اقتصادی

ساماندهی مسکن سیستان و بلوچستان، اولویت کشور

در حومه چابهار بیش از 25000 نفر زندگی می کنند که به طور کلی در قصرهای بدون آب و نور زندگی می کنند. به گفته یکی از نمایندگان ، تعدادی از نمایندگان برای حل مشکلات حاشیه ای در سیستان و بلوچستان منصوب شده اند.

به گزارش روابط عمومی ، طبق آماری که در سال 2017 ارائه شده 41 درصد از جمعیت سیستان و بلوچستان و 50 درصد از جمعیت چابهار در حاشیه قرار دارند. بیکاری و خشکسالی از جمله مواردی است که مردم منطقه را تحت تأثیر قرار می دهد ، البته دولت و مجلس برای رسیدگی به این مسائل آمده اند.

بیشتر کشور براساس جمعیت چابهار به حاشیه رانده می شود

مهدی آبوری ، مدیرعامل شرکت بازسازی شهر ، اواخر خرداد از سیستان و بلوچستان بازدید کرد: چابهار بیشترین حاشیه نشینی را در کشور بر اساس تراکم جمعیت دارد. وی اعلام کرد که تفاهم نامه ای بین وزارت راه و شهرسازی ، وزارت بسیج و بسیج مستضعفان به امضا رسیده است که براساس آن طرحی برای خلاص شدن از حاشیه نشینی چابهار باید به عنوان پایلوت ملی اجرا شود.

احمدعلی موهبتی ، استانداران سیستان و بلوچستان نیز گفت که دولت 1000 میلیارد تومان برای حل مسئله حاشیه نشینی سیستان و بلوچستان اختصاص داده است.

تعمیر 10 هزار خانه در زاهدان

در تاریخ 23 سپتامبر 2012 ، علیرضا تابش ، رئیس صندوق مسکن انقلاب اسلامی ، گفت: “10 هزار خانه در نزدیکی زاهدان در حال بازسازی هستند و برخی از آنها برای دریافت و مجوز تسهیلات به بانک ها و شهرداری ها معرفی شده اند.”

همیشه گفته شده است که مشکلات ساختارهای غیرفعال و سکونتگاه های غیررسمی با یک دستگاه حل نمی شود و بسیاری از وزارتخانه ها ، سازمان ها و ادارات باید مداخله کنند. نهادهایی مانند وزارت نیرو ، شهرداری ها ، صندوق مسکن ، بانک ها و دیگران باید سالانه به وزارت راه و شهرسازی در بازسازی 100000 خانه در سراسر کشور کمک کنند.

برخی از نمایندگان استان تهران که اخیراً بازدید از مناطق آسیب دیده را در دستور کار خود قرار داده اند ، از استان سیستان و بلوچستان بازدید کرده و گفته می شود که از مناطق نزدیک به شهر چابهار بازدید می کنند.

سید نظام موسوی سخنگوی مردم تهران با اعلام این خبر گفت: 25 هزار نفر در حومه چابهار زندگی می کنند و خانه های آنها معمولاً کاخ های بدون آب و برق است. به گفته وی ، به تعدادی از نمایندگان دستور داده شد تا مسائل حاشیه ای را رصد کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا