اقتصادی

رشد دو برابری صادرات با بیش از ۱.۵ میلیون دلار در بخش تعاون

روابط عمومی/مازندران مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور، از رشد دو برابری صادرات با بیش از یک و نیم میلیون دلار در بخش تعاون در سال گذشته خبر داد و گفت: پرداخت ۳۱ هزار میلیارد تومان توسط ۲۴ بانک کشور به شرکت های تعاونی‌ها از دیگر خدمات ارزنده در این حوزه است که نقش بانک توسعه و تعاون در پرداخت این تسهیلات بسیار موثر بوده است.

البرز محمدی، امروز، هفتم شهریورماه، در حاشیه مراسم افتتاحیه ۱۷ طرح تعاونی همزمان با سراسر کشور در مازندران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در کنار افتتاحیه ۱۷ طرح تعاونی همزمان با سراسر کشور ۳۷۳ طرح در سطح کشور داشتیم که با سرمایه‌گذاری بیش از ۶ همت در کشور برای هشت هزار و ۴۵۴ نفر اشتغالزایی شد.

وی با اشاره به اینکه در مازندران ۷۱ طرح با اعتبار بیش از هزار میلیارد تومان برای هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی شده است، افزود: افتتاح ۱۷ طرح با سرمایه گذاری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در مازندران انجام شده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور تصریح کرد: امروز از ۴۴ همت مشارکت‌های مردم در طرح‌های تعاونی که طی هفت ماه گذشته رخ داد با همکاری همکاران تعاون، بانک توسعه و تعاون و اداره کل اتفاق افتاد که همزمان توسط مقام عالی وزارت رونمایی شد.

وی از رونمایی سامانه مدیریت خدمات برخط صندوق در سطح کشور خبر داد و گفت: سامانه مدیریت خدمات برخط صندوق شامل سامانه رتبه‌بندی شرکت‌های تعاونی و سامانه جامع  و هوشمند است.

محمدی از رشد دو برابری صادرات با بیش از یک و نیم میلیون دلار در بخش تعاون در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: پرداخت ۳۱ هزار میلیارد تومان توسط ۲۴ بانک کشور به شرکت‌های تعاونی‌ها از دیگر خدمات ارزنده در این حوزه است که نقش بانک توسعه و تعاون در پرداخت این تسهیلات بسیارموثربوده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون کشور، از تخصیص ۲۵ درصدی تسهیلات اشتغالزایی به دستور رئیس جمهور به شرکت‌های تعاونی در شورای عالی اشتغال در هفته تعاون خبر داد و افزود: ضمانت شرکت‌های تعاونی در سطح کشور رشد خوبی داشته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان ضمانت نامه برای شرکت‌های تعاونی صادر کردیم که در مازندران نیز شرکت تعاونی‌هایی که در حوزه تولید فعالیت می‌کنند از این ظرفیت بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: بیشترین تمرکز معاونت تعاون که شامل صندوق ضمانت تعاون و بانک توسعه و تعاون است در حوزه کارهایی که مبتنی بر زنجیره ارزش هستند. بخصوص در حوزه کشاورزی است لذا الگوگیری ما از مازندران در ایجاد پایانه کشاورزی است تا شرکت‌هایی مثل روماک که قابلیت لازم را داشته باشند، بتوانیم در آنجا پایانه ایجاد کنیم.

محمدی از حمایت صندوق ضمانت و بانک توسعه و تعاون از تولیدکنندگان پرورش ماهیان خاویار و کشتارگاه‌های صنعتی در مازندران خبر داد و یادآور شد: از فعالیت سنتی به سمت مدرن یعنی تعاونی‌های دانش بنیان، خلاقیت و نوآوری حرکت می‌کنیم تا شاهد حرکت جهشی و توسعه تعاونی‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه سعی داریم با هدف گذاری رونمایی ۴۴ همتی بتوانیم به چشم انداز مدنظر نزدیک شویم، گفت: اینکه شاهد سرمایه گذاری ۹۱ درصدی مردم بودیم وتنها ۹ درصد در بستر حمایت دولت و تسهیلات بوده است ما را امیدوارکرده است که مازندران بتواند بزودی در حوزه صنعت، کشاورزی و شیلات سرآمد کشور شود.

محمدی خاطرنشان کرد: استان مازندران جزو سه استان کشور در حوزه هم فعال بودن شرکت تعاونی‌ها و هم تنوع شرکت‌های تعاونی است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به پوشش اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد می‌پردازم. با داشتن دانش عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در حوزه اقتصاد، تمام تلاشم را می‌کنم تا بهترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا