اقتصادی

دستور رئیس جمهور برای اجرای نهضت نوسازی ماشین آلات صنعتی/ احیای ۸۴۰۰ واحد راکد در دولت سیزدهم

روابط عمومی/سمنان سخنگوی ستاد احیای واحدهای راکد و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از احیای  هشت هزار و ۴۰۰ واحد راکد از ابتدای کار دولت سیزدهم تا کنون خبر داد.

سید امیرحسین مدنی در جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد استان سمنان که هم اکنون با حضور رئیس جمهور در حال برگزاری است اظهار کرد: احیای مجدد این وحدها افزون بر ۱۹۵ هزار اشتغال در کشور ایجاد کرده است.

وی از شرکت شهرک های صنعتی به عنوان بزرگترین احیاگر واحدهای صنعتی نام برد و افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سطح کشور و استان ها نقش مهمی در حمایت از این واحدها داشته است.

مدنی از احیای ۲۰۱ واحد راکد استان سمنان در جشن امروز به عنوان یکی از برنامه های مهم این سفر نام برد و گفت: همین واحدی که امروز این جشن در آن برگزار می شود بیش از ۱۲ سال تعطیل بوده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به برنامه های ویژه دولت برای کمک به تحقق شعار سال پرداخت و از نهایی شدن طرح نهضت نوسازی ماشین آلات صنعتی خبر داد و اظهار کرد: قرار است که در همین راستا در قالب طرح نهضت نوسازی ماشین آلات صنعتی و با کمک منابع مردمی که پلتفرم هایی برای آن در بورس تعریف شده ماشین آلات ۱۰۰۰ واحد نوسازی شود.

وی با اشاره به این‌که برخی واحدها در تملک بانک‌ها هستند، ادامه داد: امروز رئیس جمهور برای بازگشت به چرخه تولید این واحدها دستور ویژه ای دادند.

سخنگوی ستاد احیای واحدهای راکد کشور افزود: متاسفانه بانک ها به دلیل نداشتن تخصص لازم قادر به احیای این واحدها نیستند، لذا رئیس جمهور دستور دادند که زمینه بازگشت این واحدها در قالب یک کارگره فراهم شود.

دستور رئیس جمهور برای اجرای نهضت نوسازی ماشین آلات صنعتی/ احیای  ۸۴۰۰ واحد راکد در دولت سیزدهم
انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به پوشش اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد می‌پردازم. با داشتن دانش عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در حوزه اقتصاد، تمام تلاشم را می‌کنم تا بهترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا