استانی

رقابت‌های انتخاباتی باید رفاقت‌ها را محکم‌تر کند

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی از قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، اظهار کرد: خودم و شما را به تقوای الهی توصیه می کنم، در ایام حج و برائت از مشرکین هستیم، رهبر حکیم انقلاب تأکید کردند که امسال ما باید به صورت ویژه برائت از مشرکین را داشته باشیم و نفرت و اظهار انزجارمان را نسبت به جنایت های آمریکا و مستکبران عالم، صهیونیست ها و همه دشمنان مکار علیه دین نشان دهیم، در شعارهای نماز جمعه هم باید نفرت از صهیونیست ها به صورت برجسته مطرح شود.

وی ادامه داد: البته همیشه این طور بوده و این اظهار انزجار و شعار علیه دشمنان دین، فریاد نمازگزاران جمعه بوده است، اما در ایام حج باید به صورت جدی‌تر شاهد این معنا باشیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: شهادت حضرت امام باقر (ع) را تسلیت عرض می کنم، امام باقر (ع) در بلندی های اطراف کعبه ایستاده و مردمی که دور خانه خدا طواف می کردند را نظاره می کردند، طواف کنندگان کعبه، نسبت به امام (ع) معرفت نداشتند و جایگاه آن حضرت را تشخیص نمی دادند و از وظیفه خود نسبت به امام زمانشان غافل بودند، امام باقر (ع) فرمود طواف این ها مانند طواف دوران جاهلیت و طواف بت‌پرستان قبل از اسلام است.

وی یادآور شد: چند جمله از دعای روز جمعه و عید قربان امام سجاد (ع) را یادآوری می کنیم، حضرت در این دعا فرمودند خدایا ما به تو پناه می بریم و خودمان را در امان تو قرار می دهیم در روزی که فقط قلب پاک و سالم به کار می آید؛ قلب منافقین و دو رویان، قلب گنهکاران، قلب افراد کینه‌ورز نسبت به بندگان خدا، قلب توطئه‌گران نسبت به خلائق، قلبی که قساوت و بی‌رحمی دارد، این قلب ها در قیامت به درد نمی خورد، در قیامت قلب خیرخواهی، اهل ذکر، قرآن و ایمان کارایی دارد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: الحمدلله سال هاست نماز عید فطر با شکوه خوبی به همت شما مؤمنین و مؤمنات، برادران و خواهران ایمانی و مسئولان برگزار می شود، نماز عید قربان هم الحمدلله هر سال نسبت به سال گذشته شکوه بیشتری پیدا کرده است، امیدواریم امسال هم در همه شهرها و در همه جای کشور شاهد برگزاری باشکوه نمازهای عید قربان باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: هر نمازی اعم از نماز عید فطر، نماز عید قربان و نماز جمعه که برگزار می شود در حقیقت اعلام آمادگی است و می خواهیم بگوییم ای امام زمان، ما پیرو رهبرمان هستیم و به فرمان او اینگونه قیام کرده‌ایم و داریم برای ظهور شما و در رکاب شما بودن تمرین می کنیم، ما می خواهیم قیام کنیم که شاهد ظهور شما باشیم، ما شاهد بودیم ایران قیام کرد، امام (ره) از تبعید به کشور آمد، اگر جهان قیام کند چه کسی می آید؟

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما کاری کرده که جهان در حال قیام کردن است، قیام ۱۵ خرداد در سال ۴۲ تبدیل به قیامی شده که امروز در همه جای دنیا اعم از دانشگاه های آمریکا و اروپا، در شهرهای مختلف و زیر گوش مستکبران آمریکایی، همان فریادی بلند است که یک روز در فیضیه قم بلند بود، خدا را از این جهت شاکریم، ان شاءالله شاهد برگزاری نماز عید قربان باشکوه هم باشیم.

آیت الله عابدینی یادآور شد: دهه امامت و ولایت فرصت خوبی برای تبلیغ و تبیین امر ولایت و امامت و همچنین بحث ولایت و امامت در عصر غیبت است، مبلّغان و مروّجان دین به دنبال این امر هستند و ان شاءالله به نتیجه خواهیم رسید، امیدواریم هر سال این معرفت‌افزایی نسبت به سال گذشته وصع بهتری پیدا کند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: روز جهاد کشاورزی را در پیش داریم، همین چند هفته قبل بود که عزیزان کشاورز ما به شدت نگران محصولاتشان بودند، شاید در برخی جاها هم خساراتی به خاطر کم‌آبی و تشنگی به محصولات کشاورزان وارد شد، اما خدا عنایت کرد و با بارش های فراوانی که اتفاق افتاد جلوی خسارات بیشتر گرفته شد و این بحران ها کاهش یافت.

وی عنوان کرد: اگر شکر نعمت خدا را به جا بیاوریم، همه چیز درست می شود و خدا به ما عنایت می کند، برای مثال اگر خدا به زمین ما رونق می دهد و گندم داریم، زکات آن را بپردازیم، به فکر فقرا باشیم و دست مستمندان را بگیریم، خدای متعال در آیه ۱۹ سوره ذاریات می فرماید (و در اموالشان برای سائل و محروم حقی معین بود)، یعنی در اموال ما، حق مشخصی برای سائلین و محرومین وجود دارد، این گندمی که خدا به ما می دهد، حق دیگران هم در این گندم است، باید حق دیگران را به آن ها بدهیم تا خدا نعمت را بر ما بیفزاید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: شهادت دکتر مصطفی چمران و به همین مناسبت روز بسیج استادان را در پیش داریم، بسیاری از استادان خیلی دلشان می خواهد راه و رسم این استاد توانمند، مجاهد و سختکوش را در پیش بگیرند، خدا به آن ها توفیق بدهد.

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: سالروز شهادت سرداران دلیر اسلام، شهید بخارائی، شهید امانی، شهید صفار هرندی و شهید نیک نژاد را در پیش داریم، این شهدای عزیز خون دل ها خوردند و به شهادت رسیدند تا زمینه ها فراهم شد و ما امروز پای مسائل، مفاهیم و معارف قرآن، دین و انقلاب اسلامی نشسته ایم و شاهد مقاومت اسلامی هستیم.

وی تأکید کرد: طی روزهای گذشته حجت‌الاسلام و المسلمین انصاریان، معلم اخلاق، مردی مهربان و دوست داشتنی که پدر شهید بودند، به رحمت خدا رفتند، خدا روح ایشان را با انبیاء و اولیای الهی محشور کند.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: هر چه جلوتر می رویم به انجام وظیفه مهم اجتماعی، انقلابی و ایمانی خود که مسئله انتخابات است نزدیک می شویم، در بحث انتخابات حتماً باید توجه داشته باشیم که رقابت های انتخاباتی باید رفاقت های ما را محکم‌تر کند، مبادا اختلافات، حرمت شکنی، اهانت و توهین به رقبا را داشته باشیم، این مسئله هم در مورد کاندیداها و هم در مورد کسانی که کاندیداها را حمایت و کمک می کنند صدق می کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: همه باید برادری و محبت را به عنوان اصل اساسی در نظر بگیریم، به جای تخریب دیگران، اثبات خود را داشته باشیم، ادب و آداب نشان دهیم، معلم، الگو و اسوه بودن آیت الله شهید رئیسی را در اخلاق انتخاباتی رعایت کنیم.

وی اظهار کرد: البته شاهدیم اخلاق انتخاباتی شهید آیت الله رئیسی اثر خودش را گذاشته است، شاید یک جاهایی هم برخی ها این اخلاق را رعایت نکنند اما اصولاً می بینیم که شهید رئیسی کاری کرده که خلاف ایشان عمل کردن برای دیگران سخت شده است.

آیت الله عابدینی عنوان کرد: از اکنون دشمنان همه برنامه ریزی می‌کنند که بگویند مردم نمی خواهند به میدان انتخابات بیایند، مردم وقتی با جمعیت ده ها میلیونی پای تشییع پیکر شهدا یا مراسم و مناسک دیگر نظیر اربعین می آیند، دشمن بزدل این ده ها میلیون نفر را در رسانه هایش بسیار کمتر نشان می دهد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در انتخابات باید کاری کنیم دشمنان ما مأیوس شوند، حماسه ای بیافرینیم که مصداق آیه ۳ سوره مائده شود، خدای متعال در این آیه می فرماید (امروز کافران از اینکه به دین شما دستبرد بزنند و اختلالی رسانند، طمع بریدند)، یعنی باید با حضور در صحنه کاری کنیم دشمن ناامید شود از اینکه بخواهد به دین، مملکت، استقلال، امنیت و اقتصاد ما سوءنظر داشته باشد، این ها همه با حضور جدی، نشاط و حماسه آفرینی مردم اتفاق خواهد افتاد، امیدواریم همه در انجام این تکلیف الهی وظیفه خودمان را به لطف و عنایت خدای متعال به درستی انجام بدهیم.

46

دکمه بازگشت به بالا