شرایط اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونایی/همکاری جمعی برای تکمیل چرخه تولید داروهای خاص

به گفته محققان در این کشور ، پلاسمای بازسازی شده افراد مبتلا به بیماری Covid-19 در نجات جان بیماران جدی بستگی دارد. بنابراین ، کسانی که از این بیماری بهبود می یابند می توانند برای درمان بیماران و همچنین تولید داروهای خاص بسته به شرایط ، پلاسمای خون اهدا کنند.

به گزارش روابط عمومیدر دهه 1960 ، فرانسه فاکتورهای انعقادی خون برای بیماری هموفیلی را به آلمان ، ایتالیا ، آرژانتین ، عربستان سعودی ، عراق ، ایران و یونان صادر کرد. این فرآورده های خونی آلوده به HIV به بیماران مبتلا به هموفیلی که به فاکتورهای مختلف لخته شدن خون نیاز داشتند ، داده شد.

در سال 1987 ، اولین مورد بیماران هموفیلی آلوده به ایدز از طریق فرآورده های خونی شناسایی شد. طبق آمار ، فقط در فرانسه 1250 نفر از طریق انتقال خون به ویروس اچ آی وی آلوده شده اند که 400 نفر آنها فوت کرده اند و حداقل 193 نفر در ایران به اچ آی وی آلوده شده اند.

این نمونه ای از فاجعه صادرات و واردات فرآورده های خونی از یک کشور به کشور دیگر است. در ارتباط با چنین فجایع انسانی ، سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند که برای جلوگیری از شیوع بیماری های بومی در هر نقطه از جهان ، لازم است هر کشور داروهای بیولوژیکی لازم را با تزریق پلاسما از مردم آن کشور تولید کند. . بنابراین ، بیماریهای مزمن نباید بین کشورها منتقل شوند. زیرا اگر این بیماری ها منتقل شود ، در سایر کشورها به اپیدمی تبدیل می شود.

در همین راستا ، یکی از شرکت های مبتنی بر دانش در زمینه بیوتکنولوژی با سرمایه گذاری مشترک سازمان تأمین اجتماعی و شرکت بیوتکست آلمان برای تولید محصولات دارویی از پلاسما ، کار خود را از سال 2003 آغاز کرد و از سال 2006 جمع آوری پلاسما را آغاز کرد. تاکنون بیش از 500000 لیتر پلاسما جمع آوری شده تولید کرده است.

بسیاری از داروهایی که در حال حاضر در پزشکی استفاده می شوند از پلاسمای انسان ساخته می شوند. “فاکتور 8” ، “فاکتور 9” ، “آلبومین” و “ایمونوگلوبولین G” از جمله داروهای پلاسما است که توسط این شرکت جمع آوری شده است.

توانایی تولید محصولات دارویی با کیفیت بالا به دلیل فناوری بالا فقط در اختیار چند شرکت اروپایی و آمریکایی است و بسیاری از کشورهای جهان این محصولات را وارد می کنند.

تولید داروها از پلاسمای انسانی در کشور به شرح زیر است:

داروی داخل رحمی

این دارو از پلاسمای ایران با 50 گرم پروتئین پلاسما (بیش از 96 l گرم) در میلی لیتر ساخته شده است ، که به عنوان یک درمان جایگزین برای سندرم های نقص ایمنی شایع مانند عدم وجود گاما گلوبولین خون یا کمبود مادرزادی ، کمبود ایمنی متغیر عمومی استفاده می شود . نقص ایمنی ترکیبی شدید ، سندرم ویسکوت آلدریچ تجویز می شود.

میلوما یا لوسمی لنفوسیتی مزمن ، کاهش ثانویه گاما گلوبولین و عفونت های مکرر ، کودکان مبتلا به سندرم نقص ایمنی مادرزادی و عفونت های مکرر ، تنظیم سیستم ایمنی بدن و پیوند مغز استخوان آلوژنیک همه داروهای مورد نیاز هستند.

داروی هپاتیت

این محصول حاوی آنتی بادی های آنتی ژن ضد ویروس هپاتیت B است که از عفونت هپاتیت B جلوگیری می کند ، مانند پس از تزریق (تزریق یا تزریق تصادفی) ، تماس مخاط (مایع تصادفی) ، رابطه جنسی یا تماس دهانی. (با استفاده از پیپت) مواد مثبت HBsAg ، مانند خون ، پلاسما یا سرم ، برای نوزادانی که از مادران HBsAg مثبت (مادران مبتلا به هپاتیت B) متولد می شوند و در معرض خطر هپاتیت B هستند ، تجویز می شود.

ایمونوگلوبولین هپاتیت B معرفی واکسن هپاتیت B نه تنها از ایجاد پاسخ ایمنی فعال به واکسن جلوگیری می کند ، بلکه دستیابی به سطح مورد نیاز آنتی بادی هپاتیت را نیز تضمین می کند.

دارو همان است

این دارو از پلاسمای ایران در یک ویال با غلظت فاکتور انعقادی IX به میزان 500 واحد بین المللی تولید می شود و برای پیشگیری و درمان خونریزی در هموفیلی نوع B (نقص مادرزادی IX) استفاده می شود.

داروی هماکتین

این دارو از پلاسمای ایران به میزان 500 واحد بین المللی در هر بطری در کشوری با کنسانتره فاکتور انعقادی VIII تهیه شده و برای درمان و جلوگیری از خونریزی در کمبود مادرزادی فاکتور VIII (هموفیلی A) ، کمبود مادرزادی VIII ، بیماری فون ویلبراند استفاده می شود. اتفاق خواهد افتاد.

این داروها از پلاسمای اهدا کننده داوطلبان گرفته شده و در لیست داروهای حیاتی ویژه بیماران قرار دارد.

زنده ماندن بیماران مبتلا به بیماری ویروس کرونا قلب پلاسما شدید

مطالعات جهانی در مورد پلاسما درمانی در بیماران مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا نشان داده است که بسیاری از بیماری های ویروس کرونا قلب با این روش از مرگ های خاص نجات می یابند.

در این راستا ، علاوه بر تولید داروهایی که از پلاسمای انسان حاصل می شود ، شرکت دانشبانیان با ظهور ویروس کرونا ویروس گسترده ای را در این زمینه انجام داد و برای تولید ایمونوگلوبولین G-Covid-19 ، پلاسمای بیماران ویروس کرونا را جمع آوری کرد.

در مصاحبه ای با روابط عمومی ، دکتر رضا سید حسینی ، معاون اجرایی شرکت داروییوی با اشاره به تولید IVIG در کشور گفت: این دارو نیز از پلاسمای انسانی گرفته شده است که ما آن را از پلاسمای افراد مبتلا به شیوع ویروس کرونا جمع آوری کردیم.

وی با تأکید بر اینکه عروق ویروس کرونا بهبود یافته کاندید مناسبی برای این محصول است ، گفت: “مزیت پلاسما در افراد مبتلا به Covid-19 این است که آنتی بادی های ضد ویروس کرونا دارند. بنابراین ، در مقایسه با IVIG و سایر داروهای موجود در حال حاضر در سطح غیرحرفه ای در درمان این بیماران ، ممکن است پلاسما در درمان بیماران مبتلا به بیماری ایسکمیک قلب که IA دریافت کرده اند ، مثر باشد.

به گفته این محقق ، پلاسمای عروق ویروس کرونا بیمارانی را درمان می کند که با هر نوع درمانی قادر به بهبودی نیستند.

شرایط تجویز پلاسما در بیماران مبتلا به Covid-19

سید حسینی با اشاره به وضعیت اهداکننده پلاسما در افراد بهبودیافته گفت: افرادی که بیمار هستند و از Covid-19 بهبود می یابند و از سلامت خوبی برخوردار هستند می توانند پس از 28 روز بیماری به مراکز جمع آوری پلاسما مراجعه کنند. در این مراکز نمونه خون طبق تمام پروتکل های بهداشتی از آنها گرفته می شود. “وقتی شرایط انتقال پلاسما HyperQuid-19 فراهم شود ، این افراد می توانند پلاسمای خود را اهدا کنند.

وی افزود: این روشی است كه در آمریكا برای معالجه رئیس جمهور وقت این كشور استفاده می شود و وی طی 3 روز از وضعیت بد خود بهبود یافت.

مدیر عامل دانشبانیان خاطرنشان می کند که چرخه اهدای پلاسما با اقامت چند ماهه ما در مراکز پایان نمی یابد. وی یادآور شد: بدون توسعه فرهنگ در این زمینه و تأیید مردم ، روند تولید داروها از پلاسما به اتمام نمی رسد و ما نمی توانیم به هدف نهایی یعنی تولید دارو برسیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا