دغدغه صادرات سیب درختی آذربایجان غربی رفع شده است

روابط عمومی / آذربایجان غربی وزیر جهاد کشاورزی گفت: مشکل سیب درختی آذربایجان غربی رفع شده و با صحبت هایی که با هدف انجام شده، مسیر هموار شده است که این روند ادامه دارد.

سید جواد ساداتی امروز 25 bhmn dr jmʿ kẖbrngạrạn dr ạrwmy̰h ạfzwd: ạz 800 هزار تن سیب درختی آذربایجان غربی، 280 هزار تن باقی مانده است که 150 hzạr tndt.

وی با بیان اینکه مسئولان و متولیان امر برای بازارهای جدید خارجی در حال حاضر، بیان می کنند: برای خرید میوه شب عید نیز در تلاش هستیم و برنامه ریزی می شود و با برنامه ریزی های انجام شده درصدد توزیع هوشمند بخش عمده ای از میوه شب عید است. هستیم.

وی ادامه داد: سیب و مرکباتی که برای شب عید خریداری شده باکیفیت بوده و بر اساس شرایط و شرایط خریداری شده است و چرا نگرانی در این زمینه وجود ندارد که برتک تک مولفه های آن ستاد تنظیم بازار نظارت دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان خرید تضمینی سیب صنعتی در استان با موفقیت به میزان 42 هزار تن خرید و قیمت بازار را تعدیل کرد، اضافه کرد: مبلغ و بهای آن کامل به 640 هزار تن نیز پرداخت شد.

ساداتی نژاد ادامه داد: تولید قراردادی از سال آینده در زمینه سیب درختی توسط سازمان تعاون روستایی اجرا می شود و در مورد سیب ممتاز و با کیفیت تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.

وی با اشاره به این که با کمک کمکی راه‌اندازی پایانه‌ای انجام می‌شود، گفت: در زمینه‌های ساخت و توسعه عسل نیز می‌توان تا کارهایی را انجام داد و برای توسعه و صنایع سورتینگ و بسته‌بندی نیز تعیین می‌شود تا برای ساخت و سازهای لازم تأمین شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا