طلای سیاه خیز برداشت/ تن و بدن بانک‌های غربی به لرزه درآمد

به گزارش خبرگزاری اخبار آنلایندر همان هفته، مدیرعامل آرامکو هشدار داد که سال ها سرمایه گذاری ناکافی در تولید نفت جدید، بازاری با کمبود عرضه ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید:

سكه كرد كردن/ انهاي كه سكه خريدند چقدر ديده اند؟

نرخ سود بانک سود چقدر است؟

با وجود این اظهارات مبنی بر افزایش قیمت نفت، قیمت نفت در طول هفته گذشته کاهش یافت، زیرا بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران خود را برای رکود آماده می کنند.

خبر بد این است که حتی در شرایط رکود، قیمت نفت می تواند افزایش یابد و این دقیقاً همان چیزی است که جی پی مورگان هشدار می دهد اتفاق خواهد افتاد.

در واقع، جی پی مورگان یکی از پیش بینی کنندگان صعودی بود. هفته گذشته، تحلیلگران بانک ارشد بانک در یادداشتی نوشتند که انتظار دارند نفت برنت در سه ماهه چهارم به 101 دلار بازگردد. تحلیلگران دلیل این امر را پیش بینی خود از کاهش عرضه می دانند.

پیش بینی های گلدمن ساکس حتی صعودی تر است. سه هفته پیش تحلیلگران این بانک اعلام کردند که برنت با وجود سقف تعیین شده از سوی G7 می تواند در سال آینده به 125 دلار برسد.

تالاي زياه هيز راخبود/ تن در بانكى

مورگان استنلی انتظارات قیمتی خود را تعدیل کرده و در سه ماه پایانی سال ۹۵ دلار به ازای هر بشکه نفت سوخت.

بانک سوئیسی همچنین انتظارات قیمتی خود را در ابتدای ماه کاهش داد و بار دیگر به نظارت بر رکود و ادامه جریان نفت روسیه به واردکنندگان آسیایی اشاره کرد. با این حال، این تجدید نظر نزولی باعث شد که برنت به 110 دلار برسد و تحلیلگران نشان دادند که ممکن است تا پایان سه ماهه سوم سال 2023 به 125 دلار افزایش یابد.

بلومبرگ در گزارشی درباره پیش‌بینی بانک‌ها درباره قیمت نفت اشاره کرد. در سه ماه جاری قیمت نفت 20 درصد کاهش داشته است.

اگرچه قیمت نفت در هفته های اخیر کاهش یافته است، اما قیمت طلای سیاه در 24 ساعت گذشته افزایش یافته است. قیمت نفت خام غرب تگزاس با یک دلار و 22 سنت افزایش به 77 دلار و 93 سنت در هر بشکه و قیمت نفت خام برنت نیز با یک دلار و 51 سنت افزایش به 85 دلار و 57 سنت در هر بشکه رسید.

223227

خروج از نسخه موبایل