علمی و پزشکی

زوار بازگشت خود رابه روزهای آخر موکول نکنند

روابط عمومی/کرمانشاه رئیس اورژانس کیشور از ارائه خدمات به حدود 37 هزار زائر در ایام اربعین خبر داد و گفت: بیش از 10 هزار زائر در این مدت دچار گرمازدگی شدند.

دکتر جعفر میعادفر در گفت وگو با روابط عمومی با بیان اینکه در این مدت 36 هزار و 984 بازدیدکننده از مراکز بهداشتی و درمانی مستقر در مناطق مرزی کشور بازدید کردند، گفت:

وی افزود: 10 هزار و 761 مورد نیز مربوط به گرمازدگی بود که خدمات بیمارستانی و سرم درمانی و … ارائه شد.

میعادفر خاطرنشان کرد: از این تعداد تنها 3 هزار و 590 نفر با تزریق سرم و مایعات درمان شدند.

رئیس اورژانس کیشور تصریح کرد: 1777 مراجعه کننده نیز از اورژانس به مراکز درمانی مستقر در شهرستان در حوالی نقاط مرزی منتقل شدند.

میادافر در ادامه از خدمات رسانی 2 هزار و 611 نیروی اورژانس در مناطق مرزی کشور خبر داد و افزود: 780 دستگاه آمبولانس، 43 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 38 دستگاه آمبولانس موتوری در حال خدمت رسانی به زائرین هستند.

وی همچنین از وجود هشت بیمارستان بیابانی در مرز بین کیشور و عراق خبر داد.

رئیس اورژانس کیشور با اشاره به افزایش نظارت ها برای بازگشت زائرین در روز چهارشنبه گفت: نظارتی وجود دارد که تمامی زائرینی که در این مدت به کیشور عراق سفر کرده اند در مدت یک بازه زمانی به کیشور برگردند. مدت زمان کوتاهی که در این صورت قطعاً دچار چالش های جدی شوند خواهند شد

وی افزود: در صورت کوتاه بودن بازگشت موج موجب جاری شدن سیل در مرزها می شود و با توجه به گرمی هوا احتمال گرمازدگی افزایش می یابد.

میادفر گاویت: همچنین با توجه به اینکه اکثر مراجعه کنندگان برای رفتن به مرز از خودروهای شخصی استفاده می کردند، در هنگام بازگشت موج شاهد ترافیک زیادی در جاده ها خواهیم بود و با توجه به خستگی مراجعه کنندگان و شلوغی جاده ها. احتمال تصادف افزایش می یابد.

رئیس اورژانس کیشور گفت: در این راستا از زائرین تقاضا داریم سفر خود را مدیریت کرده و در اسرع وقت به کیشور برگردند و بازگشت خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

وی افزود: از زائرین تقاضا داریم اقامت خود را در کشور عراق کوتاه کرده و قبل از رسیدن موج به کشور بازگردند تا با ازدحام در مرزها و جاده ها مواجه نشوند.

میعادفر تاکید کرد: بازگشت تدریجی زوار احتمال گرمازدگی و حوادث را کاهش می دهد و به مدیریت هر چه بهتر تردد بازدیدکنندگان کمک می کند.

رئیس اورژانس گفت: در زمان طوفان از زائرین تقاضا داریم در ساعات خنک شبانه روز مراجعه و از وسایل حفاظتی از قبیل کلاه، دستکش و … استفاده کنند.

وی افزود: همچنین مصرف آب و مایعات فراوان برای جلوگیری از گرمازدگی توصیه می شود.

Миаадфер гавить: همچنین توصیه می شود بازدیدکنندگان در سفر برگشت خود حتماً در طول سفر استراحت کنند و از رانندگی در حالت خواب آلودگی و خستگی اکیداً خودداری کنند.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا