شواهدی از اولین جراحی جمجمه در ۲۰۰۰ سال پیش!

در این موزه آمده است: جمجمه موجود در صندوق موزه جمجمه مردی است که در جریان نبرد مجروح شده و جمجمه او شکسته و برای ترمیم شکستگی جمجمه اش قطعه آهنی روی جمجمه گذاشته شده است.

شواهدی از اولین عمل جراحی روی جمجمه در 2000 سال پیش!

به گفته کارشناسان، این مرد از این عمل جراحی جان سالم به در برد و جمجمه او اکنون شاهد اصلی این است که قدیمی ها قادر به انجام عملیات های پیشرفته بوده اند.

جمجمه مورد بحث نمونه ای از جمجمه متعلق به یک جنگجوی پرویی است که دراز است، زیرا اعضای این قبیله عمداً جمجمه کودکان خردسال را با بستن با پارچه یا حتی قرار دادن سر آنها بین دو درخت برای مدت طولانی تغییر شکل داده اند. . دلایل زیادی برای کشیده شدن جمجمه وجود دارد، از جمله نحوه نمایش نخبگان در جامعه.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۸ که در مجله Current Anthropology منتشر شد، نشان داد که جمجمه‌ها در فرهنگ‌هایی از مایاها تا هون‌ها یافت می‌شوند و نمادی از اعتبار و اعتبار گروه‌ها در سراسر جهان هستند.

این جمجمه بلندی است که پس از بازگشت از عمل جراحی در جمجمه یک سرباز پرویی کاشته شد و گمان می رود حدود 2000 سال پیش ساخته شده باشد و آن را به یکی از جالب ترین و قدیمی ترین آثار موجود در موزه اوکلاهاما تبدیل کرده است. اصلاح شده.

به گفته کارشناسان، اطلاعات زیادی در مورد این جمجمه نداریم، اما می دانیم که او از این عمل جراحی جان سالم به در برده است. با این تکه آهن با تکیه بر استخوان شکسته در اطراف محل ترمیم، می توانید ببینید که فلز و استخوان های شکسته محکم به یکدیگر متصل شده اند و در نتیجه یک عمل موفقیت آمیز انجام می شود.

این جمجمه در ابتدا در مجموعه خصوصی موزه قرار داشت، اما به دلیل افزایش علاقه عمومی به اخبار افتتاح آن، در سال 2020 به طور رسمی رونمایی شد.

منطقه ای که جمجمه در پرو پیدا شد مدت هاست برای جراحانی که روش های پیچیده ای برای درمان شکستگی های جمجمه ایجاد کرده اند شناخته شده است.

این گونه صدمات در آن زمان به دلیل استفاده از گلوله هایی مانند تیر و کمان در هنگام نبرد رایج بود.

جراحان در آن زمان از روش‌های مدرن بیهوشی یا عقیم‌سازی استفاده نمی‌کردند، بلکه جمجمه را جراحی می‌کردند، عمل‌های جراحی و ترمیم را انجام می‌دادند.

البته استفاده از آهن ناشناخته است، زیرا به طور سنتی برای این نوع عملیات از نقره و طلا استفاده می شده است.

46

خروج از نسخه موبایل