استانی

دین خدا «نقص جسمانی» را کمبود نمی‌داند/ مناسب‌سازی فضاهای عمومی برای تردد معلولان وظیفه تمام دستگاه‌ها است

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی استان سمنان ،حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در این آیین با طرح روایتی از ششمین امام شیعیان گفت: امام جعفر صادق (ع) فرمود «خداوند در بهشت منزلت و مقامی قرار داده است که بندگان فقط در صورتی به آن دست می‌یابند که در دنیا به مشکلات جسمانی دچار شده باشند»

امام جمعه سمنان افزود: بر اساس آموزه‌های دینی، نقص جسمانی و ظاهری نه تنها کمبود نیست بلکه علاوه بر اجر الهی، جایگاه ویژه‌ای نیز در بهشت به آن اختصاص یافته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی در ادامه با اشاره به رسیدگی مستمر مسئولان استان به مشکلات توانخواهان و معلولان گفت: موضوعات آموزشی و پرورشی باید در کنار دغدغه‌های جسمانی مدنظر مسئولان ذیربط قرار گیرد.

وی با تقدیر از مربیان و معلمان و نیز والدین معلولان اظهار کرد: انصافا افرادی که به نوعی مسئولیت پرستاری یا رسیدگی و تربیت این عزیزان را برعهده دارند از ویژگی‌های معنوی و انسانی برجسته‌ و متفاوتی برخوردار هستند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان مناسب‌سازی فضاها و ساختمان ها برای تسهیل تردد معلولان را وظیفه تمام دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود ساختمان‌های اداری و عمومیِ در دست احداث به امکانات و زیرساخت‌های لازم در حوزه معلولین مجهز شوند.

امام جمعه سمنان تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر تردد در برخی ساختمان های عمومی حتی برای افرادی که مشکل جسمی خاصی ندارند نیز امری دشوار است!

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی مناسب‌سازی فضاهای عمومی برای معلولین را حق طبیعی این قشر دانست و گفت: وقتی از مدال آوری و افتخارآفرینی معلولین در میادین ورزشی بین‌المللی خوشحال می‌شویم باید وظیفه خود را نیز در قبال این قشر انجام دهیم!

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر استعدادهای معلولین در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: باید زمینه اشتغال و فعالیت معلولین را در حوزه‌هایی که مستعد آن هستند فراهم کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، «اعتماد به نفس» و «توکل به خدا» را زمینه‌ساز شکوفایی استعدادهای معلولین عنوان و خاطرنشان کرد: تکریم معلولین و توانخواهان باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

گفتنی است در این جلسه تعدادی از دست‌اندرکاران و مربیان بخش‌های مختلف حوزه معلولین و نیز چند تن از توانخواهان، مسائل و دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

46

دکمه بازگشت به بالا