علمی و پزشکی

شرط وزارت بهداشت برای واردات واکسن کرونا با ارز نیمایی/ مجوز به ۳ شرکت خصوصی؛ تاکنون

مدیرکل داروها و مواد کنترل شده توسط سازمان غذا و دارو در مورد حجم واکسن های وارد شده به کشور و همچنین موارد واردات واکسن های تاج توسط وزارت بهداشت در بخش خصوصی و با نصف ارز توضیح داد.

در مصاحبه ای با روابط عمومی ، دکتر سید حیدر محمدی وی در مورد واردات واکسن کرونا گفت که تاکنون 520 هزار دوز اسپوتنیکف ، 650 هزار دوز واکسن چینی ، 700 هزار دوز واکسن آسترازنکا و 125 هزار دوز واکسن هند بهارات وارد کشور شده است. کشور تزریق شد.

وی افزود: در مجموع كاكس باید 16 میلیون و 800 هزار دوز واكسن به ما می داد ، اما در حال حاضر آنها فقط 700 هزار دوز به ما داده اند یا مثلاً بهارات هند باید 2.5 میلیون دوز واكسن به ما می داد. قرارداد ، اما فقط 125 آنها هزار دوز دادند. علاوه بر این ، روسیه 2 میلیون دوز واکسن Sputnik را با قراردادی 10 میلیون دلاری تکمیل کرده است که 520 هزار دوز دریافت کرده ایم.

واکسیناسیون کرونا و فقط از طریق مراکز بهداشتی

وی گفت: در حال حاضر وزارت بهداشت واکسیناسیون را فقط از طریق مراکز بهداشتی و به صورت رایگان انجام می دهد. بنابراین اگر کسی می خواهد واکسن کرونا را بفروشد ، مردم باید از جعلی بودن واکسن اطمینان حاصل کنند. مگر اینکه رسما اعلام کنیم واکسن را یک جا تهیه خواهیم کرد.

واردات واکسن با شرایط و ضوابط وزارت بهداشت و نیم ارز

محمدی همچنین درباره واردات واکسن از بخش خصوصی و ارز نیمه تمام شده اخیر توسط رئیس جمهور صحبت کرد: در جولای سال گذشته ، ما اعلام کردیم که بخش خصوصی می تواند در واردات واکسن تاج نقش داشته باشد ، اما استقبال خوبی از آن صورت نگرفت و برخی قادر به وارد کردن واکسن نبودند. با این حال ، تاکنون بسیاری از شرکت ها گفته اند که آماده واردات واکسن هستند.

وی گفت: “نکته مهم برای ما در واردات واکسن توسط بخش خصوصی این است که شرکت وارد کننده ، که شرکتی است که واکسن تولید می کند ، دارای فرم نمایندگی مورد تایید اتاق از خارج باشد. بازرگانی آن کشور و سفارت ما “رسیدن به کشور. بنابراین ، هرکسی که مایل به وارد کردن واکسن کرونا به ایران است ، ابتدا باید یک شرکت دارویی مورد تأیید وزارت بهداشت ایران باشد ، و دوم اینکه ، اعتبار تولید کننده واکسن خارجی را به اتاق بازرگانی کشور وارد کند. و سفارت ما در آن کشور بنابراین ، لازم است یک توصیه نامه یا یک نامه تاییدیه از خارج دریافت کنید.

محمدی در ادامه گفت: “بنابراین این شرکت با شرکت واکسن قرارداد مستقیم منعقد می کند و این شرکت نامه ای به شما می دهد که شما نماینده شرکت هستید یا می توانید با دادن یک واکسن از ما واکسن بخرید. نامه مقدماتی. ” “این شرکت باید نامه را برای تأیید به سفارت ایران در آن کشور ارسال کند و آن را به سازمان غذا و دارو تحویل دهد.

وی افزود: وضعیت دیگر این است که ما تعدادی شرکت بازرگانی بین المللی داریم که عمده فروشان بین المللی نامیده می شوند و از واکسن مورد تأیید ما استفاده می کنند. در این حالت ، شرکت یک توصیه نامه یا نامه مقدماتی از یک عمده فروش بین المللی دریافت می کند و آن را برای تأیید به سفارت می فرستد و همچنین نامه ای از یک واسطه می گیرد و آن را به سازمان غذا و دارو می رساند. شرکت های خصوصی می توانند از دو طریق از سازمان غذا و دارو مجوز واردات واکسن تاج را دریافت کنند.

مجوزهای واردات برای 3 شرکت خصوصی. با این حال

وی گفت: “تاكنون سه شركت بخش خصوصی از سازمان غذا و دارو مجوز واردات واكسن Corona را گرفته اند و قصد دارند این واكسن را وارد كنند.”

شایان ذکر است که رئیس جمهور قبلاً گفته بود که بخش خصوصی می تواند واکسن کرونا را با اجازه و موافقت وزارت بهداشت با نصف ارز وارد کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا