راهنمای تعمیر سایبان پارکینگ خانگی

یکی از موارد بسیار مهم در هنگام نصب و راه اندازی انواع که بایستی به آن توجه نماییم اتصال و برقراری چراغ چشمک زن و یا به اصطلاح می باشد.به دلیل اهمیت بالای این محصول و توجه بسیار کم مصرف کننده به این آیتم می خواهیم کمی بیشتر درباره آن صحبت کنیم ودر مورد کاربرد و چگونگی کار این قطعه بسیار مهم برخی مسائل را بازگو نماییم.ابتدا باید بدانیم که طبق استاندارد های اروپایی و جهانی جهت کار تمام مدل موتورهای برقی کوچک و بزرگ قبل از استارت باید یک صدای زنگ و یا چراغ هشدار به نشانه راه افتادن داشته باشند.

این محصول نیز در گذر زمان دچار تغییر و تحول گردیده و از مدل های لامپی ساده به مدل های ال ای دی و اس ام دی تغییر پیدا نموده است.شکل ظاهری نیز از سادگی به حالت بسیار شیک و طراحی زیبا تغییر یافته است.کارکرد با برق 12 و 24 و 220 ولت در مدل های مختلف تفاوت دارد و در دو نوع چشمک زن (دارای مدار داخلی فلش است) و ساده (دارای مدار چشمک زن نمی باشد) در دسترس است.

جاگذاری مناسب فلاشر جک پارکینگ قبل از نصب:

مهمترین نکته در این محصول هنگام نصب در زمان راه اندازی سیستم خریداری شده می باشد و به دلیل این که راه اندازی این قطعه در مرحله آخر راه اندازی انواع جک پارکینگ است از اهمیت بسیار کمی برای نصاب جک پارکینگ برخوردار است و به همین دلیل خریدار محصول یا باید از قبل جایگاه هر قطعه را مشخص کرده باشد و یا در زمان راه اندازی حضور داشته و بهترین جایگاهی که می شود برای فلاشر جک پارکینگ در نظر گرفت را پیشنهاد دهد برای نصب و باید در مکانی نصب شود که ترجیحا در معرض بارنگی و تابش مستقیم آفتاب نباشد و در زمان کارکرد نور آن را بتوان در شب تا فاصله مناسب مشاهده نمود.

اگر در زمان نصب جایگاه مناسب داشته باشد و سیم کشی آن اصولی و مناسب قرار داده شده باشد می توان به کارکرد بدون خرابی و نقص آن اطمینان داشت.

البته برای بسیاری از محصولات که از انواع مدل فلاشر استفاده می کنند درقسمت برد جک پارکینگ تنظیماتی قرار داده شده است که برای مثال در زمان فشردن دکمه ابتدا فلاشر ها به مدت 5 ثانیه پیش چشمک و هشدار می دهد و سپس فرمان بازشو به درب صادر می شود برای باز کزدن و یا فلاشر را می توان به صورت ثابت یا چشمک زن در اختیار داشت.

نگهداری انواع مدل فلاشر سر درب بعد از نصب سیستم:

پس از این که سیستم مورد نظر نصب و راه اندازی گردید باید توجه نمود که فقط بایستی در بازه زمانی مشخص هر 3 ماه یکبار نسبت به نظافت آن اقدام کنیم یعنی توسط یک پارچه نم دار روی بدنه را تمیز نماییم.اگر متوجه شدیم که این قطعه هم زمان با کارکرد درب کار نمی کند ابتدا باید ال ای دی و یا لامپ را بررسی نماییم که سوخته نباشد و سپس مسیر سیم کشی از برد به فلاشر چک شود و در آخر خروجی قسمت فلاشر در مدار جک پارکینگ را بررسی نماییم.

اقدامات لازم باید توسط تکنسین مورد اعتماد و یا افرادی آشنا به مباحثآشنایی با روش نگهداری از سایبان خودرو باعث می شود تا شما با کمترین هزینه ممکن، طول عمر سایبان خودرو خود را افزایش دهید.  سایبان هایی که به بهترین نحو نگهداری می شوند، می توانند علاوه بر حفظ زیبایی خود، کارایی مناسبی نیز داشته باشند. سایبان های خودرو به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند هرچه بهتر از خودروها محافظت کرده و اجازه آسیب رسیدن به بدنه آن ها را صادر نکنند. با این وجود تنها در صورتی می توانند به خوبی این وظیفه خود را انجام دهند که از آن ها مراقبت و نگهداری شود.

سایبان خودروها در مدل ها و جنس های مختلفی در بازار موجود هستند. اگر قصد دارید تا با روش های نگهداری از سایبان خودرو خود آشنا شوید، نیاز است تا در ابتدا بدانید که جنس سایبان خودرو خود چیس و سپس اقدامات ضروری برای حفظ و نگهداری آن را پیاده سازی کنید. باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر در زمان استفاده از سایبان، به خوبی از آن نگهداری نکنید، مطمئنا در آینده باید هزینه های سنگینی را برای تعویض، تعمیر و یا ترمیم آن ها خرج کنید.

یکی از سایبان های خودرو که در سال های گذشته بیشتر مورد توجه خودروداران قرار گرفته است، سایبان خودرو برزنتی است. اما باید بدانید که این مدل از سایبان ها نیز معایب خاص خودشان را دارند. برای مثال در مقایسه با سایر مدل های سایبان خودروها، بیشتر مستعد کثیف شدن و فرسایش خواهند بود.

از این رو به عنوان کسی که قصد دارید تا با روش نگهداری از سایبان خودرو مدل برزنتی آشنا شود، نیاز است تا از کثیف شدن و نشستن گرد و غبار بر روی سایبان جلوگیری کرده و در صورت پارگی و یا پوسیدگی بخشی از سایبان، هرچه سریع تر نسبت به تعمیر و ترمیم آن اقدام کند. بدین صورت می توانید طول عمر سایبان برزنتی خود را افزایش دهید.

ورق های گالوانیزه به خودی خود دارای طول عمر بسیار مناسبی هستند و به همین دلیل، دردسرهای کمتری برای محافظت و نگهداری از آن ها وجود دارد. تنها نکته ای که در زمان استفاده از سایبان خودرو گالوانیزه باید به آن توجه کرد این است که اگر این ورق ها زیر تابش مستقیم نور خورشید باشند، فضای زیرین آن ها بسیار داغ خواهد شد.

از این رو برای کاهش دمای سطح زیرین ورق های گالوانیزه، بر روی آن ها از عایق های حرارتی مانند پشم شیشه و با پشم سنگ استفاده می کنند. اما با افزایش دما در فصول گرم تر سال، این بخش از سایبان آسیب دیده و همین امر باز هم منجر به تابش آفتاب خواهد شد. از آن جایی که عایق های سایبان های گالوانیزه را نمی توان تعمیر کرد، در صورتی که طول عمر آن ها به اتمام رسید، باید نسبت به تعویض آن ها اقدام کنید.

یکی دیگر از سایبان های خودروهایی که محبوبیت زیادی بین مصرف کنندگان دارد، سایبان خودرو مدل pvc است. از جمله مهمترین مزیت این سایبان ها این است که در مقایسه با سایر مدل های دیگر، کمتر آلودگی و کثیفی را به خود جذب می کنند.

از این رو روش نگهداری از سایبان خودرو مدل pvc بسیار ساده تر از سایر روش ها خواهد بود. تنها نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که حضور طولانی مدت آن در برابر شرایط جوی مختلف، مانند تابش مستقیم نور خورشید، بارانم، برف و … می تواند باعث آسیب دیدن بخشی از سایبان شود. اما زمانی که این سایبان ها آسیب دیدند، تنها راه ممکن برای تعمیر آن ها، تعویض خواهد بود.

شاید بتوان عنوان داشت که بهترین گزینه برای خرید سایبان خودرو، سایبان های UPVC هستند. این مدل از سایبان ها دارای مقاومت بسیار مناسبی در برابر شرایط جوی مختلف مانند تابش مستقیم نور خورشید، بارش باران و یا برف و … خواهند داشت. شما می توانید این مدل از سایبان های خودرو را سفارش داده و سپس آن ها را به صورت پیش ساخته تحویل بگیرید.

یکی دیگر از مزایای سایبان های UPVC این است که هیچگونه آلودگی و یا کثیفی را به خود جذب نکرده و به همین دلیل شستن، نگهداری و یا تمیز کردن آن ها بسیار ساده خواهد بود. تنها کافی است تا آن را با مقدار کمی آب بشویید.

در صورتی که بخشی از سایبان پلی یوپان شما آسیب دید، تنها کافی است تا قسمتی از ورق UPVC را تعویض کنید. در تولید این سایبان از سازه‌های آلومینیومی مخصوصی استفاده شده که موجب افزایش طول عمر سایبان می‌شود.

به کار رفتن سیستم قرینه در این نوع از سایبان‌ها باعث شده تا میزان بازشوندگی بسیار زیادی در دو طرف را داشته باشد و از این رو آن را با نام سایبان دو طرفه می‌شناسند. در تعمیر سایبان مغازه با توجه به شرایطی که دارد، در صورت بروز هر گونه مشکل، بازوها و یا پارچه‌های آن را تعویض می‌کنند.

 

خروج از نسخه موبایل