سزارین ایمن‌ترین روش برای بانوانی که عمل پیوند داشته‌اند، نیست

روابط عمومی / خراسان رضوی تحقیقات جدید نشان می دهد که سزارین نمی تواند ایمن ترین روش زایمان برای زنان پیوندی باشد. میزان زایمان سزارین در حال افزایش است ، به ویژه برای زنان باردار پرخطر که پیوند اعضا دارند.

به گزارش مدیکال اکسپرس ، زایمان سزارین 31 درصد از کل زایمان های ایالات متحده را تشکیل می دهد ، در حالی که این میزان برای زنان باردار با پیوند کلیه 62.6 درصد و برای زنانی که پیوند کبد انجام شده است ، 61.44 درصد است. علیرغم شیوع زایمان سزارین ، تحقیقات جدید نشان می دهد که ممکن است این روش برای زنان با زایمان برنامه ریزی شده سزارین روش مطمئنی نباشد.

مطالعات دانشگاه کالیفرنیا و دانشگاه لس آنجلس در ایالات متحده نشان داده است که زنان باردار با پیوند کلیه یا کبد می توانند پیوند یا زایمان (زایمان طبیعی) را بدون هیچ گونه خطری تحمل کنند.

در این مطالعه 1865 زن باردار بین 18 تا 48 سال در یک دوره پنج ساله شرکت کردند. در گروه مورد مطالعه ، 1435 زن پیوند کلیه و 430 زن پیوند کبد دریافت کردند. از این تعداد ، 73 tests از آزمایشات درد منجر به زایمان طبیعی شد.

نتایج مطالعه بهبود وضعیت جنین را در زنان با تولد طبیعی نشان داد. عوامل خطر برای سزارین پس از زایمان بدون به خطر انداختن سلامت آنها ، به ویژه در بین دریافت کنندگان پیوند کلیه مهم بود. آنها 13 برابر بیشتر احتمال جدا شدن جفت و 5 برابر بیشتر در معرض ابتلا به دیابت قبل از بارداری داشتند.

دکتر یلدا افشار ، استادیار متخصص زنان و زایمان در دانشکده پزشکی دیوید گفن ، دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی و محقق ارشد ، می گوید: “آنها سزارین را انتخاب می کنند ، اما اکنون شواهد بیشتری در دست داریم. نیازی به تکرار این عادت نیست ، زیرا درد هنگام زایمان برای گیرندگان پیوند باردار بی خطر است.

نتایج نشان می دهد که نوزادان نتایج خوبی در آزمایشات درد ارائه می دهند. مرگ نوزادان در معرض آسیب شدید یا مرگ در دوران کودکی 6 تا 10 درصد از بیماران مبتلا به بیماری های کلیوی و کبدی در آزمایش درد پس از زایمان بوده است ، در حالی که در زایمان سزارین 20 درصد بوده است. مشکلات تنفسی کوتاه و طولانی در نوزادانی که پس از سزارین برنامه ریزی شده متولد می شوند ، دو برابر بیشتر رایج است که برخی از آنها نیاز به تهویه مکانیکی دارند.

دکتر اوفلیا این ، یکی از ساکنان ارشد بخش زنان و زایمان ، می گوید: “یکی از شگفت انگیزترین نتایج ، حتی اگر آزمایش زایمان با سزارین تکمیل شود ، این بود که نوزادان بعد از عمل جراحی برنامه ریزی شده بودند.” دانشکده پزشکی و اولین محقق این مطالعه. آنها متولد شده اند ، خوب کار می کنند. این نشان می دهد که زنان تحت پیوند باید پس از بحث در مورد خطرات و مزایا با تیم مراقبت های بهداشتی خود ، سعی کنند زایمان طبیعی داشته باشند.

درد هنگام زایمان یک روش معمول برای مدیریت زایمان است که منجر به میزان بالای زایمان طبیعی می شود.

این تحقیق در مجله JAMA Network Open منتشر شده است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل