بین المللی

شهید رئیسی تهمت‌ها و طعنه‌های زیادی شنید، اما خدمتگزاری بی‌منت بود

حجت‌الاسلام تدینی:

شهید رئیسی تهمت‌ها و طعنه‌های زیادی شنید، اما خدمتگزاری بی‌منت بود

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان عنوان کرد: شهید رئیسی تهمت‌ها و طعنه‌های زیادی شنید، اما به‌دلیل خصوصیات اخلاقی، خدامحوری و ساده‌زیستی دنبال خدمت بی‌منت به مردم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان در مراسم بزرگداشت شهادت «رئیس جمهور» مردمی و هیئت همراه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان گفت: برگزاری مراسم یادبود و احترام گذاشتن به جایگاه و به عملکرد این شهدا، بیعتی دوباره با آرمان‌های انقلاب اسلامی و تجدید عهد با کسانی است که در این مسیر حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم عنوان کرد: مردان مؤمن و متقی به عهد خود با خدا پایبند هستند و در راه دین و ارزش‌های آن تلاش می‌کنند و برخی از آنان در این مسیر به شهادت می‌رسند و برخی دیگر در انتظار توفیق شهادت هستند و شهادت مزد مردان الهی است و هیچ اجر و پاداشی نمی‌تواند این عهد را جبران کند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان با بیان حماسه بزرگ سوم خرداد متذکر شد: حمله در عملیات بیت‌المقدس (۱۰ اردیبهشت سال ۱۳۶۱) در چهار مرحله صورت گرفت و سه هفته طول کشید و سوم خرداد همان سال به نتیجه رسید.

تدینی یادآور شد: عملیات‌های غرورآفرین و ارزشمند زیادی داشتیم، حال چرا از سوم خرداد یاد میکنیم چون قبل از عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر، دشمن خیلی از اراضی ما را اشغال کرده بود که در این عملیات ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر آزاد شد.

شهید رئیسی تهمت‌ها و طعنه‌های زیادی شنید، اما خدمتگزاری بی‌منت بود

وی افزود: گروهک تروریستی منافقین از داخل توطئه کرده بودند و انقلاب اسلامی را ضعیف می‌دانستند و اینگونه جری شده بودند که کار انقلاب هنوز طلوع نکرده، باید غروب کند و در عرصه جنگ هم به‌خاطر این محاصره‌ها، عقب‌نشینی‌ها و شکست‌ها مقداری سرخورده شده بودیم و منطقه علیه ما بود و استکبار و ایادی آن هم بیش از آنها علیه ما کار می‌کرد، اما در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر ورق به نفع انقلاب اسلامی برگشت و انقلابیون در سوم خرداد حماسه آفریدند.

تدینی متذکر شد: فرزندان این مرز و بوم از دامن هشت سال دفاع مقدس از فرهنگ دفاع مقدس پرورش یافتند و به تعبیری متولد شدند و توانستند انقلاب اسلامی را نه‌تنها در عرصه نظامی، بلکه در تمام عرصه‌های دیگر حفظ کنند.

وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی تأکید کردند که کشور ایران با تکیه بر نیرو‌های جوان خود، مسیر تکاملی را با قدرت ادامه می‌دهد و آینده کشور روشن است و هیچ توطئه‌ای نمی‌تواند مانع پیشرفت شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان با اشاره به ویژگی شهید رئیسی گفت: ایشان به شأن جایگاه ریاست جمهوری اعتقاد داشت و انتظارات را بالا برد و مطمئناً در جانشینی آیت‌الله رئیسی سختگیرتر خواهیم بود و باید حواسمان جمع باشد.

تدینی خاطرنشان کرد: شهید رئیسی خدامحور و مخلص بود، به‌دلیل این ویژگی عزیز شد، اما تهمت‌ها و طعنه‌های زیادی شنید، رئیس جمهوری که سیاستمدار بااخلاق، خدامحور، مخلص و ساده‌زیست بود یاد امثال شهیدان رجایی و باهنر را برای ما زنده کرد، چراکه مردمی و خدمتگزار بی‌منت بود و واقعاً خستگی نمی‌شناخت.

کارگروه خبری مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای اقتصادی جهانی. با توجه به دانش در زمینه اقتصاد جهانی، به شما اخبار مهم و تحلیل‌هایی را درباره تغییرات اقتصادی جهانی ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما نکات کلیدی اقتصادی را بیان می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا