علمی و پزشکی

دستور وزیر بهداشت برای آغاز واکسیناسیون ۴۸ سال به بالاهای برخی استانها

به گزارش شفاف سعید نمکی در نامه ای به روسای دانشگاه های علوم پزشکی که نسخه ای از آن در اختیار روابط عمومی قرار گرفت ، اقدامات لازم برای افزایش ظرفیت مراکز و واکسن ها را تشریح کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

“تبریک وتبریک کوربان ایت و سپاس از وفاداری به درگیری شگفت انگیز با پیک پنجم بیماری و تلاش همه عزیزان برای افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون و همچنین افزایش سرعت عمل. با توجه به اینکه جمعیت بالای 60 سال و استانهای جنوبی و جنوب شرقی بالای 50 سال به دلیل پوشش واکسیناسیون به سطح مطلوبی رسیده اند ، دیروز به ندرت از مراکز واکسیناسیون بازدید کردیم.

بنابراین ، با توجه به تأمین و حمایت کافی از واکسن ها و همچنین توسعه مراکز تزریق در سراسر کشور که آماده تزریق روزانه بیش از پانصد هزار نفر هستند ، باید از این مراکز و واکسن ها حداکثر ظرفیت استفاده شود. بنابراین ، انجام موارد زیر ضروری است:

– به کلیه افراد بالای 60 سال که به سایت پیوند نمی دهند یا ثبت نام نکرده اند ، باید بلافاصله به آنها اعلام شود که ملزم به ثبت نام و دعوت از طریق اعلامیه های جایگزین یا هر روش مناسب دیگر در سراسر کشور هستند.

برای این گروه سنی در استانهای بالای 50 سال تبلیغ کنید.

گروه سنی هدف بیش از 60 سال است و افراد 50 ساله واکسن بالای 75 سال می توانند در استان های بالای 60 سال و استان های زیر 48 سال برای جمعیت 60-58 ساله شروع شوند. -50 سال ثبت نام در گروه سنی هدف بالای 50 سال باید در استان ها آغاز شود و واکسیناسیون نیز به نوبه خود آغاز شود.

وی افزود: خوشبختانه واکسن کافی است و همکاران می توانند جمعیت هدف جدید را محاسبه کرده و درخواست کنند واکسن لازم به سرعت ارسال شود.

دکمه بازگشت به بالا