اقتصادی

عملیات یدک کشی کشتی افرامکس١١٣ هزار تنی در بوشهر پایان یافت

روابط عمومی / بوشهر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: عملیات ویژه راهنمایی و یدک کشی کشتی تانکر افرامکس۱۱۳ هزار تنی حدفاصل اسکله مجموعه کشتی سازی صدرا تا لنگرگاه بوشهر با موفقیت انجام شد.

محمد شکیبی نسب ظهر روز چهارشنبه اظهار کرد: این عملیات راهنمایی و یدک کشی بدون استفاده از نیرو محرکه کشتی و با استفاده از پنج فروند یدک کش خدمات ملکی و استیجاری، 2 فروند قایق طنابگیر و یک فروند قایق راهنمابر به همت یکی از سرراهنمای بندر ارشد بوشهر. (کاکتان غریبی) و تیم همراه انجام شد.

وی بیان کرد: طول 250 متری و عرض 44 متری کشتی، عدم استفاده از نیروی دریایی محرکه اصلی کشتی، کم عمق در محدوده شروع عملیات، مسیر 12 کیلومتری کشتی جابجایی، لزوم هماهنگی دقیق بین نیروهای انسانی و تجهیزات متعدد دریایی، بیانگر پیچیدگی. عملیات دریایی انتقال تانکر ذکر شده است.

شکیبی نسب ادامه داد: این عملیات غیرفعال بفرد که به پنج ساعت بطول انجام می شود با موفقیت تماپ پایین.

وی بیان کرد: این دومین کشتی تانکر با مشخصه اشاره شده است که پس از آب به‌همت شرکت سازنده، از طریق ارائه خدمات راهنمایی و یدک کشی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، به لنگرگاه خارجی بندر منتقل می‌شود.

شکیبی نسب در پایان از همه عوامل شرکت کننده در این عملیات قدردانی و تجلیل کرد و این عملیات را تنها گوشه‌ای از توانمندی کارکنان اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر دانست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا