استانی

سه افتتاح همزمان در فرهنگسرای سعدی جزیره کیش

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی از کیش ، آیین افتتاح این سه حوزه فرهنگی، اجتماعی و هنری با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، هنرمندان و اصحاب رسانه جزیره کیش برگزار شد.

در این مراسم رحیم سرهنگی ضمن تسلیت سالروز عروج ملکوتی رهبر کبیر انقلاب (ره) ، قیام 15 خرداد و شهادت آیت الله رییسی و همراهانشان گفت: نامگذاری کتابخانه عمومی و مرکز اسناد فرهنگسرای سعدی کیش به نام شهید آیت الله رئیسی، ادای احترام به مقام شامخ شهیدان به ویژه شهدای خدمت است.

وی افزود: ایجاد فضای عمومی برای کتابخوانی یکی از ضرورت ها و مطالبات مردمی به ویژه در بخش دانش آموزی بود که با ایجاد این فضا برای دانش آموزان به خصوص در رده پیش از کنکور ، امکان مناسبی برای مطالعه فردی و گروهی در فضاهای تفکیک شده فراهم شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: در حوزه های فرهنگی اگرچه حجم سرمایه گذاری ها بالا نیست اما به لحاظ اجتماعی این زیرساخت ها اهمیت ویژه ای دارند زیرا افزایش آگاهی عمومی از طریق ایجاد فضاهای فرهنگی و هنری، رشد فرهنگ جامعه را در پی دارد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات خوبی که در سال گذشته به همت معاونت فرهنگی واجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه مشاوره خانواده انجام شده است گفت: با توجه به شرایط جامعه به ویژه در جزیره کیش که از نظر بعد مکانی دارای فاصله با سرزمین اصلی است وخانواده ها شرایط متفاوتی دارند وجود مراکز مشاوره خانواده بسیار ضروری است .

وی در پایان با اشاره به نمایشگاه عکس رضوی در مورد مطالبه هنرمندان مبنی بر ایجاد گالری تخصصی تاکید کرد: دراین خصوص آمادگی لازم را داریم اما نیاز است در صورت فراهم کردن زیرساخت ها و امکانات، شاهد پویایی و ارائه عملکرد فاخر از سوی هنرمندان جزیره کیش در زمینه برگزاری رویدادها باشیم تا جایی که انگیزه توسعه زیرساخت ها و امکانات نیز ایجاد شود.

امام جمعه کیش نیز در این مراسم با بیان اینکه سعادت ما در ادامه دادن راه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است گفت: امام راحل(ره) ، 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند زیرا 15 خرداد نقطه عطف و شروع جریان انقلاب است و باید این روز و یاد وخاطره رهبر کبیر انقلاب(ره) را زنده نگه داریم و به دیگران نیز بشناسانیم و البته برای این کار نیاز به علم و بصیرت داریم.

حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز تصریح کرد: کتابخانه ها و مراکز فرهنگی ستون جامعه و پایگاه اصلی فرهنگی در هر کشوری هستند که باید مورد حمایت و توسعه قرار گیرند.

وی اظهار داشت: کتابخوانی از شاخصه های مهم توسعه در کشورهاست و وجود مراکز فرهنگی و کتابخوانی و افزایش نرخ کتابخوانی از عوامل توسعه فرهنگی و ضرورت های هر جامعه برای پیشرفت و تعالی است.

امام جمعه کیش تاکید کرد: معضلات فرهنگی با اقدامات فرهنگی قابل حل است پس باید زمینه مناسب را فراهم کنیم که در این خصوص از اقدامات انجام شده تقدیر و تشکر می کنم.

وی در پایان از مساجد وحسینیه ها به عنوان ظرفیتی ارزشمند و مکمل مراکز فرهنگی یاد کرد و افزود: جزیره کیش محل مناسبی برای گردشگری فرهنگی است لذا نیاز به زیرساخت های مناسب دارد. جزیره کیش یک منطقه معمولی نیست به همین دلیل باید علاوه بر دیگر حوزه ها در زمینه فرهنگی نیز با زیرساخت های مناسب، خدمات شاخص و فاخر ارائه دهد.

امام جمعه اهل سنت نیز در این مراسم با اشاره به 14 خرداد و عروج ملکوتی امام خمینی(ره) گفت: روز 14 خرداد غم بارترین روز انقلاب اسلامی است زیرا روح خدا با دلی آرام و ضمیری روشن به ملکوت اعلی پیوست. رهبری که با استکبار جنگید و امید را در دل مظلومان و ستمدیدگان عالم روشن کرد.

شیخ یعقوب شمس نیز که یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود افزود: 15 خردا نیز به فرموده رهبر کبیر انقلاب (ره) برای همیشه عزای عمومی است که این کلام امام خمینی (ره) بیانگر جایگاه والای شهدای انقلاب است.امام جمعه اهل سنت جزیره در پایان تاکید کرد: اگرچه این روزها در سوگ شهید جمهور هستیم اما این ملت صبور با قدرت ایمان و توکل به خدا در مسیر منویات مقام معظم رهبری( مد ظله العالی) همچنان برای حفظ و پیشرفت انقلاب اسلامی ایران ایستاده اند.

تقدیر از دو کتابدار پیشکسوت در جزیره کیش و 4 عکاس نمایشگاه عکس رضوی از دیگر بخش های این مراسم بود.

گفتنی است در پایان این آیین، کتابخانه عمومی و مرکز اسناد شهید آیت الله رئیسی با ظرفیت 111 صندلی در تالار مطالعه ،16 هزار جلد کتاب تخصصی و عمومی و سه اتاق مجزا به عنوان ” کنج پژوهش” برای مطالعات و گفتمان های گروهی به بهره برداری رسید..همچنین مرکز مشاوره امام رضا(ع) که با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش برای ارائه خدمات مشاوره به خانواده ها مهیا شده است و نمایشگاه عکس رضوی در نگارخانه استاد فرشچیان فرهنگسرای سعدی با حضور مسئولان افتتاح شد.

46

دکمه بازگشت به بالا