علمی و پزشکی

رقابت بیش از ۲۳۰ شرکت واکسن سازی در دنیا برای مهار کرونا

به گزارش شفاف ، یک سال پس از شیوع ویروس دکتر علیرضا ناجی کرونا ، کل دنیا با مشکلات روانی ، بیولوژیکی و اقتصادی زیادی روبرو است و لازم است هرچه سریعتر بیماری همه گیر کرونا ویروس کنترل شود.

وی افزود: کرونا از طریق بهداشت و دستورالعمل ها ، افزایش آزمایش های تشخیصی ، درمان مناسب ، قرنطینه و انزوا و در نهایت واکسیناسیون کنترل می شود.

وی گفت: درمان کرونا ویروس درمانی به ویژه برای اشکال شدید بیماری ، یک درمان عالی نیست. – واکسیناسیون با توجه به شرایط موجود مهمترین قسمت کنترل ویروس است.

دکتر ناجی گفت: “امنیت جمعی هرگز به دلیل عفونت های طبیعی ایجاد نمی شود و با توجه به سوابق زیادی که در سراسر جهان به دست آمده است ، امنیت طبیعی هرگز کنترل یا محدودیت در جولان را تضمین نمی کند.”

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی گفت: برای اطمینان از سلامت انسان ، به واکسن های مناسب نیاز داریم. در میان این واکسن ها ، می توانیم آنها را واکسن های مناسب با اثربخشی و اثربخشی 70 تا 75 درصد بنامیم.

“به طور کلی ، در حال حاضر بیش از 230 واکسن در جهان در آزمایشات بالینی یا مراحل قبل از آزمایش وجود دارد ، بنابراین حتی در حالی که برخی از شرکت های دارویی چندین واکسن تولید کرده اند ، این اهمیت کنترل کرونا ویروس بیماران در سراسر جهان را تأکید می کند.

یک استاد کامل ویروس شناسی در دانشگاه با اشاره به 63 واکسن در آزمایشات بالینی مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی گفت: برخی از این واکسن ها به نوعی مرحله چهارم آزمایشات بالینی را پس از تأیید برای استفاده فوری پشت سر گذاشته اند.

دکتر ناجی با اشاره به اینکه پروتئین ذرت هدف اصلی واکسن ها است ، عنوان کرد: به عنوان مثال واکسن نواوا یکی از واکسن های پروتئینی است که مرحله سوم بالینی را طی می کند و نتایج اخیراً منتشر شده است. واکسن مشترک ایران و کوبا ، که بخشی از مرحله سوم آزمایشات بالینی در ایران و کوبا است ، نوعی واکسن پروتئینی است.

واکسن های غیرفعال یکی دیگر از واکسن ها علیه بیماری کرون است ، رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی توضیح داد و افزود: از جمله واکسن های غیرفعال می توان به واکسن Sinofarm چینی و نسخه ایرانی واکسن بیابان ایران در این بستر اشاره کرد. «

این استاد دانشگاه واکسن های ناقل را کلاس دیگری از واکسن های کرونا ویروس معرفی کرد و گفت: واکسن معروف آکسفورد-آسترازنکا ، Sputnik We و Johnson-Johnson واکسن برداری هستند.

به گفته دکتر ناجی ، واکسن های ناقل به دو دسته تقسیم می شوند ، گروه اول – واکسن های غیر باروری و فقط یک پروتئین هدف و گروه دوم – واکسن های ناقل.

وی با بیان اینکه Pfizer و Moderna از جمله واکسن های mRNA ژنومی هستند گفت: جالب است بدانید که یکی از واکسن های مورد مطالعه و تولید در ایران از این خانواده است.

یک استاد ویروس شناسی در این دانشگاه واکسن هایی را برای قسمت های ویروس مانند سایر واکسن ها در سراسر دنیا معرفی کرد و افزود: “این واکسن ها شبیه ویروس هستند و از پروتئین های موجود در ویروس ساخته می شوند و این واکسن ها ژنوم ندارند. «

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی واکسن موثر دیگری را علیه ویروس کووید به عنوان واکسن های ضعیف شده معرفی کرده و می گوید: بسیاری از شرکت های دارویی برای تولید این واکسن تلاش می کنند.

دکتر ناجی گفت: “بیشتر واکسن های موجود پروتئین s یا ویروس ذرت را هدف قرار می دهند زیرا پروتئین سطح شاخی ویروس متصل شده و وارد سلول می شود.” این پروتئین حاوی چندین آنتی ژن است که سیستم ایمنی بدن را هدف قرار می دهد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اولین واکسن تایید شده برای سومین آزمایش بالینی ، واکسن Pfizer است که بیش از 94٪ م effectiveثر است و به طور گسترده در سراسر جهان استفاده می شود.

دانشکده گفت: “تمام واکسن های موجود فقط برای استفاده اضطراری مجاز هستند.” تولید واکسن مدت زمان زیادی طول می کشد و به هیچ وجه قابل مقایسه با تولید دارو نیست ، زیرا این داروها برای جامعه خاصی استفاده می شود اما واکسن ها پزشکی هستند ” محصولات “میلیاردها نفر از آن استفاده می کنند.

دکتر ناجی اطمینان از بی خطر بودن واکسن ها را از مهمترین جنبه های تولید واکسن عنوان کرد و ادامه داد: آزمایشات و آزمایشات واکسیناسیون در مراحل مختلف در افراد ، نژادها ، گروه های سنی و گروه های مختلف بیمار انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه فرآیند تولید واکسن وقت گیر است ، گفت: “اورژانس کرونا ویروس و هزینه های زیاد و این واقعیت که تنها واکسیناسیون می تواند ایمنی جمعی را در جامعه ایجاد کند ، واکسیناسیون در کرونا را از اهمیت ویژه ای برخوردار کرده است.”

“در حال حاضر ، واکسن های موجود در بازار ، حتی اگر مجوز داشته باشند ، واکسن هایی با مجوز اضطراری هستند. در واقع ، ما در مورد واکسن های پس از تزریق صحبت می کنیم ، که به طور گسترده در سراسر جهان ، یعنی مرحله چهارم ، معرفی می شوند.

دکتر ناجی گفت: “همه واکسنهای کرونا مجوز استفاده اضطراری را دارند و هیچ واکسنی دارای مجوز تزریق خاصی نیست ، از جمله واکسنهای با ایمنی بالا که توسط جامعه جهانی مانند Pfizer تأیید شده است.

طبق اطلاعات روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، این استاد دانشگاه واکسن مدرن پس از واکسن Pfizer را توسط سازمان غذا و دارو تصویب کرد و ادامه داد: این واکسن همچنین یکی از واکسن های ژنومی mRNA با کفایت ایمنی بالا است .

این مدرس با بیان اینکه همه واکسنهای پیشنهادی دارای مزایا و معایبی هستند خاطر نشان کرد: مهمترین مزیت واکسنهای mRNA امکان تولید انبوه واکسن است. مدل های این واکسن ها سیستم ایمنی هومورال سلولی را تحریک می کنند.علاوه بر این ، به لطف فناوری بالا ، این واکسن ها در تولید بسیار انعطاف پذیر هستند و می توانند به سرعت ساختار و ترکیب انواع جدید را در پاسخ به ظهور انواع جدید تغییر دهند.

وی گفت: “به عنوان مثال ، مودرنا به سرعت واكسنی را علیه نسخه های جدید تولید كرد.”

دکتر ناجی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره واکسن های ناقص توضیح بیشتری می دهد: واکسن های آکسفورد ، اسپوتنیک V و جانسون-جانسون از ژنوم آدنو ویروس های انسان و حیوان به عنوان ناقل یا ناقل استفاده می کنند.

دکمه بازگشت به بالا