علمی و پزشکی

سوء تغذیه؛ از مهمترین دلایل رشد نامناسب جسمی و روانی کودکان

متخصص تغذیه و مدرس گروه تغذیه بالینی ، دانشکده تغذیه ، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، گفت:

به گزارش روابط عمومی ، احسان حجازی با بیان اینکه سوnut تغذیه یکی از مهمترین دلایل رشد جسمی و روانی کودکان است ، اظهار داشت: هر پنجمین کودک در کشورهای در حال توسعه دارای سوourتغذیه است و سو malتغذیه به نیمی از کودکان در سراسر جهان ختم می شود. سوnut تغذیه در کودکان باعث افزایش مرگ و میر می شود و بر توانایی ذهنی تأثیر منفی می گذارد.

وی افزود: در جهان ، سوrition تغذیه بیش از 50 درصد مرگ و میر در کودکان زیر 5 سال ایجاد می کند ، به این معنی که هر ساله 3.5 میلیون کودک در اثر سو mal تغذیه می میرند.

متخصص تغذیه و مدرس گروه تغذیه بالینی ، دانشکده تغذیه ، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی. اقدامات بهداشتی ضعیفی شناسایی شده است که کودکان را درگیر چرخه شدید عفونت و سو mal تغذیه می کند.

خارپشت ها: از طرف دیگر ، پرخوری باعث چاقی می شود. چاقی کودکان به یک مشکل بهداشت جهانی تبدیل شده است. پیش بینی می شود چاقی از 2.4 درصد در سال 1990 به 7.6 درصد در سال 2010 و به یک مورد در سال 2020 افزایش یابد. به 9٪ برسید. در ایران ، مانند بسیاری از کشورهای در حال توسعه ، شیوع چاقی کودکان در حال افزایش است.

وی گفت: چاقی ، به ویژه چاقی مرکزی ، نقشی اساسی در ایجاد سندرم متابولیک دارد. دنیا و بزرگسالان با هم قدم می زنند. با توجه به اندازه جغرافیایی ایران و تفاوت در رفاه اقتصادی ، سوrition تغذیه و چاقی در ایران به طور همزمان اتفاق می افتد و در برخی موارد ، مصرف بیش از حد غذاهای پرانرژی مانند سو mal تغذیه و نوشیدنی های گازدار می تواند منجر به کمبود مواد مغذی مانند سوnut تغذیه در کودکان چاق شود.

حجازی ، مسئول روابط عمومی موسسه تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: بنابراین ، استفاده از راه حل های مناسب برای اصلاح و بهبود تغذیه کودکان به پیشگیری از بسیاری از بیماری ها در آینده کمک می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا