سه گروهی که بیشترین وام کرونا را گرفتند

به گفته معاون اشتغال وزیر امور خارجه ، اکثر شرکت های متقاضی دریافت تسهیلات کرونا مشاغل کوچک و متوسط ​​هستند و 64 درصد از هزینه های پرداخت تاج متعلق به سه دسته حمل و نقل عمومی حومه ، مجتمع های فرهنگی ، آموزشی و هنری و تولید و مراکز توزیع آماده بود

به گزارش روابط عمومی ، در پی شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر بسیاری از مشاغل ، به ویژه در بخش خدمات ، دولت برخی از سیاست های مالی و پولی پیشگیرانه را برای حمایت از شرکت های آسیب دیده از کرونا ، علیرغم محدودیت های مالی و کمبود منابع عمومی اخذ شده.
پرداخت وجه به موسسات بانکی برای حمایت از شرکت های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا به میزان 12 درصد در دستور کار دولت قرار گرفت و دولت از طریق بیمه ، مالیات ، استفاده از زیرساخت های انرژی و تمدید مجوز از شرکت ها حمایت و حمایت کرد. او
دولت برای حمایت از بیکاران ، بیمه های بیمه بیکاری کرونا را به کارگران بیکار تحت پوشش بیمه اجباری معرفی کرد که حدود 791،000 نفر را حمایت می کرد.
معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون ، کار و تامین اجتماعی سیاست پرداخت ابزارهای حمایت از تاج را ارزیابی و بررسی کرد.
دولت موظف بود از کارآفرینان آسیب دیده حمایت کند ، بنابراین شناسایی 14 حوزه فعالیتی که تحت تأثیر کرونا قرار گرفته اند در اولویت بود.
بر اساس این گزارش ، روند ابزارهای پرداخت در 14 دسته سهم زیادی از ابزارهای پرداخت را در سه دسته حمل و نقل عمومی حومه (36 درصد) ، مراکز فرهنگی ، آموزشی و هنری (19.6) منعکس می کند و این توزیع تولید و غذاهای آماده (8.3)) ، آنها حدود 64 of از ابزارهای پرداخت را تشکیل می دهند.

ارزیابی کلی تمرکز پشتیبانی نصب و راه اندازی ویروس کرونا نشان می دهد که اکثر بنگاه های متقاضی دریافت تسهیلات ، مشاغل کوچک و متوسط ​​هستند و میانگین نرخ اشتغال 4.3 در هر بنگاه وجود دارد.

گردشگری

بیشترین حجم شرکت از نظر فعالیت مراکز گردشگری ، شامل هتل ها ، هتل های چند طبقه ، مجتمع های توریستی ، هتل ها ، هتل ها ، هتل ها ، مراکز بوم گردی ، اقامت ، پذیرایی ، سرگرمی ، خدمات میانی ، موزه ها و زیارت. 7. تعداد کارکنان یک بنگاه و کوچکترین اندازه بنگاه مربوط به واحدهای خوداشتغالی در زمینه آموزشگاه های رانندگی و آرایشگاه ها می باشد.

گردشگری

بررسی تسهیلات بر اساس استانها نیز نشان می دهد که تهران ، پرجمعیت ترین و پرهزینه ترین استان کشور ، بیشترین سهم را از تسهیلات پرداختی و درخواست شده دارد و پس از آن استانهای خراسان رضوی و مازندران قرار دارند.

بدترین سناریو برای پرداخت تسهیلات در استان سیستان و بلوچستان و بدترین سناریو در استان بوشهر و پس از آن استانهای گیلان و مازندران است. آنها همچنین از اشتغال دفاع کردند.

گردشگری

بر اساس آماری که متقاضیان دریافت تسهیلات بانکی در وزارت تعاون کار و تأمین اجتماعی جمع آوری و ثبت کرده اند ، تنها 19 درصد از کل واحدهای مشمول این دسته بندی ها ثبت شده و پرونده آنها در مرحله اخذ یا رد اشیاء است. تا اواسط ژوئن 1400 ، تنها 40 درصد از 235 میلیارد ریال منابع معادل 94000 ریال منابع معادل توسط مشاغل پرداخت شده است.

طبق سیستم م effectiveثر ، حدود 3/16 درصد از همه شرکتهای تحت تأثیر در گروههای انتخابی به دلیل شکست سیاست اتخاذ شده در دستیابی به هدف پشتیبانی ، توانستند از تسهیلات برخوردار شوند. اشتغال و تجارت چیزها حکایت می کنند.

این واقعیت که شرکتها و بانکها در اجرای این سیاست از منابع و امکانات کرونا کمتر از حد انتظار هستند ، بیانگر این نکته تحلیلی است که شرکتها دارای سرانه تسهیلات کمتر ، نرخ بهره بالاتر و هزینه نیروی کار بیشتر هستند و بانکها از جذابیت بیشتری برخوردارند. بازده دارایی ها و سرمایه گذاری های دیگر ، پرداخت نرخ سود بالا به سایر مشتریان در قالب سایر قراردادها ، خطر ورشکستگی یا بازخرید واحدهای تجاری آسیب دیده آماده اجرای این سیاست نبود. شرکت ها و بانک ها ملاقات نمی کنند.

گردشگری

به گفته کارشناسان و فعالان ، بسیاری از کلاس ها و گروه ها به دلیل هزینه ها و هزینه های مربوط به شیوع ویروس کرونا ، علاقه چندانی به ثبت نام و دریافت اعتبار و حمایت از کرونا نشان نداده اند. حمید نجف ، کارشناس کار در گفت وگو با روابط عمومی ، اظهار کرد: در نگاه اول ، بازپرداخت چنین وام هایی ممکن است به عنوان عاملی برای ادامه فعالیت واحدها و بنگاه های اقتصادی آسیب دیده سودمند باشد ، اما ما آن را همراه با ثبت نام مشاهده می کنیم. و بدهی های پرداخت چندان مطلوب نیست
وی دلیل این امر را بوروکراسی پیچیده و پیچیده بانک ها ، عدم اطلاعات واضح و دقیق متقاضیان در مورد روند اخذ و بازپرداخت وام ها ، عدم درآمد صاحبان مشاغل و عدم تشخیص خطر بازپرداخت وام می داند.

به گفته نجف ، فردی که کار خود را از دست داده یا به دلیل تاج از کار دست کشیده است مطمئن نیست که بتواند درآمد خود را افزایش داده و وام را به صورت اقساط بازپرداخت کند.

حمید حاجی اسماعیلی ، تحلیلگر بازار کار در گفت وگو با روابط عمومی ، اظهار داشت: بهتر است در اجرای این سیاست و حمایت از کارآفرینان و کارآفرینان آسیب دیده ، کمک و پشتیبانی داشته باشید ، زیرا خود وام ها م effectiveثر نیستند. “در بسیاری از کشورها.” کمک های دولتی با نرخ سود صفر برای کاهش فشار بر شرکت ها و تولیدکنندگان ارائه شد ، اما در کشور ما به دلیل محدودیت های مالی و کمبود منابع عملاً غیرممکن بود.
وی در توضیح عدم تمایل افراد و اتحادیه ها به گرفتن وام کرونا گفت: میزان اعتبار ناچیز و سود زیاد بود و این دلیل توجه کمتر متقاضیان به دریافت این تسهیلات بود.
به گزارش روابط عمومی ، گروه کاری مبارزه با پیامدهای اقتصادی کرونا در حال حاضر بیش از 400000 شرکت آسیب دیده از همه گیری کرونا را با تجهیزات ارزان قیمت و 1.8 تریلیون دستگاه تهیه کرده است. فواید. پرداخت بیکاری تا پایان ژوئن 1400 ، حجم ابزارهای پرداخت 46.8 هزار میلیارد تنگه بود. tenge ، که 1.3 درصد از تولید ناخالص داخلی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا