سطح “پایه” به ارایه خدمات نظام سلامت اضافه شد

معاون وزیر بهداشت اعلام کرد که سطح خدمات شامل سطح “سطح اساسی” خواهد بود و گفت: “مطابق ابتکار وزیر بهداشت ، از این پس خدمات پزشکی اضافی را به سطح اول ، دوم و سه ارائه می دهید؛ سطح “اساسی” به سیستم اضافه می شود. ما مطمئن هستیم که این یکی از بهترین دستاوردهای این دوره خواهد بود و کمک بسیاری خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی ، دکتر علیرضا رئیسی برای اعلام برنامه ملی “هر خانه مبنای سلامت است” با دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت یک کنفرانس ویدئویی برگزار کرد: “امروز یک روز تاریخی و عالی است.

وی افزود: تاج مرموز و سرسختانه جهان را آلوده کرده و کشور ما را نیز تحت تأثیر قرار داده است ، اما کشور ما دانش و تجربه جمهوری اسلامی ایران را براساس اعتقادات ملی ، مذهبی و دینی و تلاش و پشتکار همه مدافعان بهداشت دارد. این حاصل تلاش جانبازان در زمینه مراقبت های بهداشتی و با استفاده از زیرساخت ها بود ، می توانیم با این بیماری مبارزه کنیم. اگر شاهد تفاوت در ایران در مبارزه با تاج در مقایسه با سایر نقاط جهان هستیم ، این نشانه همدلی و هماهنگی این سیستم است.

رئیسی گفت: این نخستین باری است که همه کشورها می توانند به طور برابر در برابر همه گیر جهانی و بیماری شروع به کار کنند ، گفت: “در اینجا همه کشورها باید با قدرت سیستم در یک نژاد و دفاع مشابه عمل کنند. لازم به ذکر است که تاج چیزهای زیادی به ما آموخته است. علاوه بر این ، تخت بیمارستان ، ICU و ابزار ممکن است به خودی خود کمکی نکند ، اما از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین می تواند یک سیستم موفق و مبتنی بر یک سیستم مدیریتی قدرتمند و سیستمی باشد که بتواند به شدت با مردم در تعامل باشد و مردم را به صحنه برساند. این مورد کرونا برای همه دنیا درس بود.

وی گفت: “بسیاری از کشورها با تجهیزات قوی ، تختخواب های بزرگ و پول زیادی نتوانسته اند به نتایج خوبی برسند ، اما در ایران یک عامل مهم در موفقیت فعلی ما موفقیت است.” این نسبی است و تاکنون توانسته ایم سر خود را با افتخار در بین کشورها بالا ببریم ، یعنی استفاده و اعتماد مردم. این ایده اصلی ما است. اگر ما به یک سیستم شبکه افتخار می کنیم ، سیستم شبکه ای ابزاری است که می تواند سیستمی را ایجاد کند که مردم را با مردم در روستاها و مناطق دور افتاده متصل کند.

رئیسی گفت: “بنابراین درس بعدی ما این است که اگر همیشه می توانیم از مردم و سلامتی مردم مراقبت کنیم ، می توانیم به کارهای بزرگی برسیم.” این یکی از ابتکارات برنامه های مبتنی بر این اصول است همه ما می دانیم که سطح اول ما مراکز پزشکی و مراکز پزشکی است که در تمام مناطق کشور فعالیت می کنند. به ابتکار وزیر ، سطح جدیدی به سیستم مراقبت های بهداشتی ما اضافه شده است که یک قدم بالاتر از سطح اول است و ما آن را سطح پایه می نامیم.

او اضافه کرد: این سطح اساسی به خانواده ها داده شد زیرا “هر خانه پایه و اساس سلامتی است”. بنابراین ، از این پس ، علاوه بر سطح اول ، دوم و سوم ، یک سطح پایه به سیستم اضافه کرده ایم. وقتی شبانه روز با کرونا تعامل داشتیم ، یکی از تأسف ما این بود که ما خواب دیدیم که این پروژه را چهار ماه قبل از کرونا اجرا کنیم ، و اگر شما این پروژه را چند ماه قبل از کرونا آغاز کرده باشید ، می توانید از آن مطمئن باشید. ما نتایج بسیار خوبی دیده ایم.

وی افزود: شواهد این شکایت یک پروژه تحقیقاتی در این زمینه در چهار دانشگاه علوم پزشکی سمنان ، کاشان ، قزوین و همدان است و ما یک پروژه برای نظارت و ارزیابی کیفیت این پروژه اجرا کرده ایم. یک پروژه نظارتی نیز در دانشگاه علوم پزشکی ایران اجرا شد که در ارزیابی این پروژه به نتایج مطلوبی دست یافت و نتایج بررسی شده نشان داد که دست اندرکاران و رهبران دانشگاه اهمیت این پروژه را درک کرده اند.

رئیسی ادامه داد: دومین شاخص از اجرای موفقیت آمیز بسیج ملی در مبارزه با تاج این واقعیت است که دانشگاه هایی که این طرح را آغاز کردند توانستند در مدت زمان کوتاهی به طور کامل بازرسی و پوشش تاج را انجام دهند. بنابراین ، با توجه به نتایج طراحی هر خانه ، می توان درباره پایگاه بهداشتی گفت. خوشحالیم که این پروژه آغاز شده است و باید آن را ارزیابی کنیم.

رئیسی با بیان اینکه همه دانشگاه های علوم پزشکی باید برای اجرای طرح خانه هر مراکز درمانی تلاش کنند ، گفت: شما می توانید مطمئن باشید که این کمپین یکی از بهترین دستاوردهای این دوره است و کمک شایانی خواهد کرد. یکی از مؤلفه های مهم مراقبت از سلامت انسان ، نگه داشتن مردم در وسط زندگی ما به منظور تقویت ابعاد جامعه است. در شبکه بهداشت و درمان ، ما همیشه به مردم توجه داشته ایم و سالهاست که درباره داوطلبان مراقبت های بهداشتی و روابط مراقبت های بهداشتی بحث کرده ایم. PHC – مراقبت های بهداشتی اولیه یا پوشش بهداشت عمومی.

به گزارش روابط عمومی ، طرح هر خانه از پایگاه پزشکی چهار دانشگاه علوم پزشکی در دانشگاه‌های گزوین ، کاشان ، سمنان و همدان به عنوان پایلوت اجرا شده است و امروز این طرح به دستور وزیر بهداشت باید به عنوان یک کشور تدوین شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا