علمی و پزشکی

سیکل بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان شکسته نمی شود

روابط عمومی / کرمان معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در زمینه ظرفیت سازی بسیار عالی عمل کرده و مکانی عالی را به عنوان یک مگا ICU پیشرفته با 30 تخت و تجهیزات لازم در پایان هفته در دسترس دانشگاه قرار داده است. به نظر می رسد که یک mega-ICU بزرگ می تواند یک استان باشد.

دکتر کاظم زنبابایی هنگام بازدید از بخش عروق ویروس کرونا بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) و سالن بحران شهرستان ، گفت: بازدید کردیم

وی اظهار داشت: متأسفانه تعداد بیماران بستری و سرپایی همچنان در حال افزایش است ، متأسفانه به دلیل تأخیر در معالجه بیماران ، بیماران نسبتاً ضعیف به دنبال مراقبت های اورژانسی هستند و نیاز به خدمات زیادی دارند.

معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: اولین درخواست من این است که اگر افراد علائم بیماری ویروس کرونا قلب را دارند ، ویزیت خود را به تعویق نیندازید ، زیرا با تشخیص به موقع بیماری ممکن است بیمار از نارسایی تنفسی رنج نبرد.

جنابابایی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان برای افزایش ظرفیت خدمات کار بزرگی انجام داده و مکان بسیار خوبی را به عنوان یک مگا ICU پیشرفته با 30 تخت آماده کرده و تجهیزات لازم ظرف یک هفته به دانشگاه تحویل داده می شود. بیمارانی که ممکن است نیاز به مراقبت بیشتری داشته و داشته باشند در این بخش آورده شده اند.

معاون وزیر بهداشت افزود: بیشتر بیمارستان های کرونا برخی مشکلات اکسیژن دارند که تا پایان هفته تأمین می شود و این مشکل به سرعت برطرف می شود. البته در حال حاضر مشکلی واقعی با این مسئله وجود ندارد ، اما با توجه به روند رو به رشد بیماران ، آنها نیاز به حل این مشکل دارند.

جان بابایی گفت: مهمترین وظیفه در بحث کرونا اجرای تصمیم ستاد استانی کرونا است که یکی از شهرهای دارای محدودیت مانند رفسنجانی ، سیرجان و بافت در مورد کرونا است و اعمال آن در رفسنجانی است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه چرخه بیماری در بیمارستان مختل نمی شود بلکه فقط با محدودیت مواجه است ، گفت: باید محدودیت هایی در این زمینه ایجاد شود و بیماری ها به ویژه در باغات پسته و مراکز فرآوری شناسایی شود. اگر فردی آلوده شود ، باید سریعاً به وضعیت آزمایش در رفسنجان مراجعه کند و این آزمایشات باید رایگان باشد.

یان بابایی همچنین در مورد تشییع جنازه در یکی از روستاهای رفسنجان اظهار داشت: علی رغم کادر پزشکی خسته و درمانده ، در صورت بیماری نمی توانید به بیمارستان مراجعه کنید ، متوجه گروهی از افراد نشوید و تصور نکنید که شرایط طبیعی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا