علمی و پزشکی

شناسایی مکان ترمینال‌های استارلینک با کیت‌های روسی

یک وبلاگ نویس نظامی روسی کیت آزمایشی را برای شناسایی پایانه های ماهواره اینترنتی Starlink SpaceX راه اندازی خواهد کرد.

طبق اطلاعات موجود در وب سایت که فقط به بازاریابی آنها اختصاص دارد، این کیت های تشخیصی توسط یک کارخانه اسلحه سازی در سن پترزبورگ روسیه تولید می شود.

این کیت ها قرار است در میدان نبرد مورد استفاده قرار گیرند، در حالی که حمله روسیه به اوکراین در آستانه ورود به سال اول خود است.

پس از حمله مخرب روسیه به زیرساخت های غیرنظامی اوکراین که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از مردم و مختل شدن روند زندگی در این کشور شد، استارلینک نقش مهمی در کمک به حفاظت از مردم این کشور ایفا کرد.

به نظر می رسد این کیت اساساً یک آنتن است که روی یک وسیله نقلیه نصب شده و تنها هدف آن شکار پایانه های Starlink است. گفته می شود این تجهیزات که Borschevik نام دارد از فاصله پنج متری و با دقت بالایی می تواند ظروف کاربران را شناسایی کند.

کارخانه اسلحه سازی Sestroretsk به عنوان سازنده آن، Borschevik را در لیست سلاح های خود قرار داد. این بدان معناست که روسیه پیشرفت های زیادی را برای اختلال در عملکرد سرویس Starlink انجام داده است. روسیه تاکنون بارها به پایان عملیات نظامی علیه استارلینک اشاره کرده است.

با توجه به مشخصات ارائه شده در وب سایت این سازنده، ترمینال تشخیص کلید استارلینک می تواند کشورها را با دقت پنج تا شصت متر تشخیص دهد. همچنین در 5 دقیقه قابل نصب است، برد عملیاتی آن 10 کیلومتر است و یافتن کاربران 15 دقیقه طول می کشد.

علاوه بر این، توضیح داده شده است که Borschevik را می توان برای پرایمر رنگ کرد و این کار را فقط با منبع تغذیه خودرو انجام می دهد. Sestroretsk یکی از قدیمی ترین کارخانه های مهمات سازی در روسیه است که در سال 1721 توسط تزار پتر کبیر بین سال های 1682 و 1725 افتتاح شد.

5858

دکمه بازگشت به بالا