ورزشی

شناسه دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری تغییر نکرده است

شناسه دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری تغییر نکرده است

سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: دو نامزد راه یافته به مرحله دوم که در اطلاعیه ستاد انتخابات کشور نیز به آن اشاره شده به مردم معرفی شده اند و تاکید می‌شود که کد و یا شناسه این دو نامزد هیچ تغییری نکرده و همان کد‌هایی است که ستاد انتخابات کشور در مرحله نخست انتخابات برای نامزد‌ها اعلام کرده است.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن اسلامی، سخنگوی وزارت کشور گفت : روز جمعه ۱۵ تیرماه جاری از ساعت ۰۸/۰۰ صبح فرآیند رای گیری آغاز می شود و به مدت ۱۰ ساعت ادامه خواهد داشت و براساس قانون بعد از این مدت به تشخیص وزیر کشور امکان تمدید فرآیند رای گیری وجود دارد.
 
وی تاکید کرد : دو نامزد راه یافته به مرحله دوم که در اطلاعیه ستاد انتخابات کشور نیز به آن اشاره شده به مردم معرفی شده اند و تاکید می شود که کد و یا شناسه این دو نامزد هیچ تغییری نکرده و همان کدهایی است که ستاد انتخابات کشور در مرحله نخست انتخابات برای نامزدها اعلام کرده است.
 
وی تصریح کرد: براین اساس شناسه آقای مسعود پزشکیان ۲۲ و شناسه آقای سعید جلیلی ۴۴ است.

همچنین در متن اطلاعیه شماره ۳ ستاد انتخابات کشور آمده است: به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی می‌رساند، فرآیند اخذ رای از رای دهندگان مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۰۸/۰۰ صبح روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۴/۱۵ در شعب اخذ رای سراسر کشور انجام می پذیرد.

لذا به استناد ماده ” ۳۶ ” قانون انتخابات ریاست جمهوری همه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها ” ۱۸ ” سال تمام باشد یعنی ” متولدین روز ۱۵ تیرماه سال ۱۳۸۵ و قبل از آن ” می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند خود در انتخابات مذکور شرکت نمایند.

یادآور می‌گردد، رای دهندگان خارج از کشور که مدارک شناسایی فوق را به همراه ندارند می توانند با ارائه گذرنامه معتبر خود نیز رای دهند.

همچنین به منظور تسریع در احراز هویت رای دهندگان، ارائه شماره ملی برای دارندگان شناسنامه های قدیمی، الزامی است.

دکمه بازگشت به بالا