم زندگی و زمان شروع روند پیری سلول است.فراموش نکنید که همه سرم‌های موجود در بازار، قدرت یکسانی ندارد و نباید صرفا به‌دلیل نام سرم و کرم سرم طلا، هزینه زیادی برای آن بپردازید. برای حداکثر عملکرد، بهتر است بهترین مارک سرم طلا را انتخاب کنید تا از وجود طلای واقعی و اثربخشی آن مطمئن باشید.

فواید، نحوه استفاده و مطالب مفید دیگر

سرم طلا یکی از انواع سرم‌های معروف پوست است که در سال‌های اخیر استفاده از آن بسیار رایج شده است، اما جالب است بدانید از گذشته‌های دور، طلا برای درمان مشکلات مختلف پوستی در محصولات مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می‌گرفت. برای این سرم، خواص زیادی ذکر شده‌ است و این خواص از گوشه و کنار به گوش ما هم می‌خورد

دکمه بازگشت به بالا