ضرورت ورود دادستانی به پروژه واکسیناسیون/ چه کسانی واکسن را سیاسی کردند؟

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که نهادها و مقامات امنیتی و قضایی کشور باید مقیاس ها را بررسی کنند.

به گزارش روابط عمومی ، علی حضریان ، سخنگوی مجلس شورای اسلامی تهران نوشت:

بر اساس آمارهای رسمی ، 49 میلیون دوز واکسن کرونا در 7 ماه گذشته به کشور وارد شده است که بیش از 37.5 میلیون دوز به واکسن Sinofarm چین و بقیه به Kvax و دیگران اختصاص داده شده است. واکسن های روسی هفته آینده 15 میلیون دوز دیگر وارد کشور می شود. همچنین ، بر اساس داده های منتشر شده در سپتامبر سال جاری ، 30 میلیون دوز به واردات اضافه می شود. علاوه بر این ، تا به امروز ، وزارت بهداشت 5 میلیون دوز واکسن داخلی دریافت کرده است.

رشد و سرعت عرضه و واردات واکسن ، به ویژه در ماه گذشته و از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم ، رکورد روزانه واکسیناسیون را به روز کرده و وعده داده است که بر کروناویروس بدنام غلبه می کند ، اما تعداد کشته شدگان ناشی از ویروس کرونا همچنان بالا است. متأسفانه این س arال مطرح می شود که چرا واکسیناسیون عمومی در دولت قبل به تأخیر افتاده و مقصر اصلی وضعیت فعلی تاج در کشور چه کسانی هستند.

قبل از پاسخ به این س questionsالات ، باید توجه داشت که انبارهای ما خالی بود زیرا دولت قبلی که دولت وعده ها و بیانیه هایی بود که زبان دنیا را می دانست ، در تأمین واکسن های لازم کشور بسیار مffeثر نبود. واکسن ها.

فقط دیروز وزیر بهداشت گفت: “وقتی دولت را به دست گرفتیم ، اصلا واکسن نداشتیم.” “کشور مملو از واکسن است.”

همه ما از انواع کرونا ویروس کرونا ، عدم رعایت مقررات بهداشتی ، تحریم های دارویی و موارد دیگر رنج می بریم. اما مشکل تأخیر در واکسیناسیون یکی از دلایل اصلی وضعیت وخیم در کشور بوده است. روزگاری (از زمستان گذشته) ما می توانستیم واکسن را از منابع معتبر در روسیه و چین دریافت کنیم ، اما متأسفانه به این دلایل این فرصت طلایی را از دست دادیم.

در آن زمان ، چین و روسیه تمایلی به ارسال واکسن به ایران نداشتند ، اما دو دلیل برای تأخیر وجود داشت.

1. دیپلماسی منفعل دولت معنوی. سیاست گذاری واکسیناسیون توسط برخی گروه های اصلاح طلب
یک موضوع مهم اولین مورد ، “دیپلماسی منفعل مدیریت مذهبی” ، عملکرد “واکسیناسیون” یا سیاسی شدن واکسن بود. به عبارت دیگر ، حقایقی مانند پرتاب سنگ و خرابکاری ، مانند واردات واکسن توسط بخش خصوصی و عدم فعالیت وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه و از دست دادن فرصت طلایی دریافت واکسن از چین و روسیه امروز نتیجه تلاشهای اصلاح سیاسی است.

رهبر معظم انقلاب در دهم دسامبر 1999 در سخنرانی تلویزیونی فرمودند: “ورود واکسن های آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است.” و »[البته] “واکسن زدن در جاهای دیگر مشکلی ندارد – این مکان امن است.” به طور گسترده ای انجام شد و کشورهایی مانند آرژانتین ، بولیوی ، مجارستان ، هند ، ازبکستان و ونزوئلا نیز این واکسن ها را پیشاپیش خریداری کردند.

اما در ایران ، برخی از اعضای سازمان نظام پزشکی (یک سازمان سیاسی و چهره اصلاح طلب در بالا و هرم) واکسن را به دلیل مخالفت جناحی با چین و روسیه سیاسی کرده اند ، سیستم مراقبت های بهداشتی را مختل کرده و بر تصمیمات تأثیر گذاشته اند. در وزارت بهداشت و همچنین در ایجاد جو علیه شرکای استراتژیک جمهوری اسلامی ، روند اخذ واکسن از چین و روسیه را مختل کردند و در نهایت این فرصت طلایی را از دست دادند.

همزمان با نامه نگاری 98 عضو مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی به روحانی (فوریه 1999) علیه خرید واکسن روسی ، برخی از خودی ها با توافق ایران و چین مخالفت کردند و آن را کاپیتولاسیون نامیدند. همین فضا در وزارت بهداشت و در روسیه و چین شبهه ایجاد کرد.

وقتی فرصت طلایی برای دریافت واکسن از دست رفت ، واکسیناسیون عمومی به تعویق افتاد و نباید این اتفاق می افتاد. در آوریل سال جاری ، روحانی به جو پاسخ داد: “به نظر می رسد برخی از افراد حافظه ضعیفی دارند …”. بیاورید ، ما این واکسن را دریافت نمی کنیم و حتی برخی از سازمان های پزشکی از شما نامه خواسته اند. نباید از روسیه و چین واکسن تهیه کرد ، زیرا خطرناک است! »

با وجود سرعت سریع واکسیناسیون و خدا را شکر کشور در حال پیشروی است ، مرگ روزانه هموطنان (حتی ایرانیان) کار آسانی نیست. بنابراین ، ضروری است که نهادها و مقامات امنیتی و قضایی ، به ویژه دادستان سیاسی افتخاری ، با افرادی که سیستم مراقبت های بهداشتی را مختل می کنند و واکسیناسیون کروناویروس عمومی را در کشور به دلیل قدرت و ثروت به تأخیر می اندازند ، برابر شود. به »

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل