علمی و پزشکی

عکس | تولید وسیع یک قرص و این بنرهای هشدار نشانه وحشت بایدن از جنگ اتمی با روسیه!

با ادامه جنگ روسیه و اوکراین، آمریکا تهدید حمله هسته ای روسیه را جدی تر از همیشه می داند. وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که 290 میلیون دلار برای داروی ضد پیری Nplate اختصاص داده شده است تا به ذخایر دارویی این کشور برای موارد اضطراری رادیولوژیکی و هسته ای اضافه شود. داروی Nplate که با نام رومیپلوستیم نیز شناخته می‌شود، برای درمان تعداد کم پلاکت‌های خون استفاده می‌شود و از سال 2021 توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای استفاده در افرادی که به شدت در معرض تشعشع هستند تأیید شده است.

عکس  تولید دیسک عریض 1 است و این بنر یک علامت هشدار است.

اینکه آیا آخرالزمان هسته ای نزدیک است یا نه هنوز مشخص نیست، اما این تصمیم به وضوح یک کمپین پیام رسانی برای آگاه کردن مردم آمریکا از خطر بالقوه تشعشعات اضطراری و همچنین اقداماتی است که باید در بدترین سناریو اتخاذ شود. در ماه سپتامبر، پوسترهایی در قطارها و ایستگاه های Trans-Hudson (PATH) در آمریکا برای اعلام این هشدارها ظاهر شد. سیستم PATH عملکردی شبیه به سیستم متروی نیویورک دارد، با این تفاوت که این مترو شهرهای نیوجرسی هوبوکن، جرسی سیتی و نیوآرک را به شهر نیویورک متصل می کند. بر اساس داده های PATH، در نیمه دوم سال 2022، به طور متوسط ​​در هر روز هفته، 153600 مسافر با استفاده از این قطار پوسترهای کمپین را پشت سر می گذارند.

در این پوستر توضیح داده شده است که در صورت حمله اتمی و تشعشع چه باید کرد. به مردم توصیه می شود در زیرزمین یا قسمت میانی ساختمان مستقر شوند و برای کاهش خطر تشعشعات هسته ای، در داخل ساختمان منتظر بمانند و برای دستورالعمل های بعدی که از طریق رادیو، تلویزیون، کامپیوتر یا تلفن همراه ارسال می شود، آماده باشند. این دستورالعمل ها رویه های استانداردی هستند که باید در مواقع اضطراری دنبال شوند.

4141

دکمه بازگشت به بالا