صنعت باور ندارد که دانشگاه می تواند مسکلات را برطرف کند

سرپرست دانشگاه تهران با انتقاد از ساختار فعلی دانشکده علوم و هنرهای نوین، بر توسعه زیرساخت های این دانشکده با توجه به ظرفیت های آن تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی، محمد مخیمی امروز در افتتاحیه دومین همایش علمی- فناوری «کارآفرینی» دانشکده علوم و هنر دانشگاه تهران جدید که در سالن شهید احمدی روشن برگزار شد، طی سخنانی در قالب ذهنی گفت: وی به ساختار، محتوا و اساس مدل سه بعدی اشاره کرد و افزود: ساختار باید به هم متصل و یکپارچه باشد تا بتوان ماموریت اصلی را محقق کرد و البته زیرساخت ها نیز فراهم شود تا برنامه ها و ایده هایی که طراحی نشده اند و قابل اجرا هستند.

وی با بیان اینکه با بودجه های قطره چکانی نمی توان منتظر تحول ساختاری بود، افزود: از این رو باید از راه های دیگری مانند کمک ها برای تامین اعتبار استفاده کرد و زیرساخت های ساختاری را جدی گرفت.

رئیس دانشگاه تهران با اعتقاد به اینکه نمی توان با ساختارهای سنتی سازمانی تعهدات جدیدی را برعهده گرفت، خاطرنشان کرد: طراحی ساختار باید انعطاف پذیر باشد زیرا آینده نیازمند بازنگری و مهندسی مدرن است.

قمیمی در رماد گفت: اصل همه حرف ها این است که مسائل کسب و کار تک بعدی نیست، بلکه وقتی موضوع مربوط به شرکت است، پیچیده، در هم تنیده و چند بعدی است و باید به این صورت پیش برود.

وی با بیان اینکه در بحث مهندسی و کشاورزی این موضوع به شدت در حال پیشرفت است، خاطرنشان کرد: شرکت های کارآفرین باید برای دستیابی به اهداف بزرگتر با هم ترکیب شوند، اگرچه شرکت های بزرگ همیشه موثر نیستند.

رئیس دانشگاه تهران با بیان این مثال که شرکت‌هایی با نام‌های خارجی پس از تأسیس همگی زیر یک چتر قرار گرفتند، ماهیت این شرکت‌های جدید با شرکت‌های بروکراتیک قدیمی متفاوت است، افزود: مشکلات کشور نیست. فقط فنی و فنی، اما روانشناسی، اجتماعی، فلسفی، کلامی، اقتصادی، مدیریت در تجارت و… همه این موارد را باید در دانشکده علوم و هنر دانشگاه تهران جدید دید.

مقیمی با بیان اینکه ایران از نظر فناوری نانو جزو پنج کشور اول جهان است، ادامه داد: در عین حال بسیاری از مسائل حل نشده باقی مانده است.

وی با بیان اینکه نوع رویکرد در طراحی دوره ها علاوه بر تخصص و حرکت در مرز دانش، رویکردی جمعی است که نیاز به مهارت های چندگانه دارد تا در قالب یک دوره جدید ارائه شود. صنعت (صنعت تاثیرگذار) به منظور حفظ این ارتباط و توسعه محتوای آن در دانشگاه تهران راه اندازی می شود.

رئیس دانشگاه تهران یادآور شد: هنوز قوانین سختی برای ارتباط با صنعت داریم، صنعت باور ندارد که دانشگاه بتواند مشکلات را حل کند، باید بین صنعت و دانشکده علوم و هنر تفاهم وجود داشته باشد. دانشگاه تهران جدید.”

به گزارش روابط عمومی، دومین همایش کارآفرینی «علم و فناوری» دانشکده علوم و هنر دانشگاه تهران از امروز به مدت 3 روز (2 تا 4 فروردین 1401) در دانشکده علوم و هنر در حال برگزاری است. هنر دانشگاه تهران و مخاطب آن دانشجویان است، فارغ التحصیلان و اعضای هیئت علمی، کارآفرینان دانشگاهی و صنعتی، صنایع مرتبط با رسالت دانشکده، مؤسسات حامی توسعه و نوآوری علمی- فناوری و دستگاه های اجرایی از ذینفعان دولت هستند.

پیام پایانی

خروج از نسخه موبایل