علمی و پزشکی

دولت اردن: بابت جان‌باختن بیماران کرونایی شرمساریم/ بازدید ملک عبدالله دوم از بیمارستان السلط

پادشاه اردن روز شنبه از بیمارستان دولتی السلت بازدید کرد و رئیس بیمارستان را پس از مرگ بیماران کرون به دلیل کمبود اکسیژن در اردن توبیخ کرد.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی ، تلویزیون المالکا فیلمی از شاه عبدالله دوم پادشاه اردن که رئیس بیمارستان دولتی سل-نمک را توبیخ می کند پخش کرد.

سفر شاه به بیمارستان در پی مرگ تعدادی از بیماران مبتلا به ویروس کرونا قلب انجام شد.

پادشاه اردن بلافاصله به بیمارستان آمد تا مطلع شود.

وی به عبدالرزاق الهاشم مدیر بیمارستان ، دستور داد فوراً استعفا دهد. وی همچنین با افرادی که مقابل بیمارستان جمع شده بودند صحبت کرد.

پادشاه اردن از رئیس بیمارستان عصبانی شده بود: “چگونه اکسیژن وجود ندارد!”

همسر اردن ، ملکه رانیا عبدالله ، نیز در فیس بوک نوشت که این حادثه در بیمارستان السالت “غم انگیز و غیرقابل توجیهی دردناک” بود.

وی از قربانیان و خانواده های آنها عذرخواهی کرد.

در همین رابطه ، بشار الخصاوا ، نخست وزیر اردن در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که دولت مسئولیت کامل حادثه اکسیژن در بیمارستان السالت را بر عهده خواهد گرفت.

الخساوا گفت: “حادثه در بیمارستان السلط غیرقابل قبول و غیرقابل توجیه است. ما رئیس بیمارستان السالت را به دلیل کوتاهی معلق کردیم و وی اخراج شد.” ما در حال انجام تحقیقات علنی درباره این حادثه هستیم.

نخست وزیر اردن افزود که دولت از این حادثه “عصبانی و شرمنده” است. دولت به خاطر این امر عذرخواهی می کند و از آنچه اتفاق افتاده شرمسار است.

وی افزود: به منظور اطمینان از حفاظت از سلامت عمومی ، وضعیت اضطراری در بیمارستان اعلام شده و تحقیقات روشن و کامل و نتایج اعلام خواهد شد.

نخست وزیر توضیح داد که وی از رئیس شورای قضایی خواسته است تا تحقیقات را از طریق دادستانی کنترل کند و نتایج تحقیق را به طور مستقل و شفاف برای اطمینان از زندگی شهروندان ارائه دهد.

وی گفت هرکسی باید در قبال این حادثه پاسخگو باشد تا طبق قانون مجازات شود و مسئولیت آن را بپذیرد.

دست کم شش نفر پس از گرفتار شدن در یک مخزن اکسیژن در یک بیمارستان عروق ویروس کرونا در اردن جان خود را از دست داده اند.

به گفته منابع ، نذیر عبیدات وزیر بهداشت اردن نیز به دستور پادشاه استعفا داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا