بیشتر گیربکس ها صرف نظر از گشتاور اتوماتیک و تبدیل CVT از ساختار و عملکرد یکسانی برخوردار هستند و انتخاب گیربکس به میزان چرخش آزادانه آن بستگی دارد و کلاچ به طور موقت موتور را از شافت جدا می کند. در گیربکس های سری ، اتصال بین موتور و شافت از طریق اتصالی به نام دندان سگ قطع می شود.
شفت ها و کوپلینگ های سگ معمولاً با سرعت زیاد چرخانده می شوند و در هنگام تعویض گیربکس ، سر و صدای زیادی وجود دارد و خراش های زیادی ایجاد می کند که این امر مانع از استفاده از مدل گیربکس در اتومبیل های مسابقه و اتومبیل می شود. با این حال ، یک راننده واجد شرایط می تواند با تعویض دقیق دنده ها از این نویز جلوگیری کند.
در این گیربکس جدید ، Zeno علاوه بر هماهنگی ، از یک گیربکس 7 سرعته دستی با تغییر اتوماتیک نیز استفاده می کرد که باعث افزایش سرعت گیربکس می شد.
برای بهبود انتقال ، Zenu از سنسورهای Hall-Effect برای اندازه گیری سرعت چرخش شافت در کمتر از یک دقیقه استفاده می کند.
این سیستم اجازه می دهد تا نرم افزارهای خاص بدون نیاز به کاهنده و هماهنگ سازی معمول مورد استفاده در ماشین ها اصلاح شوند.
پارکینگ
2121