اقتصادی

رشد سوپر اپلیکیشن‌ها در منطقه آسیا و اقیانوسیه چشمگیر است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سخنرانی رسمی خود در همایش وزرای ارتباطات و کشورهای دیجیتال کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه گفت: عدم پاسخگویی برخی بسترهای جهانی زمینه جنایتکاران را فراهم می کند. فعالیت هایی که در نتیجه موضوع مانع از حمایت دولت از حقوق شهروندان خود می شود.

به گزارش روابط عمومی، عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – در سخنرانی رسمی خود در اولین کنفرانس وزرای ارتباطات و کشورهای دیجیتال کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (SCAP) با اشاره به به نفع همه کشورهای عضو حوزه کاهش شکاف دیجیتالی، خواستار همکاری کشورهای عضو این گروه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بدون منافع سیاسی و در چارچوب کارگروه‌های تخصصی است.

وی همچنین به سرعت چشمگیر ظهور و رشد ابر اپلیکیشن ها در منطقه آسیا و اقیانوسیه و ارائه خدمات متنوع اشاره کرد و افزود: حمایت از این ابر اپلیکیشن ها و استفاده از قابلیت های آنها برای ارتقای سطح ارائه خدمات در کشورهای عضو. زمینه مناسبی برای همکاری است و کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد در چارچوب سازوکارهای مورد نظر هماهنگ خواهد شد و منافع مشترک را برای کشورهای این منطقه تضمین خواهد کرد. لذا جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای میزبانی رویدادهایی با حضور کشورهای عضو کشور در این زمینه اعلام می دارد.

بر اساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اولین کنفرانس وزارت ارتباطات و ارگانیسم دیجیتال با حضور وزیران و دستیاران 17 کشور جهان در سئول کره جنوبی برگزار شد.سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه، جنوب وزیر علوم و ارتباطات کره، وزیر توسعه اقتصاد دیجیتال تایلند و همچنین با همتایان فیلیپینی خود دیدار کردند.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا