علمی و پزشکی

عبور تعداد مبتلایان کرونا از ۴۶ هزار و ۶۰۰ نفر در فارس

روابط عمومی / فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تشریح آخرین آمار کوید 19 ، گفت: تعداد بیماران به 46608 نفر رسیده است.

عبدالرسول همتی روز جمعه ، سیزدهم سپتامبر ، به خبرنگاران با ابراز تأسف از مرگ سه هموطن خود در ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته اظهار داشت: “تعداد کشته ها به 876 نفر رسیده است.”

وی با بیان اینکه تعداد کشته شدگان بیماری کوید 19 در استان فارس بسیار کمتر از میزان بهبودی است گفت: 43 هزار و 316 نفر تاکنون از بیمارستان مرخص شده یا از خانه جدا شده اند.

معاون بهداشت ادامه داد: امروز طبق آخرین آمار ، 695 بیمار در استان بستری شده اند که 73 نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه تحت مراقبت های پزشکی قرار می گیرند.

همتی با اشاره به افرادی که در روزهای آخر ماه سپتامبر در حال مسافرت هستند ، گفت: تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان و خستگی کادر پزشکی در حال افزایش است و از مردم خواسته شد که دستورالعمل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک ، فاصله فیزیکی و شستن مرتب دست خود را دنبال کنند. از آنچه نیازی ندارید بپرهیزید.

وی با تأکید بر اینکه افراد نباید مستقیماً به بیمارستان ها معرفی شوند ، اظهار داشت: این مراجعات آلودگی زیادی ایجاد می کند ، بنابراین بیماران و مظنونان کوید 19 ابتدا باید به مراکز 16 ساعته تعیین شده در استان مراجعه کرده و در صورت لزوم ، این مراکز را به بیمارستان ها ارجاع دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه استفاده از ماسک مثبت شده است گفت: باید علاوه بر استفاده از ماسک ، فاصله اجتماعی را نیز جدی گرفت و به صورت مشارکت در برنامه های گروهی ، نشریات و … حتی در خانه انجام داد. او از قطع کامل زنجیره انتقال خودداری کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا