راهکارهای تغذیه‌ای طب ایرانی برای ماه رمضان

روزه داری علاوه بر تعالی روح، به لحاظ پزشکی برای جسم فواید بسیار ارزشمندی دارد، اثر روزه داری بر سلامت دستگاه گوارش، قلب، کاهش وزن، مغز، کاهش فشار، سم زدایی و سلامتی، کاهش فرآیندهای درمان و افزایش ایمنی بدن اثبات شده است اما، روش های غلط خورده و خوراک در این ماه باعث می شود که بسیاری از افراد نه تنها به پاکی و سلامت جسم دست نیابند، بلکه چند روزی از این ماه نگذشته است که انواع مشکلات بیماری را از جمله نفخ، ترش معده، یبوست و .. . شوند.

به گزارش روابط عمومی، تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان یکی از موارد مهمی است که باید توجه شود تا از عوارض جسمی و یا عصبی جلوگیری شود. این یک ماه فوق العاده است.

ایرانیان از این میضلات طبی: راهکارهایی ارائه می شود

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ در مورد بیماری، شایع ترین علت مرگ، مرگ بیمار در روز مرگ است.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ چه تفاوتی بین این دو وجود دارد، چه فرقی با هم دارند؟

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

_ به سالاد و مخلفات افطار «نه» توضیح می دهد.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

_ حلیم و آش رشته در تابستان . هرگز اصولا حلیم و آش رشته و امثال آن غذای سنگینی می‌شوند و غذای تابستانی منطقه. پس را از سفره افطار آنها تابستانی خط بزنید و در صورت تامیل زیاد به مقدر کم قانع شوید.

_ وعده افطار و شام را جدا کنید.

_ از آنجایی که مدت طولانی خالی بوده است، توان هضم حجم بالای مواد را ندارد، لازم است که در زمان افطار یک ماده غذایی میل شود و در حد یک ساعت بعد از شام میل شود.

_ مصرف آب و نوشیدنی با غذای خودداری کنید. این مهمترین چیز در جهان امروز است، این مهمترین چیز در جهان است.

_ برخی از غذاها را فراموش کنید مصرف برخی غذاها مانند ماکارانی، رشته آش، ماهی، سالاد الویه، به ویژه در وعده سحر در این ماه علاوه بر احساس سنگینی، امکان افزایش تشنگی در طول روز را به دنبال دارد. اولین کاری که باید انجام دهید این است که از شر گرما خلاص شوید و سپس باید از شر آن خلاص شوید.

بنابر اعلام دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، برای جلوگیری از یبوست به جای مصرف میوه های بسیار آبدار و خامی که باعث درد شکم می شود می توان خیسانده برگه هلو، زردآلو، انجیر و آلوی بخارا استفاده کرد. همان پیام باید صبح یا بعد از ظهر برای شما ارسال شده باشد. بهتر است همان زمان را در عصر صرف کنید تا عصر.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل