اقتصادی

زنگنه: تقاضای نفت دنیا هنوز به رقم سال ۲۰۱۹ نرسیده است

وزیر نفت در توضیح توافق پانزدهمین اوپک به علاوه نشست وزیران گفت: “تقاضای جهانی نفت هنوز به سال 2019 نرسیده است.”

به گزارش روابط عمومی ، بیژان زنگنه امروز (پنجشنبه ، 4 آوریل) پس از پانزدهمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) در جمع خبرنگاران گفت که این سومین نشست سال جدید است. (2021) بازار نفت را بررسی کرد ، وی گفت که اعضای اوپک پلاس به طور کلی عملکرد بسیار خوبی داشتند ، اما برخی از کشورها موافقت نکردند و این باعث نارضایتی برخی از اعضا شد.

وی گفت: ارزیابی توسعه اقتصادی جهانی رشد 5 درصدی را نشان می دهد. وی گفت: بر اساس این برآورد ، تقاضا برای نفت خام به دلیل احیای تجارت حدود 5.6 میلیون بشکه افزایش می یابد ، هرچند که این میزان 9.6 میلیون بشکه خواهد بود. تقاضای جهانی نفت در سال 2020 نسبت به سال 2019 کاهش یافته است. سطح تقاضا برای نفت هنوز به سال 2019 نرسیده است و در سال 2022 ممکن است تقاضای جهانی برای نفت به سال 2019 برسد.

وی افزود: اعضای اوپك پلاس با توجه به موفقیت واكسیناسیون در اول ماه مه و اختصاص 1900 میلیارد دلار از طرف دولت آمریكا به عنوان مشوق اقتصادی ، در نشست امروز ماه مه و ژوئن تصمیم گرفتند. در شکنندگی بازار نفت. “از ژوئیه ، به ترتیب از 350،000 بشکه ، 350،000 بشکه در روز و 400،000 بشکه در روز فراتر خواهد رفت.

زنگنه با بیان اینکه هنوز جلسات اوپک پلاس به صورت ماهانه برای بررسی بازار نفت در حال برگزاری است ، گفت: این تصمیمات پس از یک جلسه چهار ساعته گرفته شده است.

در مورد کشورهای متخلف ، وی با بیان اینکه تعهدات برخی کشورها در مورد سهمیه های کاهش تولید کم است ، اظهار داشت: ایران ، لیبی و ونزوئلا به دلیل فشارهای آمریکا برای تولید کمتر از ظرفیت سنتی و حقوق تاریخی خود ، همچنان از توافقنامه های تولید خارج می شوند. ، منتشر شد.

سندی را برای رفع موانع موجود در صنعت نفت تهیه کنید

وزیر نفت درباره چگونگی حرکت شعار 1400 “تولید ، حمایت و مشوق ها” برای صنعت نفت گفت: “این هفته جلسات و جلسات مقدماتی را در سطح کارشناسان و نمایندگان مجلس تهیه کردیم تا اسناد را تهیه کنیم. برای رفع موانع تولید شنبه هفته آینده ، جلسه ای را در سطح وزیر و معاونان وزیران برگزار خواهیم کرد تا این سند را نهایی و تحویل دهیم.

زنگنه گفت كه ما باید از فرصت ایجاد شده برای رفع موانع تولید استفاده كنیم اما وزارت نفت مسئولیتی در رفع همه موانع تولید ندارد و سایر اعضای دولت ، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه در این امر سهیم هستند. اما ما می خواهیم به اقدامات وزارت نفت توجه بیشتری داشته باشیم تا در سال 1400 بتوانیم از افزایش تولید و رفع موانع تولید حمایت كنیم.

وی در توصیف سال سخت 1399 اظهار داشت: البته امسال نیز پیشرفت های ارزنده ای داشته ایم. 99 سال درخشانی در صنعت نفت بود ، به عنوان مثال صنعت پتروشیمی ایران به 25 میلیون تن رسید و تولید گاز خام این کشور به یک میلیون متر مکعب رسید.

بیانیه پانزدهمین نشست وزیران اوپک به علاوه

به گفته وزارت نفت ، امروز (پنجشنبه ، 12 آوریل) پانزدهمین نشست وزرای نفت و انرژی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به ریاست عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان و روسیه توسط معاون نخست وزیر برگزار شد. وزیر الكساندر نوواك از طریق ویدئو كنفرانس. مشاركت كشور عضو با بیانیه ای به پایان رسید.

در این جلسه تأثیر مثبت توافقنامه همکاری (DoC) در حمایت از تعادل دوباره بازار جهانی نفت ذکر شد. این نتایج با تصمیمات تاریخی اتخاذ شده در دهمین نشست (فوق العاده) اوپک و کشورهای عضو غیر اوپک در تاریخ 12 آوریل 2020 برای حفظ روند نزولی کل تولید نفت خام و تصمیمات بعدی است.

وزرای انرژی اوپک و غیر اوپک سیاست احتیاط عربستان سعودی در حفظ کاهش یک میلیون بشکه در روز برای سومین ماه متوالی در آوریل 2021 را ستودند.

این جلسه بر ادامه روند توافق شده در دوازدهمین نشست وزیران اوپک و غیر اوپک (دسامبر 2020) برای برگزاری جلسات ماهانه وزرای اوپک و غیر اوپک با سطح تولید به تدریج در ماه های مه ، ژوئن و ژوئیه توافق شد. 2021. تصحیح شده است. این آیین نامه تولید بر اساس شرایط بازار است و تولید ماهانه نباید بیش از 500000 بشکه در روز باشد.

وزرای نفت و انرژی اوپک پلاس گزارش ماهانه کمیته مشترک فنی (JCC) را شامل اطلاعات مربوط به تولید نفت خام در ماه فوریه ، بررسی کردند.

با توجه به رونق دوباره بازار نفت پس از برنامه های واکسیناسیون جهانی و بسته های تشویقی برای اقتصادهای بزرگ دنیا ، آنها خاطرنشان کردند که نوسانات مشاهده شده در هفته های اخیر نیاز به نظارت دقیق و هوشیارانه بر توسعه بازار دارد.

در این نشست اشاره شد که ذخایر نفتی کشورهای عضو OECD در ماه فوریه برای هفتمین ماه متوالی کاهش یافت ، اما در سطح بالای 2015-2019 بالاتر از حد متوسط ​​بود.

در این نشست از نتایج مثبت کشورهای شرکت کننده در توافق نامه همکاری استقبال شد. موقعیت کل این کشورها در فوریه 2021 به 115 درصد رسیده است ، که روند پیوستگی بالای کشورهای شرکت کننده را تقویت می کند.

وزرا خاطرنشان كردند كه از زمان نشست اوپك و كشورهاي غير اوپك در آوريل 2020 تا پايان فوريه 2021 ، اين كشورها 2.6 ميليارد بشكه توليد نفت را كاهش داده ، منابع جهاني نفت را تنظيم كرده و بازگشت نفت را به تعادل تسريع كرده اند. بازار بود

وزرای کشورهای اوپک و کشورهای غیراوپک و وزرای غیر اوپک کشورهایی را که پیشنهاد کرده اند تا اختلالات تولید قبلی را جبران کرده و بیش از سهمیه توافق نامه کاهش تولید را پرداخت کنند ، ستودند. آنها همچنین از همه شرکت کنندگان خواستند تا در رسیدن به هدف تعادل بازار و جلوگیری از تأخیرهای بی مورد در روند کار کاملاً متعهد شوند.

در این راستا ، وزرای نفت اوپک و غیر اوپک و کشورهای غیر اوپک با درخواست کشورهایی که مقررات را نقض کردند برای تمدید مهلت جبران خسارت به دلیل عدم رعایت آنها تا پایان سپتامبر 2021 موافقت کردند.

در این جلسه ، از اعضایی که به سهمیه های کاهش تولید پایبند نبودند ، خواسته شد تا برنامه های جبران خسارت را در تاریخ 15 آوریل 2021 (26 آوریل) به دبیرخانه اوپک ارائه دهند.

در این نشست از عربستان سعودی برای ارائه دو برنامه ، طرح سبز عربستان سعودی و طرح سبز خاورمیانه که نقش مهمی در تلاش های جهانی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی و تعهد ریاض به دانش و تبادل دارد ، تقدیر و تشکر شد. در این اتصال.

صنعت نفت و گاز می تواند بخشی از راه حل تغییرات آب و هوا باشد. اوپک از منابع و تخصص قابل توجهی برای کمک به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در جهان برخوردار است.

این سازمان در حال بررسی راه هایی برای افزایش همکاری در این زمینه مهم است. رهبران G20 استراتژی عربستان سعودی برای تغییر اقلیم – یک اقتصاد چرخشی و چهار محور آن – برای کاهش ، استفاده مجدد ، بازیافت و استفاده از انتشار گازهای گلخانه ای را به عنوان یک راه حل جامع و متعادل توصیف کرده اند.

وزرای نفت و انرژی اوپک پلاس از مشارکت کمیته فنی مشترک و دبیرخانه اوپک در این نشست تمجید کردند.

جلسه بعدی کمیته مشترک وزیران برای نظارت بر توافق نامه کاهش عرضه نفت بین کشورهای اوپک و کشورهای غیر اوپک (JMMC) و شانزدهمین نشست وزرای اوپک پلاس در تاریخ 28 آوریل 2021 (8 مه) برگزار می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا