سگ پامرانین (اطلاعات کامل)

حقایق و توصیه های پامرانین

سگ پامرانین

یک سگ کوچک شجاع که دوست دارد در مرکز توجه باشد، سگ پامرانین یک نژاد شیطون، وفادار و بازیگوش، شخصیت یک سگ بسیار بزرگ‌تر را دارند! طبیعت سرگرم کننده و محبت آمیز آنها آنها را به یک انتخاب محبوب برای خانواده ها تبدیل می کند، در حالی که اندازه کوچک آنها برای دوستداران سگ در شهر ایده آل است.

آمار حیاتی

اندازه: کم اهمیت
کت: بلند و صاف با زیرپوش نرم
ورزش: تا 30 دقیقه در روز
طول عمر: 12-16 سال
خلق و خوی: بازیگوش، برون گرا، باهوش

خلق و خو و شخصیت پامرانین

پامرانیان‌ها درخشان‌تر، وفادارتر و شجاع‌تر از اندازه‌شان هستند. این نژاد برای فراموش کردن کوچک بودن آنها دوست دارد صدای خود را به گوش دیگران برساند!

  • ماهیت آوازی و شخصیت ارادی پومز به این معنی است که اجتماعی شدن خوب از سنین پایین ضروری است.
  • مهربون، بازیگوش و سازگار، پامرانی ها در اکثر محیط های خانه خوب عمل می کنند و با کودکان و گربه ها به خوبی رفتار می کنند.
  • مانند سایر نژادهای اسباب‌بازی، پامرانین‌ها می‌توانند مستعد اضطراب جدایی باشند و برای خانه‌هایی که بیشتر روز در آن‌ها یک نفر باشد، مناسب است.

آموزش و ورزش پامرانیان

نکات آموزشی

باور کنید یا نه، پامرانی ها از همان گروهی هستند که هاسکی سورتمه می کشند. به این ترتیب، آنها می توانند بسیار سریع اجرا شوند و تمرین یادآوری خوب برای کمک به ایمن نگه داشتن آنها مهم است.

اجتماعی شدن به ویژه برای کلاس‌های آموزش سگ‌های پامرانیان و توله‌سگ‌های با اراده بسیار مهم است که می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا یاد بگیرند که در کنار دیگران باشند و در عین حال دستورات اولیه را نیز یاد بگیرند.

راضی نگه داشتن آنها

پامرانیاها دوست دارند در قلب خانواده باشند و زمانی که در کنار افرادی که دوستشان دارند، خوشحال خواهند شد.

اگر مجبورید سگ خود را برای مدت کوتاهی تنها بگذارید، مطمئن شوید که پامرانیان شما اسباب‌بازی‌های پازل زیادی دارد تا ذهن او را در زمانی که شما دور هستید فعال نگه دارد.

ورزش

پامرانی ها به دلیل جثه کوچکشان با دو پیاده روی 15 دقیقه ای در روز عملکرد خوبی خواهند داشت.

با این حال، این سگ کوچولوی کنجکاو از کاوش در یک باغ امن یا فضای بیرون نیز لذت خواهد برد، بنابراین مطمئن شوید که اجازه دهید بین پیاده روی در فضای باز بدود.

شایان ذکر است که پامرانی ها نای ظریفی دارند، بنابراین متخصصان هنگام پیاده روی به جای یقه سنتی، بند و سرب را توصیه می کنند.

شرایط رایج سلامت پامرانیان

برخی شرایط سلامتی وجود دارد که پامرانیان ها را بیشتر از سایر نژادهای سگ تحت تأثیر قرار می دهد. ما برخی از داده‌های ادعاهای اخیر خود را بیان کرده‌ایم تا به شما در درک برخی از مسائل بهداشتی که بیشتر در سگ‌های پامرانیا نسبت به سایر نژادهای سگ می‌بینیم، کمک کنیم. اگر در حال خرید یک توله سگ هستید، می توانید با انتخاب یک پرورش دهنده معتبر پامرانین شانس خود را برای داشتن یک سگ شاد و سالم افزایش دهید.

اختلالات دستگاه گوارش

پامرانیان ممکن است از مشکلاتی رنج ببرند که بر دستگاه گوارش یا دستگاه گوارش تأثیر می گذارد. یکی از این مشکلات، گاستروانتریت است که به صورت استفراغ و اسهال تشخیص داده می شود. درمانی که دامپزشک شما توصیف می کند به علت دقیق آن بستگی دارد، اما مراجعه به سگ به محض مشاهده علائم معمولاً منجر به بهبودی کامل می شود.

مسائل دندانپزشکی

مانند همه نژادها، پامرانین ها مجموعه ای از دندان های شیری را رشد می دهند که بعداً با دندان های بالغ جایگزین می شوند. با این حال، گاهی اوقات این دندان های موقت در نژادهای کوچکتر مانند پامرانیا نمی ریزند و باعث مشکلات سلامتی مانند شلوغی دهان می شوند. دندان های بالغ نیز می توانند در زوایای عجیب رشد کنند و آبسه و عفونت ایجاد شود. دامپزشک شما معمولاً جراحی دندان را برای رفع مشکل توصیه می کند.

اختلالات سیستم تنفسی

فروپاشی تراشه یک اختلال سیستم تنفسی است که در بین سگ‌های کوچک شایع است، زیرا نای (نای) توسط حلقه‌هایی از غضروف حمایت می‌شود که می‌توانند نرم رشد کرده و فرو بریزند و راه هوایی را باریک کنند. اگر متوجه شدید که پامرانیا خود را تپش می کند، در حال تقلا برای نفس کشیدن یا ایجاد صدای بوق است، ممکن است از این مشکل تنفسی رنج می برد. درمان شامل سرکوب‌کننده‌های سرفه، ضدالتهاب‌ها و سایر داروها است. در موارد بسیار شدید، ممکن است جراحی برای کمک لازم باشد.

لوکساسیون کشکک

مانند بسیاری از نژادهای کوچکتر، پامرانین ها می توانند در زمانی که کشکک (کاسه زانو) از شیار خود بیرون می زند، دچار درخشندگی کشکک شوند. این می تواند یک مشکل ارثی یا ناشی از آسیب باشد. دامپزشک شما مشکل را از طریق لمس و احتمالاً با اشعه ایکس تشخیص می دهد. لوکساسیون کشکک با توجه به شدت آن درجه بندی می شود و در بسیاری از موارد برای کمک به حل این مشکل به جراحی نیاز است.

اختلالات پوستی

پوست بزرگترین عضو بدن سگ است و تعدادی از اختلالات می تواند آن را تحت تاثیر قرار دهد. مانند سگ های دیگر، پامرانین ها ممکن است از آلرژی هایی رنج ببرند که منجر به درماتیت (التهاب پوست) می شود. آلرژی‌ها می‌توانند در اثر موارد مختلفی ایجاد شوند، از جمله چیزهایی که استنشاق می‌شوند (مانند گرده یا کنه‌های گرد و غبار)، اقلامی که خورده می‌شوند (مثلاً گندم)، مواردی که سگ با آنها در تماس است (مثلاً پودرهای لباسشویی)، یا نیش ناشی از انگل هایی مانند کک. یکی دیگر از مشکلات پوستی، پیودرما (به معنای “عفونت پوست”) معمولا توسط باکتری ها، قارچ ها (“کرم حلقه ای”) یا مخمرها ایجاد می شود. اختلالات پوستی را می توان با استفاده از درمان های مختلف مدیریت کرد که معمولاً به مدت طولانی نیاز دارند، به این معنی که سگ می تواند از زندگی لذت ببرد.

نظافت پامرانین

خرید سگ پامرانین

پامرانیان ها کتی بلند، صاف و کرکی دارند که در گردن و سینه آنها خزهای خزدار مشخصی دارد. مانند سگ های دیگر در گروه اسپیتز، خز آنها برای هوای سرد مناسب است و دارای پوشش ضخیمی هستند که در فصل می ریزد.

در سال‌های اخیر، مدل موی پامرانیا با کوتاهی کوتاه رایج شده است – اما اگر این مدل را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که آرایشگرتان به زیرپوش نرم آسیبی وارد نمی‌کند.
علاوه بر مسواک زدن روزانه کت آنها برای جلوگیری از تشک زدن، شما همچنین باید دندان های پامرانیان خود را به طور منظم مسواک بزنید تا از مشکلات دندانی که یک مشکل رایج برای سلامتی این نژاد است، جلوگیری کنید.

تغذیه پامرانین

از آنجایی که پامرانیاها می توانند مستعد ابتلا به شکم های حساس و همچنین مشکلات دندانی باشند، مهم است که تغذیه آنها را درست انجام دهید. دامپزشک شما می تواند به شما توصیه کند که چه چیزی را به پامرانیان خود بدهید.

مشکلات دندانی می تواند در میان پامرانی ها رایج باشد، بنابراین گنجاندن غذای خشک و جویدن در رژیم غذایی آنها می تواند به سلامت دندان ها و لثه های آنها کمک کند.
پامرانیاها علیرغم جثه کوچکشان انرژی زیادی دارند و برای ماندن در وزن ایده آل خود به دو بار غذا خوردن و دو جلسه ورزش به مدت 30 دقیقه در روز نیاز دارند.

آیا پامرانین ها می ریزند؟

به عنوان بخشی از گروه اسپیتز، پامرانیان ها با نژادهای هوای سرد مانند هاسکی ارتباط نزدیک دارند. به همین دلیل کت های ضخیمی دارند که در تمام طول سال به خصوص در فصل بهار با گرم شدن هوا می ریزند. هیچ کاری نمی توانید برای جلوگیری از ریزش سگ خود انجام دهید، اما مسواک زدن منظم می تواند به کنترل خز شل کمک کند و کت پامرانین خود را در بهترین حالت نگه دارد.

آیا پامرانی ها با بچه ها خوب هستند؟

پامرانی ها به عنوان سگ های دوست دوست داشتنی با بچه ها رفتار خوبی دارند و جثه کوچکتر آنها را به همبازی های ایده آل تبدیل می کند. با این حال، پامرانی ها می توانند تنومند باشند و ممکن است سریع به بازی های خشن واکنش نشان دهند، بنابراین باید به کودکان آموزش داد که چگونه با سگ خود بازی کنند و چگونه با آن رفتار کنند. مانند هر نژاد دیگری، پامرانیان ها باید همیشه در اطراف کودکان تحت نظارت باشند تا مطمئن شوند که همه در امنیت و خوشحالی باقی می مانند.

آیا پامرانی ها تهاجمی هستند؟

پامرانی ها در حالی که معمولاً بازیگوش و سازگار هستند، می توانند شاداب باشند و دوست دارند صدای خود را به گوش دیگران برسانند. این نژاد به سرعت ناراحتی خود را آشکار می کند و در صورت احساس نیاز، صدادار و تندخو می شود. مهم است که به خاطر داشته باشید که برای این نژاد کوچک، رفتارهای ضد اجتماعی معمولاً با احساس تهدید یا ترس پامرانیان شما ایجاد می شود، نه اینکه ناشی از پرخاشگری واقعی باشد، بنابراین اجتماعی شدن زودهنگام و قرار گرفتن منظم در معرض سایر سگ ها و افراد برای پرورش سگ بسیار مهم است. حیوان خانگی کاملا گرد و مطمئن

آیا پامرانی ها می توانند تنها در خانه بمانند؟

نژاد سگ پامرانین

پامرانیاها یک نژاد همراه هستند و چیزی بیش از همراهی صاحب خود دوست ندارند. آنها با خوشحالی صاحبان خود را در هر کجا و همه جا همراهی می کنند و تنها ماندن را به خوبی تحمل نمی کنند. از آنجایی که آنها مستعد اضطراب جدایی هستند، بهتر است از رها کردن پوم خود برای مدت طولانی خودداری کنید، اما اگر مجبور شدید، مطمئن شوید که آنها اسباب بازی های زیادی دارند تا ذهنشان را مشغول نگه دارند.

آیا آموزش پامرانیان آسان است؟

پامرانین ها سگ های باهوشی هستند که اغلب در آزمایشات اطاعت برتری دارند و عاشق یادگیری ترفندها هستند. با این حال، پامرانی ها می توانند با اراده قوی نیز باشند، بنابراین ثبات، همراه با تقویت مثبت زیاد، کلیدی است. پامرانیان ها به دلیل جثه کوچکشان بسیار سریع هستند و آموزش یادآوری برای ایمن نگه داشتن سگ شما ضروری است.

دکمه بازگشت به بالا