سند توسعه پایدار شهرستان رفسنجان تدوین می‌شود

روابط عمومی/کرمان رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود در رفسنجان، تا پایان سال ۱۴۰۳ سند توسعه پایدار این شهرستان بر اساس منابع و ظرفیت‌های موجود، نگاه به گذشته و آینده تدوین می‌شود.

سیدمهدی طبیب‌زاده ۱۸ آذر در مراسم افتتاح ساختمان جدید اتاق بازرگانی رفسنجان اظهار کرد: بزرگترین تعاونی‌های کشور، صنایع و نیز بازرگانان و تجار کشور در رفسنجان وجود و حضور دارند لذا باید از این ظرفیت در جهت توسعه و رونق اقتصادی شهرستان استفاده کرد.

وی افزود: بزرگترین ظرفیت در توسعه حوزه‌های کشاورزی، تجاری، صنعت و معدن و گردشگری در رفسنجان است و باید تلاش کرد اتاق بازرگانی این شهرستان به جایگاه واقعی خود برسد و در این اتاق بزرگترین تدابیر لازم و هوشمندانه در راستای رشد و توسعه رفسنجان اندیشیده شود.

طبیب‌زاده عنوان کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در رفسنجان، این شهرستان می‌تواند پیشران اقتصادی استان کرمان باشد زیرا همه عوامل توسعه را در خود دارد و نگاه اتاق بازرگانی کرمان به استان نگاه توسعه پایدار است و ما موضوعاتی در شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی به پشتوانه اندیشکده‌های آب، انرژی و … مطرح کرده‌ایم.

طبیب‌زاده اظهار کرد: رتبه کسب و کار استان کرمان از ۳۱ در سال گذشته به ۱۲ در سال جاری ارتقاء یافته و این امر مایه خوشحالی است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان، کمبود نیروی ماهر و نبود شبکه ارتباطی را، ضعف استان در گذشته دانست که استان را تهدید می‌کرد و افزود: در حال حاضر این دو نقص برطرف شده و در کرمان به بحث مهارت‌آموزی و توسعه شبکه‌های ارتباطی پرداخته می‌شود.

طبیب‌زاده بیان کرد: ایده‌های فراوان و رو به آینده‌ای برای رفسنجان وجود دارد و نیاز است با کمک مرکز مطالعات و اندیشکده‌ها برنامه توسعه پایدار رفسنجان تهیه شود.

وی گفت: در سال آینده همایش بزرگ فرصت‌های سرمایه‌گذاری کرمان به همت اتاق بازرگانی برگزار می‌شود و امیدواریم در آن فرصت‌های رفسنجان را معرفی کنیم تا با استفاده از این ظرفیت‌ها تا پایان سال ۱۴۰۳ سند توسعه پایدار شهرستان رفسنجان بر اساس منابع و ظرفیت‌های موجود، نگاه به گذشته و آینده تدوین شود.

نماینده اتاق بازرگانی استان کرمان در رفسنجان نیز در این مراسم اظهار کرد: این اتاق در حوزه آموزشی برای فعالان اقتصادی کارگروه تشکیل می‌دهد.

مجید حجت افزود: اقدامات دیگر اتاق بازرگانی در خصوص فعالان اقتصادی در رفع مشکلات حوزه پیمان‌سپاری ارزی، تامین اجتماعی، دادرسی مالی و گردشگری است.

به گزارش روابط عمومی، فرماندار رفسنجان نیز در این مراسم با اشاره به تولید بالای ۶۰ هزار تن محصول پسته امسال در شهرستان، گفت: طی دو ماه اخیر ۷۰۰۰ تن از این محصول صادر شد.

حسین رضایی افزود: بیش‌از ۵۰۰ هزار هکتار باغ پسته در کشور وجود دارد که از این میزان ۸۰ هزار هکتار در رفسنجان است و رفسنجان بیشترین سطح زیرکشت پسته در کشور را داراست و مهد تولید این محصول محسوب می‌شود.

وی با اشاره به این‌که ۲۰ تا ۳۰ درصد کل صادرات محصول پسته کشور توسط تجار رفسنجانی انجام می‌شود، بیان کرد: رفسنجان به عنوان مهد تولید پسته و وجود بیشترین تجار در این زمینه، این قابلیت را دارد که به مسائل کشاورزی پسته اعم از کشت و برداشت، صادرات و دیگر مسائل در اتاق بازرگانی بپردازد.

در این آئین از ساختمان جدید اتاق بازرگانی رفسنجان واقع در بلوار امام علی(ع) بهره‌برداری شد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل