اقتصادی

روحیه سلحشوری جوانان فلسطینی و یمنی امتداد راه انقلاب اسلامی است/ باید این پرچمی که توسط شهیدان به خانواده شهدا سپرده شده برافراشته بماند

رئیس جمهور در دیدار با خانواده شهدا:

رئیس جمهور با محکومیت جنایات صهیونیست ها علیه مردم غزه روحیه سلحشوری جوانان مبارز فلسطینی را امتداد راه انقلاب اسلامی دانست و گفت: قدرت و عظمتی که امروز در مسیر انقلاب به چشم می خورد. مقاومت فلسطین نتیجه استکبار و روحیه خودپسندی است که انقلاب اسلامی ایران در منطقه به ارمغان آورد.

گزارش کردن خبرگزاری گروخوت سیاست، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و محکومیت جنایات صهیونیست ها علیه مردم غزه با خانواده های معظم شهدا دیدار و گفت و گو کرد. صهیونیست ها مردم بی دفاع غزه و اعضای جهاد اسلامی را به وحشت می اندازند و جهاد اسلامی نیز به آنها پاسخ می دهد.

رئیس جمهور با یادآوری جنایات متعدد صهیونیست ها علیه مردم غزه، تاکید کرد: مردم فلسطین امروز را با گذشته مقایسه کنید، مردم فلسطین در گذشته بر سر سفره هایی مانند کمپ دیوید، شرم الشیخ و … بودند. توافقنامه صلح، اما امروز با ظلم و ستم صهیونیست ها مبارزه می کنند.» و ابتکار عمل به دست جوانان فلسطینی افتاد. Ин проиходе вышибать бех баркат хоон шохадай жанг тахмили в фанфан хрем ист.

آیت الله رئیسی همچنین با ابراز خرسندی از دیدار با خانواده شهدا گفت: هیچ چیز برای من خوشایندتر از بودن در کنار خانواده شهدا نیست چرا که شما اهل حرم انقلاب اسلامی هستید و خود را تقدیم کرده اید. عزیزان به این انقلاب نه تنها برای ساختن ایران نو، بلکه برای تحقق آن، تمدن اسلامی قدرتمندتر است.

رئیس جمهور با احترام به تاسوعای حسینی به بیان وقایع تاریخی این روز پرداخت و با اشاره به دو واقعه حصر لشکر امام حسین(ع) و رد امان نامه توسط اباالفضل العباس(ع) گفت: پیروی از ولایت، تا حضرت عباس (ع)، استادی، نه کین به دیسمان، مقاومت و امید بکشی به ملت در سلوک در سلوک در سلوک در سلوک در سلوک در سلوک ام ام از شهدای دفع مقدس و شهدای دفان حرم.

آیت الله رئیسی شهدای مدافع حرم در برابر تحرکات تروریستی در منطقه را مصداق فرهنگ عاشورا خواند و تصریح کرد: در واقع این شهدا با دشمن خبیث جنگیدند و نگذاشتند داعش به مردم شریف دست بزند و آنها را نابود کند. . .

رئیس جمهور همچنین گفت: مراسمی در زمین به مناسبت اربعین حسینی برگزار نمی شود.

رئیس جمهور در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه خانواده شهدا بهترین عزیزان خود را از دست دادند تا ارزش ها، دین و قرآن خود را حفظ کنند، گفت: خانواده معظم شهدا مصائب این عزیزان را متحمل شدند. حضرت زینب کبری (س) و امروز نیز پیامبر هستند این پرچم که از سوی شهدا به خانواده شهدا سپرده شده است، باید در هوا بماند و اجازه تکان داده نشود.

قبل از سخنان رئیس جمهور، مادر شهید خالقی پور، مادر شهید حمید اسدالهی، همسر شهید چگینی، همسر شهید محسن فرامرزی، همسر شهید مسعود عسگری، مادر شهید محمد حسین محمدخانی و همسر شهید مدافع وطن جواد تیموری نیز به نمایندگی از خانواده معظم شهدا در این بیانیه ویژگی های شخصیتی، دغدغه ها و مسائل خود را با آیت الله رئیسی در میان گذاشتند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا