رونمایی از اینترنت کودک و نوجوان به زودی/ اتصال مدارس به فیبر نوری و شبکه ملی اطلاعات

به زودی اینترنت برای کودکان و نوجوانان باز می شود/ اتصال مدارس به فیبر نوری و شبکه ملی اطلاعات
عکس تزئینی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اعلام این خبر مبنی بر اینکه به زودی اینترنت کودکان و نوجوانان رونمایی می شود و در اختیار مردم قرار می گیرد، گفت: ابزارهایی را برای در دسترس قرار دادن آن در اختیار خانواده ها قرار داده ایم. ما برای گروه های سنی مختلف اینترنت امن، مفید و سالم تعریف می کنیم.

به گزارش روابط عمومی، وی در سومین روز از سی و ششمین گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش کیشور که هم اکنون در ساران در حال برگزاری است، گفت: آموزش و پرورش به ویژه در شرایط فعلی جوانان بسیار سنگین است. و امیدوارم در این شرایط بتوانید نسلی با نشاط، با انگیزه، با اعتماد به نفس، خلاق و پرتلاش تربیت کنید.
وی افزود: در شرایطی هستیم که دشمنان این مرز و بوم «امید» را نشانه گرفته اند و می کوشند نسل آینده را از نظام، دستاوردها و انقلاب ناامید کنند.
وی با اشاره به اینکه آمارها حاکی از تمایل به مهاجرت به افرادی است که سن کمتری دارند و تحصیلات کارشناسی را گذرانده اند و زمزمه آن گاهی در دبیرستان ها به گوش می رسد، گفت: این یعنی دشمن فعال است و در در چنین شرایطی نسل در حال تربیت است.» نامزدی، متعهد و مجاهد بسیار سخت است. من مطمئنم شما برای گام دوم انقلاب چنین سربازانی تربیت می کنید.
زارع پور افزود: فناوری اطلاعات و ارتباطات زندگی بشر را متحول کرده است. اینکه امروزه در حوزه ارتباطات اجتماعی با یک ابزار می توان با صدها و هزاران نفر ارتباط برقرار کرد، نتیجه تغییرات جدید است. اکنون پیام رسان ها ارتباط بین افراد را بسیار آسان کرده اند.
ایشان فرمودند نسلی که شما تربیت کرده اید جای خوشحالی دارد و توانسته اند ما را در بسیاری از عرصه های توسعه و نوآوری خودکفا کنند. یکی دوتا اسکوتر یا سکو همه دنیا را گرفته است اما ما در کشورمان به آنها نیاز نداریم. یا در هیت خرید و فروش سه چهار اسکوتر دنیا را اشغال کرده است اما خودمان چنین اسکوترهایی طراحی نکرده ایم.
وزیر ارتباطات ادامه داد: اگر این توافق بزرگ در تعامل دو وزارتخانه ایجاد نمی شد و شبکه «شاد» زیر نظر آموزش و پرورش قرار نمی گرفت، نظام آموزشی دچار مشکلات جدی می شد. وزارت ارتباطات در کنار آموزش و پرورش موضع گرفت و به آن احترام گذاشت. هر چند از انتقاد جدی خوشحالم، اما بهترین کار در زمان خودش بود و توانستیم دادگاه آموزشی را حفظ کنیم.
وی با اشاره به اینکه تقریبا 87 درصد روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت متصل هستند، گفت: در هفته جاری تمامی روستاهای بالای 20 خانوار را به اینترنت متصل می کنیم. در بحث بسترها و بسترهای آموزشی این آمادگی را داریم که با کمک دوستان بتوانیم با نگاه دادگاه آموزشی از پتانسیل فناوری اطلاعات و ارتباطات برای توسعه آموزش و پرورش حداکثر استفاده را ببریم.
زارع پور ادامه داد: پروژه بزرگ فیبر نوری برای منازل و مشاغل داریم و معتقدیم راه حل مشکل اینترنت در کشور فیبر نوری با سرعت نامحدود است. با کمک دوستانمان در وزارت آموزش و پرورش قصد داریم مدارس را از طریق کابل فیبر نوری به هم متصل کنیم.
وی ادامه داد: البته در قالب برنامه ششم توسعه، اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات را پیگیری کردیم و حدود 80 هزار مدرسه به این شبکه متصل هستند که همچنان ادامه می دهیم و همچنین اتصال به نوری را ادامه می دهیم. فیبر
وزیر ارتباطات گفت: این فناوری علاوه بر همه مزایایی که دارد ممکن است برای بشریت به ویژه نسل جوان و جوان چالش هایی ایجاد کند. ما هم از سیاست و هم از اجرا غافل شدیم. در دنیا قوانینی برای استفاده کودکان از این فضا وضع شده است و به آن پایبند هستند، اما اینجا یک نقطه آسیب در این نسل وجود دارد. प्रेष्टीम तुजे जेदी बह इन शिन्ट आस्त.
وی ادامه داد: جهت گیری فناوری به سمتی است که کودکان در معرض محتوای نامناسب قرار می گیرند و باید خودکنترلی و مهارت های لازم به کودکان آموزش داده شود. باید ابزار تهیه کنیم، خانواده ها و کودکان در فضای مجازی بی دفاع نمانده اند.
Зараепур др хатаме гавить: یکی از بهترین اقدامات در این زمینه ابزار اینترنتی کودک و نوجوان است. ما ابزارهایی را برای در دسترس قرار دادن خانواده ها فراهم کرده ایم. ما برای گروه های سنی مختلف اینترنت امن، مفید و سالم تعریف می کنیم. ابزاری که ما آماده کرده ایم به خانواده این امکان را می دهد که یک لیست سفید برای استفاده فرزند خود تهیه کنند. این امکان را به صورت سیستمی فراهم می کنیم تا خانواده ها در صورت تمایل از آن استفاده کنند به زودی رونمایی و در اختیار عموم قرار می گیرد.
پیام پایانی

خروج از نسخه موبایل