اقتصادی

ساعت زمین را کوک کنید

ساعت زمین یک رویداد جهانی سالانه است که در آخرین شنبه ماه مارس توسط صندوق جهانی حیات وحش برگزار می شود و خانواده ها و مشاغل چراغ ها و سایر وسایل الکتریکی غیرضروری را خاموش می کنند و این را برای مدت یک ساعت یادآوری می کنند.

به گزارش روابط عمومی ، اولین هدف از این رویداد افزایش آگاهی در مورد تغییر اقلیم و نیاز به بهره وری انرژی در جهان است. این رویداد اولین بار در سال 2007 در سیدنی استرالیا توسط لئو برنت و صندوق جهانی طبیعت (WWF) برگزار شد ، زیرا حدود 2.2 میلیون نفر شرکت و چراغ های غیر ضروری خود را خاموش کردند. به دنبال این مرحله ، سایر شهرهای جهان نیز به این رویداد پیوستند و در 23 مارس 2008 از ساعت 8 تا 9 تا 30 شب رویداد را ضبط کردند.

امروز ، 15 سال بعد ، ساعت زمین یکی از بزرگترین جنبشهای اجتماعی در حمایت از کره زمین است. در بیش از 80 کشور در سراسر جهان ، میلیون ها نفر از علاقه مندان برای پشتیبانی از سیارات خود در آخرین شنبه ماه مارس هر سال برای یک ساعت چراغ را خاموش می کنند.

ساعت زمین فراتر از یک ساعت خاموش شدن چراغ ها رفته و با مشارکت بسیاری از مردم ، به تسریع کننده حرکات مثبت محیطی تبدیل شده و نمایندگان مجلس را مجبور به توجه بیشتر به محیط و طبیعت می کند.

در همین راستا ، شرکت توزیع برق تهران بزرگ مشترکان خود را به حمایت از تولید برق مطابق با شعار 1400 دعوت کرد که رهبر معظم انقلاب آن را سال “تولید ، پشتیبانی و برچیدن” نامیدند. نیروگاه های برق و همچنین کمک به محیط زیست و ایجاد توسعه پایدار ، فردا شنبه (7 آوریل) از ساعت 8:30 تا 21:30 به این حرکت جهانی می پیوندند و تولید برق کشور را مختل می کند.

ساعت زمین 1400 مطابق با 27 آوریل ، از ساعت 20:30 تا 21:30 به وقت محلی در روز شنبه 27 آوریل برگزار می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا