راهنمای انتخاب بهترین رنگ شال با توجه به رنگ پوست

راهنمای انتخاب رنگ شال و روسری

خرید شال شیک دخترانه کمی مشکل است. زیرا گاهی پوست روشنی دارید و گاهی رنگ صورت‌تان نسبت به روز قبلبه وضوح تیره‌تر است؛ گاهی با وجود هشت ساعت خواب، خواب‌آلوده و کسل به نظر می‌رسید و گاهی با وجود کار زیاد، چهره‌ای بشاش و سرحال دارید.

احتمالاً تا کنون بارها از دوستان و یا همکاران خود جملاتی درباره‌ی همین موارد شنیده‌اید و حتماً متوجه شده‌اید که تمام این تغییرات در چهره‌ی شما به خاطر رنگ لباس و از همه مهم‌تر رنگ روسری و شالی است که به سر دارید.

انتخاب رنگ شال و روسری به این دلیل که نزدیک‌ترین لباس شما به پوست صورت‌تان است، مهم‌ترین انتخاب در میان لباس‌هاست تا آن اندازه که ممکن است شما را چیزی که اصلا نیستید و یا دوست ندارید، نشان دهد.

اگر تا به حال چندان به هماهنگی رنگ روسری و شال با پوست صورت فکر نمی‌کردید و یا آنها را تنها براساس سلیقه‌ی شخصی انتخاب می‌کردید، این مقاله را بخوانید؛ مقاله‌ای کوتاه که در آن سعی کرده‌ایم با چند راهکار و دستورالعمل ساده، شما را در انتخاب یکی از اثربخش‌ترین اجزاء ظاهرتان یاری کنیم.

رنگ پوست خود را تعیین کنید

پوست هر انسان یک زمینه‌ی طبیعی دارد که معمولاً به سه نوع گرم، سرد و خنثی تقسیم‌بندی می‌شود. برای آنکه بتوانید زمینه‌ی رنگ صورت‌تان را تعیین کنید، به یک آینه و مقدار کافی نور طبیعی روز نیاز دارید.

یکی از ترفندها این است که دو رنگ مختلف زیورآلات یعنی نقره‌یی و طلایی را امتحان کنید، اگر رنگ صورت‌تان با زیوآلات نقره‌یی بهتر و دلچسب‌تر است زمینه‌ی رنگ شما سرد است و اگر با طلایی چهره‌ی خود را بیشتر می‌پسندید، شما یک زمینه‌ی رنگ گرم دارید. قاعدتاً اگ وضعیتی میان این دو مورد دارید، رنگ پوست شما خثی است کهه اتفاقاً زمینه‌ی چندان رایجی نیز نیست.

رنگ پوست گرم

اگر رنگ شما گرم است بهترین انتخاب‌ها نیز برای شما همان رنگ‌های گرم هستند؛ رنگ‌هایی داغ و غنی مانند قرمز، نارنجی، زرد و قهوه‌یی شتری و تیره.

به طور خاص در مورد شال و روسری، مجموعه‌های زیر، متناسب با رنگ پوست شما هستند.

رنگ نارنجی، از رنگ‌های جذاب و مناسب پوست گرم است

قرمز یک رنگ غنی‌ست که در میان زمینه‌های مختلف پوست، بیشتر با پوست گرم هماهنگ است.

رنگ پوست خنثی

برای داشتن چنین رنگی باید خوشحال باشید، شما از معدود افرادی هستید که در انتخاب رنگ لباس و روسری خود محدودیت ندارید. رنگ‌های مناسب شما در طیف رنگ گرم تا سرد بسته به نوع سلیقه‌یخودتان در نوسان است.

رنگ پوست سرد

اگر تشخیص داده‌اید که رنگ پوست سرد دارید، رنگ‌های سردتر در طیف رنگ، روی پوست شما بسیار زیباتر به نظر می‌رسند. سعی کنید رنگ‌هایی مانند آبی، سبز، بنفش و صورتی را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید رنگ‌های دیگری نیز در شال و روسری شما باشد، به طرح‌هایی کوچک و محدود از آنها اکتفا کنید تا رنگ قالب شال شما، سرد باقی بماند.

اگر پوست سرد دارید، رنگ لطیف صورتی یکی از انتخاب‌های مناسب شماست

انواع آبی‌ها مناسب پوست‌های سرد هستند

سبز یک رنگ جذاب برای افراد دارای پوست سرد به شمار می‌آید.

چطور شال و روسری مناسب رنگ پوست خودمان را پیدا کنیم؟

انتخاب رنگ شال و روسری مناسب یکی از ساده‌ترین کارها برای متفاوت کردن یک تیپ همیشگی است. شال و روسری از اکسسوری‌های مهم به شما می‌روند؛ چرا که در بالاترین بخش لباس‌های شما قرار می‌گیرند و هماهنگ بودن آن‌ها با رنگ پوست، مانتو و سایر لباس‌ها اهمیت زیادی دارد. پس اگر شما هم در پی یافتن رنگ شال برای پوست گندمی یا رنگ روسری مناسب پوست سبزه یا سفید هستید، با این مطلب در مجله‌ی روسری شاپ همراه باشید.

شاید بیشتر ما طرح و رنگ شال و روسری را با لباس‌ها، کیف یا کفش ست کنیم، اما باید پیش از آن به این فکر کنیم که آیا رنگی که انتخاب کرده‌ایم به صورتمان می‌آید یا نه.

حتما تا به حال به این موضوع توجه کرده‌اید که رنگ برخی از روسری‌ها برای پوست شما مناسب‌تر است، در حالی که برخی رنگ ها اصلا به شما نمی آید.

وقتی نوبت به خرید روسری پاییزه می‌رسد، این نکته را در نظر بگیرید که پیش از آن که یک روسری یا شال زنانه با لباس‌ها و اکسسوری‌های شما هماهنگ شود، باید به رنگ پوست صورتتان بیاید.

روسری و شال نزدیک‌ترین بخش لباس به صورت شماست و اگر آن را درست انتخاب کنید، بازتاب رنگش می‌تواند به زیباتر شدن پوست شما کمک کند.

برای انتخاب و خرید شال و روسری قواعدی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید تیپ و استایلی متفاوت داشته باشید. در ادامه‌ی این مطلب می‌توانید این قواعد را بخوانید تا با اطمینان خاطر بیشتری سراغ رنگ‌ها و طرح‌های درست بروید.

شناخت سردی و گرمی پوست

یک قاعده‌ی کلی برای انتخاب رنگ شال و روسری متناسب با رنگ پوست وجود دارد؛ پیش از هر چیز باید بدانید تنالیته‌ی رنگی پوست صورت شما در طیف «سرد» تا «گرم» کجا قرار می‌گیرد.

اگر نمی‌دانید رنگ پوست شما در کدام یک از دو طیف رنگی سرد یا گرم قرار می‌گیرد از آزمایش دستبند طلایی استفاده کنید.

برای این کار یک دستبند طلایی را روی مچ یکی از دست‌ها و یک دستبند نقره‌ای را روی مچ دست دیگر قرار دهید و ببینید با کدام دستبند پوست شما سالم‌تر و سرحال‌تر به نظر می‌رسد.

اگر دستبند نقره‌ای پوست شما را شفاف‌تر و زیباتر نشان می‌دهد تن پوست شما سرد و اگر با رنگ طلایی پوست خوش‌رنگ‌تری دارید تن پوست شما گرم است.

اگرچه رنگ‌های خنثی برای هر پوستی می‌تواند مناسب باشد اما شناخت تن اصلی رنگ پوست به شما کمک می‌کند روسری یا شال زنانه‌ای را بپوشید که اعتماد به نفستان را بالاتر می‌برد و شما را زیباتر می‌کند.

رنگ شال و روسری برای پوست سفید (روشن)

بهترین رنگ روسری برای پوست سفید یا روشن می‌تواند رنگ‌های قوی مثل قرمز، آبی یا سبز باشد. از روسری‌هایی با رنگ‌های خیلی روشن یا بیش از حد کمرنگ استفاده نکنید، چرا که ممکن است این رنگ‌ها پوست شما را بی‌حال نشان دهند.

اگر می‌خواهید از رنگ‌های روشنی مانند شیری یا سفید استفاده کنید بهتر است سراغ یک روسری طرح دار بروید، یک شال سفید ساده برای پوست‌هایی با تناژ رنگی خیلی روشن نمی‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

رنگ شال برای پوست گندمی و سبزه (متوسط)

برای پوست‌هایی با رنگ متوسط که نه خیلی تیره و نه خیلی روشن هستند، انتخاب وسیعی از رنگ‌ها وجود دارد. برای مثال می‌توانید سراغ رنگ‌های سبز یا آجری روشن بروید. روسری‌هایی با پارچه‌ی براق در تناژ رنگی سرمه‌ای یا زرشکی هم انتخاب‌های مناسبی هستند.

رنگ شال روشن می‌تواند پوست سبزه یا گندمی را روشن‌تر نشان دهد، در حالی که رنگ‌های تیره‌تر ظاهر این نوع پوست را به سمت پوست‌های تیره‌تر متمایل می‌کند.

البته رنگ‌های سفید و مشکی هم می‌توانند این نوع پوست را بسیار زیبا نشان دهند.

در کل اگر رنگ پوست متوسط (نه خیلی تیره و نه خیلی روشن) داشته باشید، می‌توانید با توجه به تیپ، سلیقه و آرایش صورت خود با آزادی بیشتری در دنیای رنگ‌ها و طرح‌های موجود در حراجی ویژه روسری شاپ دست به انتخاب شال و روسری بزنید.

رنگ روسری و شال برای پوست تیره

نکته‌ی مهم برای افرادی با پوست تیره این است که سراغ روسری‌هایی با رنگ مات و کدر نروند؛ رنگ‌های مات و کدر باعث می‌شود بازتاب رنگ شال و روسری، درخشش طبیعی پوست این افراد را از بین ببرد.

برای مثال به جای طوسی بهتر است سراغ رنگ موشی بروید و البته آبی کاربنی و زرد روشن را فراموش نکنید.

رنگ‌های نزدیک به رنگ خاکی و همچنین بازی با رنگ‌های ارغوانی و بنفش هم می‌تواند زیبایی شما را دوچندان کند.

کلام آخر

اگر به فکر خرید شال و روسری تازه‌ای برای تیپ جدید خودتان هستید به این قواعد توجه کنید. فراموش نکنید روسری و شال یکی از مهمترین اکسسوری‌ها در تیپ شماست و احتمالا پیش از همه‌ی لباس‌ها و جزییات دیگر در تیپ شما دیده می‌شود، پس همیشه سراغ خرید شال‌ها و روسری‌های باکیفیتی بروید که استایل شما را ارتقا می‌دهند.

می‌توانید همین الان سری به کلکسیون شال و روسری‌های روسری شاپ بزنید و شال خود را از جدیدترین کلکسیون‌های برندهای مختلفی چون رزتی، اناربن، قلم فلزی، مانگو (Mango) و اونلی (Only) انتخاب کنید.

 

دفتر توزیع : گلستان – مینودشت

تلفن پشتیبانی: 09117070701

ایمیل پشتیبانی: info@rosarishop.com

خروج از نسخه موبایل