عمومی

شورای اندیشه ورز برای تحقق شعار سال در گیلان تشکیل می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، اسدالله عباسی در دیدار نوروزی با آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت که با حضور فرمانده سپاه قدس گیلان و معاونان استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بهترین هدیه نوروزی سال ۱۴۰۳ برای ما و مردم، فرمایشات مقام معظم رهبری است که با مخاطب قرار دادن آحاد جامعه به جهش تولید تاکید فرمودند تا ایران اسلامی از واردات کالاهای اساسی از کشورهای دنیا بی نیاز شود.

وی با اشاره به افتتاح آزاد راه قزوین-رشت در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ افزود: برای افتتاح این آزاد راه سالیان متمادی تلاش شد؛ از سال ۸۸ مردم این استان و شهرستان چشم انتظار افتتاح مسیر ۱۱.۵ کیلومتری بودند که این امر محقق شد.

وی ادامه داد: در بخش‌های اقتصادی هم در برش استانی برنامه‌های خوبی تدارک دیده شده که بزودی از این موارد رونمایی خواهیم کرد.

عباسی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر ایجاد تغییر در برنامه هفتم و ساختار بودجه تاکید کردند؛ لذا مجلس باید این موارد را در دستور کار خود قرار داده و دولت نیز وظیفه دارد در بخش‌های مختلف مربوط به تولید از مشارکت مردم استفاده کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه در همه کشورهای دنیا اقتصاد دولتی موفق نیست، گفت: جهش اقتصاد دولتی بدون مشارکت مردم میسر نیست؛ ورود مردم به مقوله اقتصاد اگر توأم با روحیه بسیجی و جهادی باشد چشم انداز و افق خوبی در آینده دارد.

عباسی تصریح کرد: تا زمانی که مسائل مالی، اعتباری و پول به سمت تولید هدایت نشود نمی‌توانیم تورم را مهار کنیم؛ در صورت عدم تزریق پول و اعتبار به بخش سرمایه گذاری و تولید، این وضعیت ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به نکاتی از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تقویت اعتقادات و ایجاد نشاط و امید در جامعه بیان کرد: برای تحقق این امر متولیان فرهنگی همانند ائمه جمعه و جماعات باید فعالیت بیشتری در این زمینه داشته باشند و ضمن بیان مشکلات نکات مثبت عملکردها را نیز بازگو کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای سال جدید برنامه ریزی هایی در راستای شکوفایی اقتصاد دریا محور، کشاورزی و گردشگری و صنعتی انجام شده است، گفت: شورای اندیشه ورز برای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری شکل خواهد گرفت و همایشی راهبردی و عملیاتی در این زمینه برگزار خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا