عمومیکسب و کار ایرانیان

روش تولید آب معدنی در کارخانه

اگر علاقه مند به راه اندازی خط تولید آب معدنی هستید در این مقاله به بررسی مراحل مختلف تولید آب معدنی از صفر تا صد می پردازیم. با پاشا صنعت البرز همراه باشید. علاقه شما به ساخت کارخانه آب معدنی در ایران ایده خوبی است زیرا امروزه بیشتر افراد ترجیح می دهند در مواقع ضروری از آب معدنی استفاده کنند. علاوه بر فواید آب معدنی برای سلامتی، به دلیل سلامتی آن، تمامی رستوران ها، سوپرمارکت ها و کافه های شهر شاهد مصرف عموم مردم از آب معدنی و خرید آب معدنی در تهران و شهرستان ها برای مصارف هستند.

با این حال، توصیه می شود قبل از ساخت کارخانه آب معدنی، یک مطالعه کلی در بازار انجام دهید تا با کمک کارشناسان مجرب در این زمینه به موفقیت برسید. تحقیقات شما باید شامل جنبه هایی مانند نوع ظرف آب آشامیدنی، مناسب ترین مکان برای تولید و نگهداری و مقدار محصول مورد نظر در محل شما باشد.

طرح تولید آب معدنی

طرح سودآور در زمینه کارخانجات تولید آب معدنی.
پس از انجام تحقیقات بازار خوب، گام بعدی تهیه یک طرح تجاری با هدف بازار محلی شما است. طرح کسب و کار آب معدنی باید شامل استراتژی بازاریابی، برنامه مالی، مدل پرسنلی، تیم مدیریتی، رویه های قانونی و نوع مکان برای سرمایه گذاری باشد.

اخذ مجوز بازرگانی برای تولید آب معدنی: گام بعدی انجام مراحل لازم جهت اخذ مجوز راه اندازی کارخانه خط تولید آب معدنی و اخذ مجوزهای لازم می باشد. قدم بعدی که باید بردارید اخذ مجوز است. مدارک خود را آماده کرده و برای اخذ مجوز راه اندازی کارخانه خط تولید آب معدنی خود آماده شوید.

تامین کننده مناسب برای بطری آب معدنی مورد نیاز خود را پیدا کنید: قدم بعدی رفتن به یک تامین کننده بطری آب معدنی است. قیمت مناسب یکی از پارامترهای مهم در این بخش است. این تامین کننده باید بطری های پلاستیکی آب معدنی را در اختیار شما قرار دهد.

مکان مناسبی برای ساخت کارخانه تولید آب معدنی پیدا کنید: ساخت کارخانه در یک ساختمان استاندارد در یک مکان مناسب گام بسیار مهمی برای شروع تولید آب معدنی است.

ماشین آلات و لوازم مورد نیاز در خط تولید آب معدنی: با توجه به اینکه برخی از مشتریان در مورد کیفیت آب چشمه یا چاه خود اظهار نظر می کنند، اما در هر صورت برای عمر طولانی آب بسته بندی شده، استفاده از دستگاه های تصفیه شامل ازن، RO، UV و در صورت وجود آب ضروری است. کمبود، خط، باید مجوز بگیرید، با مشکلاتی مواجه خواهید شد.مزایای دستگاه پرکن مایعات
ماشین آلات پالایش، پر کردن و بسته بندی عبارتند از:
1- دستگاه تری بلوک (ست شستشو، پر کردن و درب بطری تمام اتوماتیک)

2- دستگاه لیبل چسب (برچسب بطری)

3- چاپگر جت (برای چاپ تاریخ انقضا روی بطری)

4- دستگاه دمنده بطری (برای تهیه بطری از پریفرم های خام)

5- دستگاه تونل شرینک بسته بندی (فیلم شیرینگ برای آب معدنی) (برای بسته بندی 6 و 12 بطری)

6- تسمه آسانسور پکیج مشترک (جهت بارگیری و پالت گذاری محصول)

دستگاه های تصفیه و ذخیره آب قبل از بسته بندی عبارتند از:

7- دستگاه ضد عفونی کننده اشعه ماوراء بنفش و ازن

8- دستگاه تصفیه آب RO با ظرفیت حداقل 50000 لیتر در روز

9- مخازن ذخیره آب 10000 لیتری

10- تسمه نقاله ریلی زمینی از 6 تا 10 متر

11- لوله کشی، سیم کشی و نصب

12- امکانات آزمایشگاهی

جذب کارمند: تجارت آب آشامیدنی پیچیده است و نمی تواند توسط یک نفر انجام شود. بنابراین باید افراد متخصص را استخدام کنید و آموزش های لازم را به آنها ارائه دهید تا تولید موفقی را در کارخانه تولید آب معدنی خود تجربه کنید.خط تولید آب معدنی.
به طور کلی می توان مراحل تولید آب معدنی را به دو مرحله تقسیم کرد:

مرحله اول: آماده سازی، سالم سازی، تمیز کردن و پر کردن آب معدنی با استفاده از دستگاه های پرکن مایع
مرحله دوم: تهیه یا تولید ظروف لازم برای بسته بندی آب.
در ادامه به شرح مختصری از هر دو فاز و مراحل هر فاز می پردازیم.

مرحله اول: آماده سازی، پاکسازی، تمیز کردن و پر کردن با آب معدنی.

مرحله 1: تهیه و ضد عفونی آب معدنی.

در این قسمت آب معدنی از منابع آب معدنی برای رفتن به خط پرکن آماده می شود. از آنجایی که محصول آب معدنی، آب طبیعی استخراج شده از منابع آبی (چشمه یا چاه) است که بدون تغییر در ترکیب شیمیایی آن پر شده است، به همین دلیل برای تهیه آن کافی است مراحل زیر را طی کنید.

1. انتقال آب از منابع آب: در این مرحله بسته به موقعیت چشمه یا آب های زیرزمینی، آب از منابع مذکور به صورت کاملاً بهداشتی به منابع ذخیره آب هوایی یا زیرزمینی واحد منتقل می شود. در این مرحله علاوه بر ته نشین شدن مواد خارجی سنگین، سعی می شود از هرگونه آلودگی جانبی آب جلوگیری شود.

2.مخازن ذخیره آب: برای انتقال آب به واحد بسته به ظرفیت خط تولید باید از منابع هوایی یا زیرزمینی استفاده شود و این منابع به دور از هرگونه آلودگی شیمیایی و میکروبیولوژیکی باشند.

3. تصفیه آب: برای حذف مواد معلق و شناور در آب، در این مرحله از فیلترهای شنی مناسب استفاده می شود، این فیلترها به گونه ای طراحی می شوند که آب با فشار معینی از بستر شنی در اندازه های مختلف عبور کرده و مواد معلق را حذف می کند. این فیلترها از مکانیزم یکسانی استفاده می کنند، آنها به روش های مختلفی ساخته می شوند، صرف نظر از نوع آلودگی، همه آنها مکانیزم یکسان و مشابه دارند.

4. طعم، رنگ و بوی آب یا تصفیه را تنظیم کنید:برای از بین بردن هر گونه بوی احتمالی در آب و همچنین حذف رنگ های احتمالی آن، در این مرحله آب از بستری از کربن فعال عبور می کند که طی آن عاری از هر گونه بو و رنگ غیر طبیعی است.

5. مرحله نهایی تصفیه یا پرداخت آب: در این مرحله آب از یک فیلتر کارتریجی به نام پولیشر عبور می کند، چون این فیلترها بسیار ریز هستند (حدود 130 تا 140 میکرون)، آب از هر گونه مواد معلق که با چشم غیر مسلح دیده نمی شود، آزاد می شود. آنها یکسان هستند اما به روش های مختلف.6. مرحله عقیم سازی آب.

برای از بین بردن هرگونه آلودگی میکروبی احتمالی از آب و بهداشتی بودن آن از سیستم UV استفاده می شود که در این مرحله آب از بستر نور UV با دبی و فشار معین عبور داده می شود و در مدت زمان مذکور هرگونه آلودگی میکروبی وجود دارد. حذف می شود. حذف می شود و آب آن 100٪ است. استریل و آماده پر کردن است.

مرحله 2: بطری آب را پر کنید
در این بخش، بطری با استفاده از مراحل زیر با آب پر می شود:

مرحله تراز کردن بطری

شستشوی بطری

مرحله پر کردن بطری

مرحله درب بطری

مرحله برچسب زدن

مرحله چاپ مشخصات تولید.

مرحله بسته بندی کوچک

در این قسمت بطری ها به صورت دوره ای داخل ماشین لباسشویی قرار می گیرند و با آب داغ تحت فشار شسته می شوند و از آلودگی ها و ناخالصی ها پاک می شوند. بعد از این مرحله بطری ها وارد قسمت پرکننده شده و با آب معدنی پر می شوند و بعد از این مرحله بطری ها بلافاصله وارد قسمت درپوش شده و درب آن ها بسته می شود. مرحله پر کردن بطری با دستگاه پرکن مایع انجام می شود. این کار با دو روش پر کردن اتوماتیک و نیمه اتوماتیک انجام می شود.

دکمه بازگشت به بالا