ده‌ها زخمی براثر انفجار دستگاه‌های ارتباطاتی در لبنان +فیلم و عکس

ده‌ها زخمی براثر انفجار دستگاه‌های ارتباطاتی در لبنان +فیلم و عکس

منابع خبری از زخمی شدن ده‌ها نفر بر اثر انفجار در دستگاه‌های ارتباطاتی در لبنان خبر دادند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، منابع خبری از زخمی شدن ده‌ها نفر بر اثر انفجار در دستگاه‌های ارتباطاتی در لبنان خبر دادند.

این منابع مدعی شدند که انفجار‌ها به صورت همزمان و گاهی به طور پیاپی و در مناطق مختلف لبنان رخ داده است.

این منابع افزودند که انفجار‌های دستگاه‌های ارتباطاتی به سبب هک این دستگاه‌ها صورت گرفته است.

العربی الجدید مدعی شد که یک منبع در حزب‌الله گفته است که هک دستگاه‌های ارتباطاتی ویژه نیرو‌های حزب‌الله و منفجر شدن آن علت این حادثه بوده است.

همچنین وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد با بررسی‌های انجام شده، اشخاصی که دارندگان وسیله ارتباطی پیجر مورد حمله هکری در لبنان قرار گرفته‌اند و این  وزارتخانه از تمام افرادی که دستگاه ارتباطیِ «پیجر» دارند خواست تا فوراً آنها را از خود دور کنند.

به گزارش آنا، رزمندگان حزب الله از دستگاه های پیجر برای دریافت پیام های رمزنگاری شده استفاده میکنند و بالافاصله بعد از دریافت پیام به شکستن رمز و عمل به فرمان پیام روی می آورند.

چون معمولاً در صورت دریافت پیام بالافاصله رمزگشایی میشود بیشترین آسیب به دست و صورت این افراد نفر وارد شده و تعداد زیادی از کیف های کمری موجب جراحات شدید در پهلو ها و کمر مشاهده شده, تا کنون شهادتی گزارش نشده اما جراحات بعضا عمیق است. 

تصاویر مدار بسته لبنانی در حجم بالا تصاویری از این جنایت منتشر کرده اند و اعلام شده در تمام بیمارستان های بیروت و جنوب لبنان به خون نیاز است.

انفجار یک دستگاه پیجر در فروشگاهی – بیروت

 

ازدحام جمعیت در بیمارستان‌ها – بیروت

 

انفجار یک دستگاه پیجر در مرکز خرید – بیروت

 

 

زخمی شدن یک نفر در اثر انفجار دستگاه پیجر در خیابان – لبنان

 

ازدحام جمعیت در بیمارستان‌ها – بیروت

 

تصاویر آثار بجا مانده از انفجار یک دستگاه پیجر- لبنان

 

پیجر چیست؟

پیجرها یا بیپرها که بیشتر در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی محبوبیت داشتند، دستگاه‌هایی هستند که قادر به دریافت پیام‌های کوتاه و سیگنال‌های فراخوانی از طریق ارتباطات رادیویی بودند.

این دستگاه به دلیل سادگی، قابلیت اطمینان و توانایی دریافت پیام‌ها بدون نیاز به پوشش داده‌ای گسترده، به ویژه در دورانی که تکنولوژی تلفن همراه هنوز در دسترس عموم قرار نگرفته بود، در میان نهادهای نظامی و نیمه‌نظامی محبوبیت داشتند. در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی، پیجرها در شرایطی که دیگر ابزارهای ارتباطی شکست می‌خوردند یا در دسترس نبودند، اغلب توسط نیروهای نظامی استفاده می‌شدند. این دستگاه‌ها می‌توانستند در شرایط جنگی و مناطق دورافتاده که دسترسی به شبکه‌های تلفن همراه محدود است، به خوبی کار کنند.

🔹️با پیشرفت تکنولوژی و ظهور تلفن‌های همراه پیشرفته‌تر، استفاده از پیجرها کاهش یافته است.

خروج از نسخه موبایل