اقتصادی

شکایت داوطلبان کنکور نظام قدیم در کمیسیون اصل نود بررسی شد/ تخلفی احراز نشد

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحقیق در مورد شکایات جمعی از نامزدهای سیستم قدیمی گفت که هیچ گونه تخلفی در جلسه این کمیسیون مشاهده نشده است.

علی هزریان در مصاحبه با روابط عمومی ، با اشاره به نودمین جلسه عصر (سه شنبه) کمیسیون ، جلسه ای را با رئیس بانک مرکزی همتی برای بررسی موضوع ارز و ارز و همچنین عدم پذیرش بانک از پذیرش یک م acceptسسه حسابرسی برگزار کرد. ، گفت: بخشی از اعتراض بانک مرکزی به حسابرسی موسسه حسابرسی که عامل مهمی در شکل گیری شفافیت مالی است مربوط به سالهای گذشته است و بر این اساس همتی باید جواب را می شنید و سپس کمیسیون اصل 90 تصمیم گرفت رئیس بانک مرکزی در این جلسه شرکت نکند. .

وی افزود: علی رغم حضور مسئولان ذیربط و معاونان بانک مرکزی ، تصمیم کمیسیون مقررات مجلس مطابق ماده 2 فصل دو کمیسیون و اختیارات این کمیسیون برای ارجاع پرونده به مراجع قضایی اتخاذ شد. در جلسه بعدی کمیسیون شرکت خواهد کرد و موضوع به مقامات بانک مرکزی که در جلسه حضور داشتند منتقل شد.

هزریان یادآوری کرد که “بر این اساس ، رئیس بانک مرکزی فرصتی دیگر برای حضور در جلسه این کمیسیون فراهم شد تا توضیحات لازم را در مورد این پرونده ارائه دهد.”

وی در ادامه گفت: وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری پس از دریافت شکایات از کمیسیون مبنی بر تصمیم شورای سنجش و آموزش کشور در سال 1400 مبنی بر عدم برگزاری آزمون ورودی 1400 از بسیاری از داوطلبان کنکور به سیستم آموزش قدیمی. و دعوت رئیس سازمان سنجش آموزش کشور علیرغم دیدگاههای مبهم مسئولان مربوط و غیر مرتبط ، منجر به سردرگمی و عدم حل داوطلبان شد ، اما از زمان تصمیم شورای سنجش آموزش کشور در مورد روش کنکور ، مطابق با قانون فصل آخر کمیسیون هیچ تخلفی در این زمینه پیدا نکرد.

هزریان افزود: “با این وجود ، لازم است كه به مقامات فوق الذكر در مورد دسترسی غیرمجاز به مصاحبه و انتشار نظرات شخصی هشدار داده شود ، كه منجر به انتظارات كاذب در مخاطبان شده است.”

وی در خاتمه گفت كه گزارش كمیسیون در مورد كار دولت در زمینه ارائه 1400 لایحه بودجه در سراسر كشور قرار است فردا برای قرائت علنی برگزار شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا