علت درد پا بعد از فیزیوتراپی چیست؟

با وجود تشخیص هوشمندانه و درمان موثر با فیزیوتراپی، برخی از افراد ممکن است پس از فیزیوتراپی درد را تجربه کنند. علائم مداوم یا درد مداوم پس از فیزیوتراپی می تواند زندگی روزمره شما را تحت تاثیر قرار دهد. اگر قصد مراجعه به فیزیوتراپی را دارید ما به شما بهترین فیزیوتراپی شیراز را معرفی میکنیم.

آیا فیزیوتراپی درد دارد؟

فیزیوتراپی یک رویکرد جامع برای ارزیابی، تشخیص و درمان افرادی است که تحت تأثیر بیماری جسمی، آسیب یا ناتوانی قرار گرفته اند. فیزیوتراپی می تواند به کاهش تعداد داروهای مصرفی شما، کاهش خطر آسیب و عوارض جانبی کمک کند و به شما کمک کند تا درد خود را به طور موثرتری کنترل کنید.

خوب، هدف فیزیوتراپی این نیست که شما بیشتر رنج بکشید، بلکه در نهایت بهبود وضعیت عمومی شماست. با این حال، مهم است که بدانید اگر همه چیز طبق برنامه پیش نرود، چه انتظاری داشته باشید و چه کاری باید انجام دهید.

علت زانو درد بعد از فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی اغلب شامل تمریناتی برای تقویت عضلات است. گاهی این کار زمانی انجام می شود که عضله آسیب دیده و در نتیجه این آسیب سفت یا ضعیف می شود. همانطور که بدن سعی می کند از عضلات آسیب دیده محافظت کند، عضلات اطراف باید این ضعف را جبران کنند و ممکن است بیش از حد کار کنند و تحت استرس قرار گیرند.

فیزیوتراپیست ها می توانند عضله آسیب دیده را تمرین دهند که به دلیل تجمع اسید لاکتیک در عضله آسیب دیده و عضلات مجاور می تواند باعث تحریک و درد شود. با این حال، ورزش در نهایت باعث تقویت عضلات، کاهش درد و بازگشت به عملکرد طبیعی عضلات می شود.

اگرچه فیزیوتراپی اغلب برای بهبود وضعیت بدن شما انجام می شود، اما می تواند اعصاب کنار عضله آسیب دیده را تحریک کند. این عارضه معمولاً با قرار دادن بدن در حالت استراحت، مانند دراز کشیدن به پشت، تا زمانی که درد کاهش یابد، برطرف می شود.

وضعیت مشابهی در مورد مفصل وجود دارد که در حین ورزش برای بهبود یا بازیابی حرکت متورم می شود. دلایل بازگشت درد حتی پس از فیزیوتراپی به شرح زیر است:

شایع ترین علت درد پس از فیزیوتراپی، کار بیش از حد عضلانی یا کشش است. دلیل اصلی کار مجدد عضلات آسیب دیده پس از توانبخشی است. عضله جدید با فعالیت مجدد، اسید لاکتیک بیشتری تولید می کند. که منجر به درد می شود

درد یا سفتی بعد از یک جلسه فیزیوتراپی ممکن است به دلیل التهاب موضعی باشد.

در طول درمان، باید قسمت‌هایی از بدن را ارائه دهید که برای مدت طولانی کشیده نشده‌اند، یا ماهیچه‌هایی را که برای مدت طولانی مورد استفاده قرار نگرفته‌اند، فعال کنید یا بدن خود را برای انجام فرآیندهای Drive جدید آماده کنید. همه اینها ما را وادار می کند که روشی را که به طور معمول انجام می دهیم تغییر دهیم.

همه این تغییرات به نوعی مقاومت بدن ما را تغییر می دهد. بنابراین، وقتی بدن ما به سرعت این تغییرات را تجربه می کند، می تواند باعث ایجاد درد در نواحی جدید شود.

التهاب مفاصل نیز یکی از دلایل اصلی درد پس از جراحی است. بنابراین، سرمایه گذاری مشترک را محدود کنید. انتخاب موقعیت مناسب و راحت برای اتصال بسیار مهم است. مناسب ترین موقعیت مفصل کمی خمیده است.

عدم توانبخشی نیز باعث بازگشت درد پس از فیزیوتراپی می شود

فیزیوتراپی همچنین ثبات در وضعیت و نشستن را به چالش می کشد. اعصاب نخاعی تحریک شده یا اعصاب تحت فشار نیز می توانند بعد از یک جلسه فیزیوتراپی باعث درد شوند. بنابراین، از درمانگر خود بخواهید که وضعیت صحیح ایستادن یا نشستن را به شما آموزش دهد تا فشار روی اعصاب شما کاهش یابد.

افزایش شدت ورزش و شروع یک ورزش یا تمرین جدید نیز منجر به درد بعد از جلسه فیزیوتراپی می شود.

بعد از فیزیوتراپی چه باید کرد؟

فیزیوتراپی یک روش عالی برای درمان درد و آسیب است. برای حفظ سطوح درمانی، 4 کار باید بعد از فیزیوتراپی انجام شود:

1. مقدار زیادی آب بنوشید

ما اغلب ورزش های بعد از درمان، مانند آب درمانی یا کلاس ورزشی را برای کمک به هیدراتاسیون و کاهش زمان بهبودی توصیه می کنیم.

2. به توصیه های فیزیوتراپیست توجه کنید

در صورت نیاز از بسته های گرم/سرد استفاده کنید.

در صورت لزوم استراحت کنید.

توصیه های حرفه ای ما معمولا برای تسریع زمان بهبود و جلوگیری از آسیب بیشتر به ناحیه آسیب دیده ارائه می شود. در صورت رعایت نکردن توصیه‌ها، آسیب‌های وارده به بیماران پس از جراحی می‌تواند آسیب بیشتری به ناحیه وارد کند.

3. آموزش شما چیست؟

یک جلسه فیزیوتراپی معمولاً 1/2 ساعت طول می کشد. بیشتر تمرینات توصیه شده توسط فیزیوتراپیست به کاهش درد مداوم و تسکین سریع درد کمک می کند.

4. به درد غیر معمول توجه کنید

اگر درد بدتر از حد انتظار است، فیزیوتراپ خود را مطلع کنید. ممکن است احساس درد خفیف پس از درمان طبیعی باشد. اما معمولا بعد از 24-48 ساعت بهتر می شود.

تسکین درد از طریق فیزیوتراپی

بلافاصله پس از درمان، می توان یخ را روی ناحیه آسیب دیده قرار داد تا درد عضلانی، مفصلی یا عصبی را تسکین دهد.

برای جلوگیری از تحریک عضلانی، یخ را نباید مستقیماً روی پوست قرار داد، بلکه باید در یک کیسه پلاستیکی با روکش قرار داد، اما استفاده از آن باید حداکثر به 25 دقیقه محدود شود.

پیشگیری از درد با فیزیوتراپی

با این حال، برخی از تمرینات فیزیوتراپی خاص باعث درد خفیفی می شود که در نهایت از بین می رود. با این حال، مواردی وجود دارد که نباید اتفاق بیفتد و با مراقبت مناسب می توان از آنها پیشگیری کرد. برخی از این موارد به شرح زیر است:

درد اغلب با درمان علائم خاص بدون در نظر گرفتن ناحیه محلی ایجاد می شود. به عنوان مثال، سفتی گردن را می توان با کشش آن برای دستیابی به دامنه حرکتی بیشتر برطرف کرد. اما گردن از هفت مهره مختلف تشکیل شده است و بسیار مهم است که مطمئن شوید هر یک از این مهره ها می توانند آزادانه قبل از شروع حرکت دیگران حرکت کنند.

عدم انجام این کار به مهره ها و دیسک فشار وارد می کند که باعث درد و تصلب شرایین می شود. اگر وضعیت عمومی بدن بیمار در نظر گرفته نشود، وضعیت مشابهی رخ می دهد. به عنوان مثال، عدم استفاده از واکسن می تواند از درمان های مختلف جلوگیری کند و در هنگام استفاده از این درمان ها وضعیت را بدتر کند.

درمان به ترتیب (توالی) اشتباه

هنگامی که بیماران چند ناتوانی دارند، درمان آنها با هم یا به ترتیب اشتباه می تواند باعث درد غیر ضروری شود. به عنوان مثال، تلاش برای درمان درد شانه با ماساژ ممکن است منجر به دردی غیر مرتبط با درمان اصلی شود. ارزیابی وضعیت عمومی بدن و درمان این عارضه قبل از حرکت به سایر قسمت های بدن بسیار مهم است.

ربطی به بافت اسکار ندارد

ماساژ و ورزش اغلب برای کشش عضلات و رباط ها برای بازگرداندن تحرک کامل استفاده می شود. با این حال، بافت اسکار کشیده نمی شود و در صورت عدم درمان به موقع می تواند باعث درد شدید در طول فیزیوتراپی شود.

اگر احساس درد یا ناراحتی می کنید، یا اگر احساس می کنید که درمان به خوبی کار نمی کند، به پزشک خود اطلاع دهید. درمان یک مشارکت بین فیزیوتراپیست و بیمار است، بنابراین آنها باید با یکدیگر در ارتباط باشند.

اعتقاد بر این است که درمان فیزیوتراپی برای بیمار مفید است، اما تنها در صورتی که فیزیوتراپیست از هرگونه اختلال آگاه باشد. وقتی متوجه درد یا ناراحتی می شود، تغییراتی در رویکرد ایجاد می کند که موثرتر بوده و به نتایج دلخواه می رسد.

اگر هر محرک ناشی از ورزش خیلی شدید باشد، ممکن است قبل از اینکه دردناک شود کاهش یابد و با تقویت عضلات به تدریج افزایش یابد. توالی درمان ها یا کل روند درمان را می توان تغییر داد تا توانبخشی آسان تر و در نهایت موفقیت آمیزتر شود.

تشدید درد بعد از فیزیوتراپی

هرکسی مشکلات درد و درد متفاوتی دارد که باعث درد می شود، بنابراین بسیار مهم است که یک فیزیوتراپیست این موضوع را تشخیص دهد و درمان خود را بر اساس آن تنظیم کند. درمان ناموفق به نفع هیچ کس نیست، بنابراین ادامه بحث بین طرفین مهم است. هدف باید نظارت مداوم بر پیشرفت و انعطاف پذیری کافی برای تغییر در صورت عدم موفقیت درمان باشد.

اگر تغییرات در روند درمان نتایج مطلوب را به همراه نداشت، می‌توانید با توجیه مناسب فیزیوتراپیست را تغییر دهید و این نباید باعث ناراحتی شود. افراد استعدادها، حرفه ها و علایق متفاوتی دارند، بنابراین یک ذهن روشن می تواند در روند درمان تفاوت ایجاد کند.

هر کاری که انجام می دهید، درمان خود را ادامه دهید، زیرا فیزیوتراپی یک روش ثابت شده برای تسکین درد و حل مشکل است. فقط مطمئن شوید که مرکزی با دانش، مهارت و تجربه را انتخاب کرده اید تا بدون درد به سلامتی شما بازگردد.

یک فیزیوتراپیست باید متعهد باشد که درمان مناسب را به شما ارائه دهد و برای دستیابی به نتایج دلخواه با شما همکاری کند. آنها همچنین باید با ارزیابی نیازها و وضعیت فعلی شما شروع کنند تا بتوانند برنامه درمانی مناسب شما را اجرا کنند. آنها باید به طور مداوم پیشرفت و نتایج را زیر نظر داشته باشند تا بتوانند در صورت نیاز برای دستیابی به آنچه مورد نیاز است سازگار شوند.

خروج از نسخه موبایل