دولت سیزدهم در اجرای پروژه‌های نیمه تمام غوغا کرد

روابط عمومی/مرکزی استاندار مرکزی گفت: در سطح استان مرکزی در دو سال گذشته بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه در قسمت عمران صرف شده است.

فرزاد مخلص الائمه، سوم تیرماه در جشنواره خیرین مدرسه ساز استان مرکزی که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: دولت سیزدهم به تقدیر الهی سه ساله پایان یافت بدون آنکه فرصت بهره مندی از ثمرات خودش را داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهید جمهور نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام را بنیان گذاشت گفت: دولت سیزدهم در استان مرکزی برخی پروژه‌هایی که عمر بعضا ۱۸ ساله داشتند و رها شده بودند و مردم از پایان این طرح‌ها نا امید شده بودند را به پایان رساند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: ۸۰ هزار پروژه ناتمام در کشور وجود دارد که هیچ دولتی امکان پایان دادن تمام این پروژه‌ها را نخواهد داشت ولی با اولویت بندی و تزریق منابع مالی، اتمام بسیاری از این پروژه‌ها در دولت سیزدهم تسهیل شد و انجام یافت.

وی با بیان اینکه در سطح استان مرکزی در دو سال گذشته بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه در قسمت عمران صرف شده است گفت: این در حالی است که در تمام شش سال ماقبل دولت سیزدهم، ۳۱۴۵ میلیارد تومان بودجه عمرانی مصرف شده بود که یعنی در دو سال حدودا سه برابر شده است.

استاندار مرکزی با اشاره به افتتاح بیمارستان ولیعصر اراک پس از ۱۸ سال در روز گذشته افزود: انتظار می‌رفت بیمارستان ولیعصر در سال ۱۴۳۵ افتتاح شود ولی ما روند احداث آن را شتاب بخشیدیم. فقط ۸۰ میلیارد تومان معادل ۱۶۰ برابر پولی که در ابتدای کار برای ساخت آن پیش بینی می‌شد، برای تعویض اقلام فرسوده بیمارستان صرف شد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در اجرای پروژه‌های نیمه تمام غوغا کرد، گفت: در طول این سه سال اعضای دولت سفرهای پی در پی متعددی داشتند و رئیس جمهور جانش را در این مسیر گذاشت.

استاندار مرکزی اضافه کرد: ما در ابتدای کار با واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل متعدد مواجه بودیم که با غفلت و خیانت به خاک سیاه نشسته بودند ولی اکثر آنها در دولت سیزدهم به مدار تولید برگشتند و از صدقه گیری دولت خارج شدند. قدرشناسی کارگران صنایع احیا شده اراک در مراسم تشییع شهید جمهور گواه این موضوع است.

وی با اشاره به توفیقات دولت در حوزه آموزش و پرورش گفت: اجرای عدالت آموزشی، بازگشت مرجعیت به مدرسه، معلم و کتاب درسی و حذف مافیای کنکور از جمله اقدامات دولت سیزدهم بود.

مخلص الائمه اضافه کرد: پیش از دولت سیزدهم، قریب به ۱۱ سال هیات امنای دانشگاه فرهنگیان بدون حضور رئیس جمهور تشکیل جلسه می‌داد، ولی این روند با روی کار آمدن شهید آیت الله رئیسی متوقف شد.

وی با اشاره به ساخت ۷ هزار مدرسه در هزار روز توسط دولت سیزدهم گفت: خیرین در این راستا در سطح کشور و استان کارهای بزرگی انجام داده‌اند. 

استاندار مرکزی با بیان اینکه مدارس کانکسی را زودتر از برنامه جمع کردیم افزود: امروز به صورت متمرکز ۱۴ مدرسه را افتتاح می‌کنیم و یک مدرسه ۱۸ کلاسه نیز پنجشنبه هفته گذشته در ساوه افتتاح شد و تعداد قابل توجهی دیگری نیز مراحل پایانی خود را طی می‌کنند و تا مهرماه افتتاح می‌شوند.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش هنرستان‌های جوار صنعت در استان مرکزی گفت: این مدارس موجب ارتقا مهارت آموزی دانش آموزان می‌شوند و از مدیران صنایع دعوت می‌کنیم که به تاسیس این نوع هنرستان‌ها بپردازند. هنرستان‌های جوار صنعت متعدد دیگری در ساوه، زرندیه، دلیجان و اراک در رشته‌های متنوع مانند هوانوردی در سال تحصیلی آینده به بهره برداری خواهند رسید.

استاندار مرکزی اضافه کرد: امیدواریم مردم به همان شکلی که با انتخاب درست در سال ۱۴۰۰ مسیر کشور را تغییر دادند و کشور را از ریل حرکت تجملی، اعتماد به دشمن و فاصله با مردم و تعطیلی ده‌ها پروژه‌ اقتصادی به ریل پیشرفت و اعتماد به مردم تغییر حرکت دادند باز هم با انتخاب اصلح منجر به پیشرفت کشور شوند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل