اقتصادی

عرضه مواد اولیه محصولات پروبیوتیکی دام و طیور در نمایشگاه آبادایران

یک شرکت دانش بنیان در نمایشگاه «آبادیران» محصولات پروبیوتیکی ارائه کرده که برای جلوگیری از تلفات دام، طیور و آبزیان کاربرد دارد.

مهرداد فتاح دیزجی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه «آبادیران» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: این شرکت از سال ۱۳۹۴ در زمینه محصولات مکملی پروبیوتیک دام و طیور فعال است و محصولاتی در این زمین به بازار ارائه کرده است. ما در تمام رسته‌های طیور، دام و آبزیان فعالیت داریم.

وی در ادامه افزود: محصولات ارائه شده ما از محصولات پیش گیرنده و ارتقا دهنده کیفیت محصولات صنعت دامی محسوب می‌شود. گاهی بیماری‌های که در صنعت دام پیش میاد نیاز به استفاده از آنتی بیوتیک دارد. صنعت پروبیوتیک به جلوگیری از تلفات احتمالی که دردام، طیورآبزیان پیش می‌آید، کمک می‌کند. 

فتاح درباره مزایای محصولات این شرکت نسبت به رقبا اظهار کرد:‌ محصولات این شرکت دانش بنیان بومی سازی شده و در حقیقت با شرایط کشور ما سازگار هست. محصولات مکملی پروبیوتیک در کشورهای پیشرفته‌ای همچون آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان تولید می‌شود و کشورهای آسیایی در این آمار وجود ندارد. ما جرو کشورهای محدودی هستیم ک به تولید  محصولات دست پیدا کردیم و توانستیم ماده اولی آن را تولید کنیم. ما الگوبرداری کردیم اما بومی سازی شده است. در حقیقیت اکوسیستم هر کشوری با کشور دیگر متفاوت است و بیماری‌ها هم مختلف هستند، ما با توجه به این شرایط به این صنعت قدم گذاشتیم.

این فعال حوزه دانش بنیان خاطرنشان کرد: امید است با فعالیت‌های خود به صنعت دام کمک کرده و در جامعه برای این رواج این صنعت فرهنگ سازی کنیم. در ۲ سال گذشته به کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شیلات به نتایج خوبی از جمله ارتقای صنعت شیلا و جلوگیری از بیماری‌های باکتریایی دست پیدا کردیم.

کارگروه تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به پوشش اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد می‌پردازم. با داشتن دانش عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در حوزه اقتصاد، تمام تلاشم را می‌کنم تا بهترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا