علمی و پزشکی

دستورالعمل جدید درباره ضدعفونی کردن سطوح در دوران همه گیری

به گفته شفاف ، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده مقاله جدیدی را با استناد به دستورالعمل های تمیز کردن و ضدعفونی روزانه تجهیزات و سطوح منتشر کرده است: در بسیاری از محیط هایی که قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا مشخص نشده است ، آب و صابون به جای اسپری های ضد عفونی کننده کافی است. .

به گفته این مرکز ، تمیز کردن روزانه با صابون یا مواد شوینده حداقل یک بار در روز می تواند میزان ویروس موجود در سطح را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

گندزدایی نیز فقط در مدارس و خانه هایی که Covid-19 در 24 ساعت گذشته مشکوک یا تأیید شده است توصیه می شود.

این راهنما آخرین توصیه های متخصصان بهداشت و پزشکی را که پیش بینی کرده اند خطر انتشار ویروس تنفسی از طریق سطوح یا تماس مستقیم با فرد آلوده کمتر از استنشاق یا بازدم است ، تکمیل می کند.

به دنبال یافته های جدید ، متخصصان خاطرنشان می کنند که متداول ترین روش انتشار ویروس کرونا از طریق مجاری هوایی است و مهمترین راه کنترل آن استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی است.

طبق ABC News ، متخصصان می گویند استفاده مناسب از ماسک ، شستن دست و پیروی از دستورالعمل های کادر پزشکی به کاهش خطر انتشار از سطح کمک می کند. علت اصلی Covid-19 تماس نزدیک با یک فرد آلوده است.

کارشناسان این مرکز تأیید کردند که میزان انتقال Covid-19 بسیار پایین تر از حد انتظار در ابتدای اپیدمی بود.

طبق گفته این مرکز ، خطر انتقال بیماری از طریق صورت در مقایسه با تماس مستقیم ، ترشح فرد آلوده یا انتقال هوازی بسیار کم است. مطالعات نشان می دهد که خطر شیوع بیماری از طریق سطوح آلوده کمتر از یک در 10،000 است.

دکمه بازگشت به بالا